Gå til innhold

Dagens nøtt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

endte opp på 2 jeg også etter ca 15 min tenking, men jeg ville aldri klart å løse den hvis det ikke sto at småbarn løser den kjapt, det fikk meg til å prøve "dumme" metoder som smarte folk ikke ville gjort. Men jeg nekter uansett å tro at småbarna tar den så kjapt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dere bare gjetter...

Anonymous poster hash: 75a11...85d

 

 

Har de et brukernavn så kan jeg sende deg min løsningsmetode, eller så kan det jo skrives her når du har lyst til at løsningen(e) skal ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

endte opp på 2 jeg også etter ca 15 min tenking, men jeg ville aldri klart å løse den hvis det ikke sto at småbarn løser den kjapt, det fikk meg til å prøve "dumme" metoder som smarte folk ikke ville gjort. Men jeg nekter uansett å tro at småbarna tar den så kjapt

Nettopp. Det er et viktig hint at småbarn løser den kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har de et brukernavn så kan jeg sende deg min løsningsmetode, eller så kan det jo skrives her når du har lyst til at løsningen(e) skal ut

 

Post det gjerne her.

Anonymous poster hash: 75a11...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok å snudde arket opp ned, dersom tallet ble til et nytt tall opp ned så tok jeg +1 dersom tallet ble til det samme tallet opp ned la jeg til + 2 (altså for alle de 4 tallene på rad)

Endret av heissenberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

jeg tok å snudde arket opp ned, dersom tallet ble til et nytt tall opp ned så tok jeg +1 dersom tallet ble til det samme tallet opp ned la jeg til + 2 (altså for alle de 4 tallene på rad)

Min løsning er *vesentlig* enklere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min løsning er *vesentlig* enklere

 

Enig ;) Men stolt av min løsning uansett, den kommer neppe noen småtroll å kommer opp med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Enig ;) Men stolt av min løsning uansett, den kommer neppe noen småtroll å kommer opp med

Ja, jeg er faktisk litt imponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ah så ikke før nå at det ikke var TS anonym men for sent å redigere (10 minutt regel). Men den "vanlige" løsningen er fortsatt skjult så da kan folk fortsette å gjette på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

T(a, b, c, d) = S( a )+S( b )+S( c )+S( d ), finn S.

 

Antar at du sikter til at de 4 tallene er uavhengige av hverandre og at samme funksjon brukes på alle 4 og så summeres, dette antar jeg at du antar siden kidsa løsern og da kan den ikke være så mye mer avansert enn som så. Dersom antagelsene mine om dine antagelser er riktige er jeg enig i dine antagelser

Anonymous poster hash: 6b46e...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

La oss anta det, Morgan (antar jeg).

 

"Antar" at "kidsa" "røpte" "meg" 

Anonymous poster hash: 6b46e...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Pga av tipset om at førskolebarn greier den så fort, tenkte jeg , altså ikke noen beregninger,

 

tenkte former = iq testen,

 

da blir svaret 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg var rusa på igår men med metoden min blir det jo feil pga 0ene så må man gjøre unntak for dem (+1 isteden for +2). Funker jo da men ble plutselig mye mindre elegant. jaja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...