Gå til innhold

Jeg vil gjøre det slutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alvorlig depressiv og har vært det noen uker.  Jeg tenker kun på å ta livet av meg, men før jeg svelger alt ringer jeg 113.  Nå har jeg tatt 2o paracet og 5 valium.  I dag tok jeg et helt brett med felapin blodtrykksmedisin.   Jeg har ikke ringt 113.  For noen dager siden fikk dattter opplyst av legevakten at jeg hadde personlighetsforstyrrelse.  Jeg har aldri hørt det selv og ble rasende, da je kom til legevakten og ville vite hva dette var ble jeg kastet ut.  Jeg ikk inn og sa vaktene rett i ansiktet at de ikke kunne kaste meg ut det var kun polititet.  En vakt snudde opp på armen min og flirte da alt ble svart for meg og jeg måtte holde meg i bordet, syntes det var kjempemorsomt at jeg skulle late som jeg besvimte.  De truet gang på gang med å legge meg i bakken og la politiet kaste meg på glattselle.  Politiet kom og de gikk uten å gjøre noen ting.  Jeg ble lovet at jeg skulle få snakke med en person dagen etter, men den megga snakket ikke med meg.

 

Jeg har ikke personlighetsforstyrrelse og har aldri hatt.  Har hatt samme psykolog og fastlege i åresvis og ingen har nevnt slikt. For noen dager siden var jeg hos fastlegen og han sa rett ut at jeg ikke hadde noe inn i psykiatrien å gjøre.  Jeg stoler på det han sier.  Det å gi ut diagnoser fra legevakten er alvorlig tillitsbrudd for uten at diagnosen personlighetsforstyrrelse sier ingenting og erpå vei ut.

 

Jeg vet ikke om jeg  lever i morgen, men jeg kan ikke ringe ambulansetjeneste og komme inn på legevakten mer.



Anonymous poster hash: 9983c...7d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som om du er inne i en veldig destruktiv fase for tiden. Synd at du sliter så veldig i forhold til legevakten, slike kamper som du utkjemper kommer det som regel ikke så mye godt ut av, er jeg redd.

 

 

Hva slags hjelp skulle du ønske at du fikk? Hva vil kunne være til hjelp for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du er mamma....

 

Du har en fastlege som sier du ikke har noe i psykiatrien å gjøre selv om du er alvorlig deprimert og suicidal? I tillegg oppfører du deg på legevakten slik at du blir kastet ut?

 

Jeg får ikke dette til å henge på greip i det hele tatt....



Anonymous poster hash: 66b8c...824
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overdose Paracet er en ganske kjip måte å dø på. Om jeg måtte velge, ville den stått omtrent nederst på lista.

Om dosen du har tatt er livstruende må nesten en lege svare på. Uansett finner man det ikke ut før etter et par dager, og da er det for sent, da venter flere uker med uutholdelig smerte og det er ingen hjelp som virker.

Det finnes god motgift, ville oppsøkt lege både for det og for å gjøre noe med depresjonen. Men da haster det en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NHD jeg har aldri oppført meg som jeg har personlighetsforstyrrelse.  Du var spydig og slem i svaret ditt.  Personlighetsforstyrrelse er gammeldags diagnose som sier ingenting.

 

Jeg fikk ikke særlig hjelp av deg annet enn at du såret meg.  Hvis du tror det er til hjelp.  Jeg skal i hvert fall ikke skrive mer her.

 

INGEN har noensinne satt denne diagnosen på meg.  At en sosionom som aldri har sett meg sier det til min datter holder ikke mål.



Anonymous poster hash: 9983c...7d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg forstår er i alle fall uansett diagnose eller ei, at du har det vanskelig. Men ble lettet da du skrev at du ble såra . Såret betyr at du ikke er likegyldig slik man blir når man er suicidal .

Bra at du også,skrev at du ble såret og av den grunn ikke skulle skrive her noe mer, for,det betyr at du ble sint og at her mer er ikke det samme som at du aldri mer skal skrive! Så jeg tror du vil leve, men jeg tror ikke du vil leve det livet du lever i nå. Ring 113 si at du ble dårlig behandlet i dine øyne sist og for all del SKAFF DEG HJELP!! Det finnes mange gode i psykiatrien også. Du sa du hadde en datter....altså,en du ikke vil noe vondt. Så LEV i det minste for henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sint og såret.  Jeg har følelser, og jeg ble eitrende sint over at legevakten gir gjetninger om min tilstand over tlf.  Det kunne ha vært naboen som hadde ringt.

