Gå til innhold

Hjelp...


hannegv

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 14 år gammel jente som har eit problem. Jeg liker ikkje livet mitt og jeg vil helst ta sjølv mord. Egentlig tror jeg ikke at jeg klarer men jeg liker ikke å ha denne følelsen. Vennina mi trur eg trenger å snakke med ein psykriater, fordi eg skriver bare stiler der hovuspersonen tar sjølv mord, eg drømmer om begravelsen min, og jeg tenkjer på hvordan folk vil ta det i begravelsen min. Jeg er så lei av livet mitt eg føler meg alene, og når jeg vakner om morgenen er det helt fælt jeg har liksom ikke så mange grunner til å stå opp. Tror du jeg trenger å snakke med noen? Jeg har snakkt med mora mi. Håper du kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva sa mora di, Hannegv? (Det er litt viktig.) Hvis hun sa at: "Det går nok over", så vil jeg tatt kontakt med: Helsestasjon for ungdom eller helsesøster. Det er gjennom skolen du kan få hjelp utenom din egen mor. En ok. lærer eller en grei helsesøster eller andre greie voksne du har kontakt med og som kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, jeg er helt sikker på at du trenger å snakker med en psykiater eller psykolog.

Du bør oppsøke en lege eller en helsesøster. Disse vil kunne hjelpe deg til å finne frem til den som best kan hjelpe deg.

All behandling for slike plager er gratis helt til du fyller 18 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...