Gå til innhold

Tannbehandling når ammer


leinmath

Anbefalte innlegg

Hvis man ammer, kan man da få behandling mot begynnende periodontitt??? (Jeg fikk beskjed om å vente da jeg var gravid. Er det ikke det det heter når tannkjøttet kryper lengre og lengre tilbake, og jeg er redd tennene til slutt vil falle ut.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei jo.

Behandling av periodontitt er

en viktig del av tannhelsearbeidet og også av den generelle helse. Ved behov for slik behandling bør den iverksettes uansett. Periodontitt (pyrrea) er en sykdom av kronisk karakter. Den skyldes bakterier og er som regel smertefri. Den ødelegger tennenes feste og kan, i verste fall, føre til tap av tenner.

Det er en misforståelse å tro at tannkjøtt som trekker seg tilbake er et symptom på en slik sykdom. Tvert i mot skyldes dette oftere for intenst bruk av tannbørsten.

For å feie all tvil av banen ville jeg bestille meg en time hos tannlegen.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Johannessen, Tannlege

Hei jo.

Behandling av periodontitt er

en viktig del av tannhelsearbeidet og også av den generelle helse. Ved behov for slik behandling bør den iverksettes uansett. Periodontitt (pyrrea) er en sykdom av kronisk karakter. Den skyldes bakterier og er som regel smertefri. Den ødelegger tennenes feste og kan, i verste fall, føre til tap av tenner.

Det er en misforståelse å tro at tannkjøtt som trekker seg tilbake er et symptom på en slik sykdom. Tvert i mot skyldes dette oftere for intenst bruk av tannbørsten.

For å feie all tvil av banen ville jeg bestille meg en time hos tannlegen.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jo.

Behandling av periodontitt er

en viktig del av tannhelsearbeidet og også av den generelle helse. Ved behov for slik behandling bør den iverksettes uansett. Periodontitt (pyrrea) er en sykdom av kronisk karakter. Den skyldes bakterier og er som regel smertefri. Den ødelegger tennenes feste og kan, i verste fall, føre til tap av tenner.

Det er en misforståelse å tro at tannkjøtt som trekker seg tilbake er et symptom på en slik sykdom. Tvert i mot skyldes dette oftere for intenst bruk av tannbørsten.

For å feie all tvil av banen ville jeg bestille meg en time hos tannlegen.

Lykke til

Er to-tre ganger om dagen med Braun elektriske for mye bruk?

(intens bruk av tannbørsten) Eller mener du med det for hardt?

Har funnet ut at Reembrant tannkrem har kun blekemidler og ingen slipemidler! Så da kan jeg vel fortsette med den?

Velkommen tilbake på nettet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jo.

Behandling av periodontitt er

en viktig del av tannhelsearbeidet og også av den generelle helse. Ved behov for slik behandling bør den iverksettes uansett. Periodontitt (pyrrea) er en sykdom av kronisk karakter. Den skyldes bakterier og er som regel smertefri. Den ødelegger tennenes feste og kan, i verste fall, føre til tap av tenner.

Det er en misforståelse å tro at tannkjøtt som trekker seg tilbake er et symptom på en slik sykdom. Tvert i mot skyldes dette oftere for intenst bruk av tannbørsten.

For å feie all tvil av banen ville jeg bestille meg en time hos tannlegen.

Lykke til

Takk for kjapt svar! Men det jeg egentlig spør om er litt mer spesifikt: Jeg fikk vite jeg ikke burde begynne behandlingen da jeg var gravid. Jeg lurer nå på om jeg kan begynne behandlingen nå når jeg ammer (småen er 7 uker nå) eller om jeg bør/må vente.

Også, hvor lang tid tar slik behandling? Kan man gjøre mye på kort tid? (Min helseforsikring slutter nemlig å dekke tann-helse fra 1.sept...) Er det dyrt...?

Ser fram til ditt svar, og god helg :)

Jo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...