Gå til innhold

hjelp


Gjest fuzzball

Anbefalte innlegg

Gjest fuzzball

jeg har en venn som jeg er meget bekymret for. han har mbd, og så lenge jeg har kjent ham har han slitt med humørsvingninger. i det siste har det vært ille, mye pga. kjæresteproblemer og familieproblemer. de siste mnd. har han gått helt opp i en slanke/ærneringskur og spiser NØYAKTIG 3150 kcal. om dagen, trener 2x6 pr uke. og flere timer hver gang. for noen uker siden var han dårlig og var hos legen, men de fant ikke ut hva det var, og når han kom hjem økte han på med treningsøkter og hevder det hjalp. selv sier han at han har kontroll, men jeg får inntrykk av at kontrollen hans er nettopp UTE av kontroll. har prøvd å konfrontere ham med dette på en subtil og vennlig måte, men han bare feier meg bort. vi er gode venner og kan snakke om det meste, og nå begynner jeg å bli alvorlig redd for ham.. hadde vært fint om noen hadde noen råd..

*kos*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

KJære fuzzball

Du kjenner jo din venn så det er du som best ser de endringer som eventuelt har skjedd. Dersom han spiser 3150 kcal er det ok, men jeg skjønner ikke helt hva du mener med 6x2 trening...kanskje en trykkfeil eller er det 2 ganger (økter) 6 ganger i uka. Hvis så er tilfelle og dette dreier seg om aerob trening er det nok et for lavt inntak. Synes du burde oppmuntre han til å få veiledning på treningsform og mengde og se det i forhold til energiinntak. Det beste er å kontakte noen som kan idretts eller aktivitetsmedisin Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fuzzball

KJære fuzzball

Du kjenner jo din venn så det er du som best ser de endringer som eventuelt har skjedd. Dersom han spiser 3150 kcal er det ok, men jeg skjønner ikke helt hva du mener med 6x2 trening...kanskje en trykkfeil eller er det 2 ganger (økter) 6 ganger i uka. Hvis så er tilfelle og dette dreier seg om aerob trening er det nok et for lavt inntak. Synes du burde oppmuntre han til å få veiledning på treningsform og mengde og se det i forhold til energiinntak. Det beste er å kontakte noen som kan idretts eller aktivitetsmedisin Lykke til!

jeg mener altså at han trener 6 dager i uka, to ganger om dagen og gjerne tre timer hver gang. (i tillegg til 1-1.5 mil jogg hver dag) og jeg er fullstendig klar over at 3510 kcal. er ok, det er snarere det at han er så innmari fanatisk akkurat ang. slikt. kanskje jeg bekymrer meg uten grunn, ikke vet jeg. anyhoo, takk for svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...