 

Jeg ønsker meg hjelp, men jeg har aldri ønsket hjelp fra den fjompen av en psykiater på dette forumet som mater folk med piller og svarer aldri på noe annet.  Jeg ville løpt fortere enn fanden selv hvis han var i nærheten av meg.

 

Jeg er på vei til California i samråd med fastlegen til å få forandring i livet mitt.  Hvis NHD skulle gitt meg råd så var det å spise flere hundre mg. medisiner så jeg kunne bli neddopet, føleleseløs og likegyldig over å bli nektet å snakke med lege på legevakten.  To timer senere ble jeg fraktet med ambulanse dit og var der hele natta.  Jeg ble fantastisk godt behandlet av ambulansepersonale og særdeles godt tatt vare på av sykepleier til jeg kunne snakke med lege som undersøkte blant annet armen min som ble skadet av vakten.  Det er kanskje personlighetsforstyrrelsene mine som forårsaket at jeg ble skadet.  Den er drøy.



Anonymous poster hash: 9983c...7d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig at du ikke får hjelp :/

20 tabletter paracet er dødelig dose. Seriøst.. RING HJELP OG IKKE GI DEG!!!!!!!

Faen. Du skal ikke dø. Basta bom



Anonymous poster hash: 150bf...1da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ble sint og såret.  Jeg har følelser, og jeg ble eitrende sint over at legevakten gir gjetninger om min tilstand over tlf.  Det kunne ha vært naboen som hadde ringt.

 

Jeg ønsker meg hjelp, men jeg har aldri ønsket hjelp fra den fjompen av en psykiater på dette forumet som mater folk med piller og svarer aldri på noe annet.  Jeg ville løpt fortere enn fanden selv hvis han var i nærheten av meg.

 

Jeg er på vei til California i samråd med fastlegen til å få forandring i livet mitt.  Hvis NHD skulle gitt meg råd så var det å spise flere hundre mg. medisiner så jeg kunne bli neddopet, føleleseløs og likegyldig over å bli nektet å snakke med lege på legevakten.  To timer senere ble jeg fraktet med ambulanse dit og var der hele natta.  Jeg ble fantastisk godt behandlet av ambulansepersonale og særdeles godt tatt vare på av sykepleier til jeg kunne snakke med lege som undersøkte blant annet armen min som ble skadet av vakten.  Det er kanskje personlighetsforstyrrelsene mine som forårsaket at jeg ble skadet.  Den er drøy.

Anonymous poster hash: 9983c...7d1

 

 

Håper du har det bedre i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever fremdeles.  Jeg oppfører meg ofte som mennesker med autisme, scizofreni ofl.  Det er ganske naturlig siden vi er mennesker alle sammen, men det ville vært unaturlig hvis Ullevål sykehus fortalte naboen min på tlf at jeg hadde de diagnosene., eller skrev det på nettet slik i denne tråden.

 

NHD oppfører seg som apekatt i denne tråden og jeg sender min beklagelse til apekattene.  Tråden er ikke merket med ekspertsvar og det ville også ha passet bedre hvis apekatter hadde svart.  Jeg har aldri fått vettugt svar fra denne personen som ligner mer på apekatter enn apekattene selv.

 

Jeg har hissig temperament og har alltid hatt.  Det har ofte kommet til gode.  Jeg er ikke bare mamma, jeg er også bestemor.  Håret er helt hvitt, alderen kan dere gjette etter det.  Jeg har en skulderskade og oppførselen til vakten gjorde vondt.  Jeg ble også nektet å snakke med lege.  Sekretærene rundt var helt hvite av skrekk og jeg fikk klapp på skulderen morgenen etter siden jeg prøvde å ta livet av meg om natta og kom inn med ambulanse og var under oppsyn hele natta.  Jeg har advokat som jeg får til å ta seg av dette.  Gamle gneldrende kjerringer har ikke personlighetsforstyrrelser alle sammen, eller sure bussjåfører, eller humorsløse psykiatere.

