Gå til innhold

mensforskyvning..haster..


macie

Anbefalte innlegg

jeg skal til syden om under 2 døgn og jeg får mensen to dager etter at vi er kommet ned der..

jeg har gått på p piller(trionetta) og sluttet med de i et halvt år..er ikke begynt igjen med de.

kan jeg bare ta de gule pillene i syden og utsette mensen da?

jeg vil ikke ha mensen i syden..please svar meg snart.HASTER...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til macie

Du er meget sent ute og det er spørsmålet om du klarer å få til en utsettelse. Helst skulle du ha brukt Primolut-tabletter, 3 om dagen fra 5-7 dager før ventet menstruasjon til et par dager før du ønsker mensen, men tablettene er på resept og dem får du vel ikke tak i i dag. Hvis du har Trionetta liggende, kan du forsøke med to gule tabletter hver dag inntil to dager før du ønsker mensen. Jeg håper du har tilstrekkelig med tabletter. Jeg tror du er nødt til å ta dobbel dose for å være sikker. Det er noe annet om du allerede står på p-pille, da ville det bare være å fortsette. Nå har livmor-slimhinnen uten p-piller fått mulighet for å bygge seg opp og da kan det være et større problem å hindre blødning.

Lykke til, gi gjerne tilbakemelding om hvordan det har gått. God ferie, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...