Gå til innhold

Antidepresiver og treg fordøyelse...


usikker

Anbefalte innlegg

det går så tregt, og gjør vondt å være så oppblåst.

Noen som har noe tips?

Bruker Fontex, og div vitamintilskudd.

Har tatt avføringspiller avogtil, men bør ikke gjøre det. Sliter litt med spiseproblemer.

En dag ble det litt mye virkning av de, og da fikk jeg skikkelig blodtrykksfall og besvimte nesten. Så jeg våger ikke ta slike avf.tabl mer.

Hva kan virke løsende?

Spiser lite, og helst mye frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du spiser mye frukt tror jeg ikke kosten er problemet, selv om du sikkert kan prøve å drikke mer vann. Hvis du ikke beveger så mye på kroppen så bør du prøve det - det kan hjelpe, også for det meste annet.



Anonymous poster hash: e32c1...8eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gynecomastia

Fiber fordøyes ikke i fordøyelseskanalen. Det er vanndrivende og tynner ut avføringen på sin vei. Kutt ut vitaminene med mindre de er anbefalinger fra legen. Følg legens råd. Omega 3 er alltid lurt. 1 kapsel om dagen er nok. Spis variert kosthold gjerne med mer fiber. Det holder ikke med en halv brødskive. Du må innta fiberrikte måltid en periode for å se om det gir effekt. Husk at fordøyelsen tar tid. Gi det tid. Prøv 2-4 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen trøst så går det seg til etterhvert. Jeg var mer eller mindre steinhard i magen i 9-10 mnd, men nå begynner det å bli normalt igjen.

 

Gynecomastia, fiber er jo ikke vanndrivende, kaffe og te er vanndrivende. Men det suger opp vann slik at avføringen blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Dette er et ikke tema for leger og psykiatere, det syns jeg er rart. Det er jo en bivirkning. Ellers to ss linfrø i vann som en annen skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuse takk for svar dere! Takk for at dere tar dere tid!

Har kjøpt linfrø, knuste linfrø. Har blandet det i litt biola. Merker ikke noe ennå....

Har så hard mage at jeg noen ganger begynner å blø! (Har ikke hemorider, bare små rifter)

Kanskje jeg bare får ta litt avføringstabl likevel? Hver annen dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Tuse takk for svar dere! Takk for at dere tar dere tid!

Har kjøpt linfrø, knuste linfrø. Har blandet det i litt biola. Merker ikke noe ennå....

Har så hard mage at jeg noen ganger begynner å blø! (Har ikke hemorider, bare små rifter)

Kanskje jeg bare får ta litt avføringstabl likevel? Hver annen dag?

Jeg legger to ss linfrø i vann om morningen og drikker det om kvelden, da får jeg gått på do neste morgen. Prøv det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Takk Stjernestøv!

Håper det er like greit med de knuste frøa jeg har kjøpt!

Jeg bruker hele frø da, men går sikkert med knuste også. Håper det hjelper deg da, vet hvordan det er å slite med forstoppelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Tar nå to spiseskjere knuste linfrø, drysset over cottage cheese, en g daglig.

Har også begynt m magnesium tilskudd, Cal-Mag.

Nå går det mye bedre!

Takk for gode råd alle sammen ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...