 

Legevakten ødela mye for min datter som har nok fra før.  Hun har flere i sin ommgangskrets enn meg.  De burde ha trøstet henne og den sosinomfjompen burde fått sparken.

 

Jeg har fastlege og psykolog som jeg stoler på.  Jeg er deprimert i øyeblikket, men har slitt med angst igjennom tiden.  Det hører ikke under tung psykiatri som fastlegen min sier.  Familien min har vært igjennom uhyre mye og jeg har prøvd å skåne dem så godt jeg kan.  Nå har min datter fortalt min søster etter en eller annen tlf. stemme at jeg har personlighetsforstyrrelser.  De færreste vet hva det er og det er blitt gammeldags avlagt diagnose unntatt i Trøndelag.



Anonymous poster hash: 9983c...7d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man svelger masse Paracet, så svelger man masse Paracet uansett hva man finner på å kalle det. Så enkelt er det. Hvis man "prøver å ta livet sitt", så gjør man det helt uavhengig av hva slags kategoriseringer man burde havnet under.

 

Denne filosofien gjør det både enklere og vanskeligere for din del. Det som gjør det enklere er at du slipper stigmatiserende syndromer. Du er ikke "paria" (borderline). Det som gjør det vanskeligere er at du sidestilles med de som har PF, du har ikke noe mindre ansvar selv om diagnosen burde vært en annen enn PF.

Jeg opplever det krenkende at en (eller to hvis jeg tar denne nettfjompen med) stiller diagnose uten å ha sett meg eller hatt samtaler med meg.  Spesielt at jeg hører dette første gang fra min datter.  Det burde heller være jeg som fortalte henne hvilken diagnoser jeg hadde og ikke omvendt.  Jeg  har ansvar for de pillene jeg tar, selvfølgelig, men når både fastlege og psykolog er enige og stiller ingen diagnoser andre enn angst og depresjon så tror jeg på dem, ellers ville jeg ikke fortsette hos dem.

 

Det er ganske alvorlig å nekte mennesker legehjelp av noen vakter som bestemmer seg om jeg er syk eller ikke.  Hvordan hadde deres ansvar blitt hvis jeg ikke hadd ringt ambulansetjenesten om natten`?

Anonymous poster hash: 9983c...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg veldig godt.

Det er slik her på forumet, at hvis en oppfører seg dårlig, utagerer osv, så har man EUPF. Det må være vondt for de som faktisk har diagnosen EUPF: "er det slik de ser på meg ja".

Det er en stigmatiserende diagnose, og jeg blir lei meg hver gang jeg ser NHD skrive til personer som har det vanskelig og utagerer at de har EUPF.

Det er hvordan du er over tid som er avgjørende. Det må være typisk for deg. Og utfra det lille du har skrevet om deg selv, synes jeg det er drøyt av NHD å skrive det han gjør. Han vet ingenting om hvordan du er over tid og hva som er typisk for deg. Og jeg vil tro at fastlegen og psykologen kjenner deg bedre enn NHD.

Jeg forstår veldig godt at du ble såret.

Men. Du bør også tenke over hva du gjør og hvordan du ordlegger deg. Det er ikke normalt å gjøre slikt, og det er heller ikke pene ord du bruker. Du utagerer, og det er visst vanlig ved EUPF. Sånn sett forstår jeg godt uttalelsen til NHD. Men å automatisk stemple slik adferd og ordbruk og sammenligne det med EUPF, synes jeg er veldig trist. Akkurat som at mennesker med denne diagnosen er SÅ fæle. Har sett det flere ganger på dette forumet.

Anonymous poster hash: 36d00...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg må korrigere litt her:

 

Jeg har verken skrevet at vedkommende har eupf eller pf.

 

Jeg har skrevet at vedkommende oppfører seg som om hun har pf. Jeg har overhode ikke nevnt eupf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du aner ingenting om hvordan jeg oppfører meg og bør holde kjeften din med dine spydigheter i denne tråden.  Du oppfører deg  som en apekatt og det er ikke ros for apekattene.  Jeg blir kvalm av det stygge fjeset ditt på bildet og skal i hvert fall aldri skrive mer her.  Det må være noe galt med en person som bruker livet sitt på å sitte på nett og diagnostisere mennesker.

