Gå til innhold

Har gjort noe dumt...


xenina

Anbefalte innlegg

Jeg har fått pergotime og tatt dette i utlandet, legen min er på ferie og jeg merker at jeg ikke får blødning. Han anbefalte at jeg burde vente med å prøve disse til han var tilbake.

Nå leser jeg at eggstokkene kan overstimuleres og jeg er selvsagt redd. Hva er symtomene.. (Jeg har tatt en test og den var negativ).

Neste behandling starter om en måned igjen, dersom alt er normalt... Bør jeg gå til en annen lege og sjekke dette, ev. hvordan sjekker man om man tåler pergotime i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til xenina

Overstimulering merkes som underlivssmerter og evt oppblåst mage. På ultralyd kan man se det som store cyster på eggstokkene og evt væskeansamling i bukhulen, og en del blodprøver kan gi utslag. Det er mest vanlig hos de som blir gravide på pergotime-kur. Noen pasienter (de med PCOS) har størst risiko for slik overstimulering. Jeg kjenner ikke bakgrunnen for at du skal bruke Pergotime og kan derfor ikke gi deg noe godt råd. Jeg mener det er viktig å følge kuren med temperatur og hormonmålinger for å kunne justere den. Så generelt anbefaler jeg at kuren ledes av erfaren lege.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...