Gå til innhold

Zyprexa bivirkninger? NHD


Gjest Minimini

Anbefalte innlegg

Gjest Minimini

Jeg har i en svært kort periode (1uke) brukt Zyprexa 5mg. Disse ble dep. for drøye to døgn siden. I tiden hvor jeg tok disse med. fikk jeg munntørrhet, dette er nå forsvunnet. Dessuten har jeg i denne perioden fått noe som det er litt vanskelig å beskrive, men det arter seg som en slags kombinasjon av sterk nummenhet/lammelse i ansiktet kombinert med svak kvalme, og varer kun i noen få sekunder. Dette er svært plagsomt, snakker jeg så stopper jeg alt for ofte opp midt i ord og setninger. Er det sannsynlig (som jeg håper) at dette også skyldes medisinene, i så fall - hvor lang tid kan jeg forvente at det skal gå før dette forsvinner? Kan det evt være noe psykosomatisk (som jeg ikke håper..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dersom symptomene kun har vært tilstede i den uken du brukte Zyprexa, er det jo sannsynlig at det er en årsakssammenheng.

Jeg vil tro, uten sikkert å vite, at det vil forsvinne i løpet av to uker om det skyldes Zyprexa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...