Gå til innhold

pergotime


minni

Anbefalte innlegg

Har begynt med hormonpreparatet parlodel for jeg har litt for høyet nivå av hormonet prolaktin. Samtidig bruker jeg pergotime for min barnløshet. Denne perioden med pergotime fikk jeg små mengder med mens allerede dag 21. Slike veldig små mengder hadde jeg til jeg fikk min ordentlige mens dag 31. Dette kan da vel ikke vere normalt??

Kan fortelle at jeg er 25 år, og vi har prøvt i 2 år på å bli gravide.

Har hørt litt om både sprøyter og nesespray på dette forumet, kan noen fortelle meg hva det er?? Jeg skal bruke to kurer til med pergotime før jeg så skal skjekke egglederene mine med lapraskkopi.

Legger vi på oss av hormonkurene?? Her kommer det mange spørsmål men det er så mye jeg lurer på.

Håper på svar.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til minni

Den unormale blødning kan tyde på at det ikke var eggløsning i den syklus. Sjekker du med hormoner og/eller temperatur?

Hormonsprøyter brukes for de som ikke får eggløsning på Pergotime og i prøverørsbehandling.

Nesespray brukes som ledd i prøverørsbehandling. I seg selv fremmer det ikke fruktbarheten. Man legger ikke på seg av disse behandlinger som er ganske kortvarige (noen dager til få uker).

Hvis det har vært tre kurer på Pergotime med dokumentert eggløsning er det vanlig å undersøke egglederne og mannens sædkvalitet.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...