Gå til innhold

Epilepsi: slutte med medisiner?


Sarameg

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å slutte med medisiner og klare seg uten?

 

Jeg har hatt epilepsi siden 2008 (var da i slutten av 20-årene), med anfall cirka en gang i året. Anfall cirka like hyppig både før og etter jeg begynte med medisiner (anfall hos meg er som regel utløst av alkohol (om jeg fester til 2-3 om natta, stress eller søvnmangel). Så jeg tror at med regelmessig livsførsel, ville jeg kanskje holdt med noenlunde anfallsfri uten medisiner.

 

Etter at jeg begynte med medisiner har jeg blitt i mye dårligere form enn jeg var før 2008. Jeg sliter med søvnmangel (har fått kronisk insomni og går på sovepiller i tillegg) og er generelt endel svimmel og i dårlig form.

Vet ikke om det kan være bivirkninger av medisinene?

Håper å høre fra andre som har erfaring med epilepsi og har opplevd noe av det samme? Happy.gif

Skal selvfølgelig diskutere med legen :) Men hørte om en jente som slutta med epi-medisiner MOT legens råd, og fikk god erfaring med det...

PS. Jeg planlegger også å bli gravid snart, det må nevnes. Medisinene jeg går på (Lamictal og lav dose Rivotril) er ifølge legen ok, og kanskje er det bedre for barnet om jeg er medisinert, framfor faren for å få anfall. Noen med erfaring her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...