Gå til innhold

:) :) :) :) :) !!!!


Gjest litchi - gira !

Anbefalte innlegg

Gjest litchi - gira !

NÅ - har vi bestemt oss !

Har mottatt søknadspapirer både herfra og derfra, i morgen skal vi til politiet og bestille politiattest, 3. november skal vi til lege.... Barnevernstjenesten her i bydelen vil ha alle pairer med søknaden slik at de er sikre på at den er "ekte" før de starter arbeidet med sosialrapporten.

Det betyr at søknaden blir sendt 3. november (ca), og de (barnevernet) lover dyrt og hellig å ha skrevet ferdig rapporten i god tid før det har gått 6 mnd.

Da blir søknaden sendt BUFA senest 3. mai. Rett før sommerferien....

Hvor lang tid skal vi håpe på/er vanlig på behandlingstid BUFA og venting på tildeling i Kina, da ? 1 1/2 år ?

Med litt flaks kan vi hente ungen vår i november 2005 ?

Gira, jeg ? Mulig - bittelitt.....

Vi har ventet og tenkt så lenge, og det å ha bestemt seg er utrolig deilig !

Skal selvfølgelig gjennom møte med barnevernet og godkjennes av BUFA, men det må gå bra.... Jeg tror det, jeg !!!

Når jeg har det sånn NÅ, hvordan blir det når det nærmer seg tildeling, tro ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en som planlegger en ny runde

Hei,

Såvidt jeg har forstått skal papirene ikke være mer enn 6 måneder gamle når BUFA behandler disse - og det tar noen måneder før de ser på de. Ihvertfall ble vi anbefalt å avtale med bv når de regnet med å ha rapporten ferdig - og sende over papirene ved signering.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Såvidt jeg har forstått skal papirene ikke være mer enn 6 måneder gamle når BUFA behandler disse - og det tar noen måneder før de ser på de. Ihvertfall ble vi anbefalt å avtale med bv når de regnet med å ha rapporten ferdig - og sende over papirene ved signering.

Lykke til!

Ja, jeg har hørt det er sånn det pleier å være. Men ikke her, altså (har snakket med dem flere ganger). Synes det er litt rart, men har ikke tenkt å begynne å krangle med dem før vi søker.... ;)

Ellers sa de at det normalt tar to mnd. fra mottatt søknad til første besøk, og ca to mnd. på å skrive rapporten. Kanskje de gjør det på denne måten for å presse seg selv - hva vet jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å ha tatt bestemmelsen om å adoptere, litchi! Jeg gleder meg stort med dere! Selvom ting kan ta tid, så vet du ikke ordet av det før dere har et lite gull fra Kina i huset...:0)

BUFA har stort sett holdt seg på en behandlingstid på omkring 3 - 4 mnd. de siste par årene, og ventetiden i Kina er jo på vei ned nå. Så dere har "medvind" fra første stund.

Det er ingen krise om dokumentene går ut på dato, forresten, det er jo forsåvidt bare å skaffe nye i tide.

Ønsker dere masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilsen en annen kina-adoptant

Deilig at dere er i gang, ikke sant? Når det gjelder tiden i BUFA, ligger den vel for tiden på 3-4 måneder. Og Kina er et heldig valg, for der har ventetiden gått ned. For tiden ligger den på 11 mnd, men den holder visst på å gå ned til 10 mnd.

Hjelper det på gleden?!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilsen en annen kina-adoptant

Ja, jeg har hørt det er sånn det pleier å være. Men ikke her, altså (har snakket med dem flere ganger). Synes det er litt rart, men har ikke tenkt å begynne å krangle med dem før vi søker.... ;)

Ellers sa de at det normalt tar to mnd. fra mottatt søknad til første besøk, og ca to mnd. på å skrive rapporten. Kanskje de gjør det på denne måten for å presse seg selv - hva vet jeg.....

Det dere kanskje må gjøre, er å belage dere på å få tak i en ny politiattest og ny legeattest samtidig som de avslutter sosialrapporten. Det er jo fort gjort å få, da, hvis dere benytter samme lege kan h*n jo bare oppdatere den.

Etter BUFAs godkjennelse må dere ha enda nye eksemplarer, for giverlandet krever at dokumentene har senere dato enn godkjenningen.

Ja da, det er bare å venne seg til at det er mye papirarbeid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy!!!

Ja tiden går fort nå!

fra vi sendte vår søknad til vi fikk brev i posten om godkjenning i fra BUFA, gikk det bare akkurat 2mnd.

Får vi tildeling i mars

(to måneder før registreringsdatoen), har vi bare brukt et år og 3måneder på hele prosessen. Da mener jeg heeele prosessen.

mvh. mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig at dere er i gang, ikke sant? Når det gjelder tiden i BUFA, ligger den vel for tiden på 3-4 måneder. Og Kina er et heldig valg, for der har ventetiden gått ned. For tiden ligger den på 11 mnd, men den holder visst på å gå ned til 10 mnd.

Hjelper det på gleden?!

:-)

Gjorde ikke saken verre, kan du si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å ha tatt bestemmelsen om å adoptere, litchi! Jeg gleder meg stort med dere! Selvom ting kan ta tid, så vet du ikke ordet av det før dere har et lite gull fra Kina i huset...:0)

BUFA har stort sett holdt seg på en behandlingstid på omkring 3 - 4 mnd. de siste par årene, og ventetiden i Kina er jo på vei ned nå. Så dere har "medvind" fra første stund.

Det er ingen krise om dokumentene går ut på dato, forresten, det er jo forsåvidt bare å skaffe nye i tide.

Ønsker dere masse lykke til!

Takk, Mamta ! Det er så utrolig godt bare å ha tatt en beslutning !

Leste at din eldstemann har det bedre på skolen - så bra da ! Har tenkt en del på ham....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og velkommen hit.

Bare det å ha bestemt seg gjør at det som nå skjer i mnd framover blir BRA...selfølgelig er det venting og atter venting, men hver kveld når vi går å legger oss er det en dag mindre til vi blir fler.

Vi er hos behandling i BUFA, så det er et stykke igjen for oss også...men livet SMILER...vi er nemmelig i gang. Den lengste tiden var modningstiden før vi bestemte oss for å starte en adopsjonsprosess...

Lykke til videre, husk...dette skal være GØY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...