Gå til innhold

Hvordan skal jeg trene


Gjest nybegynner

Anbefalte innlegg

Gjest nybegynner

hallo!

Jeg er ei stor jente på 180 cm og 75 kg. Stor og svak! Dårlig kombinasjon.. spør du meg. Jeg vil komme i form både for utseendet sin del og for å få bedre kondis, gjerne også bli sterkere. Jeg blir fort andpusten, og er generelt svak. Jeg lurer på hva slags opplegg det er på SATS og Avancia, da jeg vurderer å starte på et av de stedene. Tester de kondis og styrke første gangen slik at man kan lage et treningsprogram som er tilpasset meg? Får man instruksjon i hvordan man løfter vekter, etc. hvis det er aktuelt?

Jeg er interessert i å få bedre kondis, strammere lår og rumpe, og få bort "grevinneslengen" på overarmene. Noen som har tips til meg?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner ikke til Avancia, men SATS skal i alle fall ha instruktører som "har peil". Om ikke kondistesting er standardprosedyre kan du sikkert få noen til å hjelpe deg med dette allikevel. Mange kondisapparater har egne testprogrammer som er enkle å kjøre på egen hånd. Tallene i seg selv sier kanskje ikke så mye om formen, men så lenge du re-tester på samme maskin har du i alle fall et sammenligningsgrunnlag.

Øvelser & sånn kan jeg godt gi deg forslag på, men synes det er bedre dersom du først spør på det treningsenteret du bestemmer deg for. Det er jo vanskelig for meg å vite hvilke apparater de har, mener jeg. Dessuten er det bedre at du får en god instruksjon i det enkelte apparatet, i stedet for å måtte gjette deg fram til hva jeg mener..

Generelt råder jeg deg til å ha som målsetning å rekke tre treninger pr. uke; f.eks. én ren kondistrening (på egen hånd eller en gruppetime) og to treninger med litt kortere kondisøkt og styrkeøvelser i tillegg.

Ellers er mitt hotteste tips å få med en treningspartner! Det går alltid mer sport i det når man er to som pusher hverandre, og da er det lettere å komme over kneika. Lykke til!

Du kan forresten godt maile meg om du vil! (Det er gratis - med unntak av tellerskrittene..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...