 

Til og med politiet snakket alvorlig med vaktene før de dro og annet personale var sjokkert.  Kan ikke du sette diagnose på han som skadet meg i armen?

 

Jeg oppførte meg ikke på noen måte utagerende eller unormalt på legevakten.  Det er helt feil, men jeg ga meg ikke med at de ikke kunne kaste ut pasienter uten at politiet kom. De har kastet flere mennesker på gata som er farlige for seg selv og andre.  En nabo av meg ble kastet på gata, kom hjem og raserte hjemmet og skadet sin kone som ble tatt godt imot av legevakten.

 

Jeg har ikke personlighetsforstyrrelser og det er ingen i denne tråden og ikke kvasipsykiateren heller som har nevnt hvor alvorlig brudd å taushetsplikten og etisk uforsvarlig det er å dikte opp diagnoser til en eller annen som ringer dem.

 

Menneskelig atferd er ikke personlighetsforstyrrelser som alle som har litt peiling vet at er på vei ut og meget stigmatiserende.  Jeg har jobbet med mennesker hele mitt liv.



Anonymous poster hash: 9983c...7d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også 3 PF-diagnoser, før de ble erstatte med noe annet. Ble hverken sykere eller friskere av det, så spiller påstand om "PF" noen rolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er bare å slutte å bry seg, for det eneste som hjelper er medisiner, fysisk aktivitet og kokka.

Har mest tro på de to siste punktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som spiller en rolle her er det etiske bruddet hos legevakten som gir ut opplysninger over tlf.  Jeg antar at de har sagt at jeg kunne ha et eller annet siden dette står ikke i noen journaler.  Jeg har aldri sett eller hørt maken til vissvass som denne diskusjonen om personlighetsforstyrrelse og uttalelser fra psykiater på nøyaktig ingenting. 

Det er alvorlig å nekte mennesker legehjelp fordi de er uenige med vaktene.  Hvis jeg utagerte så gjorde de det også, og det sa også politiet til dem.  Det jeg skrev i mitt første innlegg var at  jeg var alvorlig depressiv og i selvmordstanker.  Heldigvis har jeg det bedre i dag enn jeg har hatt det på lenge.  Jeg er på vei til California i noen uker etter legens råd hvor jeg kommer til å delta i konferanser, besøke universitet og møte fagfolk innenfor mitt felt.  Heldigvis har jeg lege som er menneskekjenner og trenger ikke å kategorisere hvert eneste menneske som kommer inn til ham.

Jeg er helt sikker på nå at NHD vet noe om hva jeg har skrevet før.  Han tåler ikke kritikk og den har han fått av meg.  Jeg har aldri blitt så sint på han som nå, men når jeg er på vei oppover og kan fnise av dette tullet.  En psykiater bør ha en anelse om hvordan et fullstendig utkjørt menneske føler og tenker.  Alt blir overdimensjonert, man er fullstendig hudløs og opplever seg som det blir kastet salt på man.  Dette bør vakter på legevakt vite noe om også.  Jeg fikk profesjonell hjelp av ambulansetjeneste og helsepersonell da jeg kom inn uten å trenge å kontakte resepsjonen. Jeg kommer aldri til å tilgi den smerten og redselen som min datter ble påført med denne tlf.

Diagnosen personlighetsforstyrrelse er tull og betyr ingenting.  Jeg håper at jeg lever det at dette diagnosehysteriet som har tatt fullstendig av forsvinner og at det blir menneskene som blir i fokus.  Selv om det er et behov for å kategorisere mennesker så er det individene som er viktig .

Jeg har ikke tenkt å skrive mer på dette forumet.  Jeg har aldri fått et eneste vettugt svar fra NHD, men frosken skriver av klokskap og innsikt. 

Anonymous poster hash: 51ea6...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke NHD skrev noe galt. Vi som ikke har pf kan uten beh velge å ikke oppføre oss sånn, når vi får direktiv. De med pf trenger derimot hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...