Gå til innhold

uregelmessig mens


kathruska

Anbefalte innlegg

jeg er ei jente på 20 som fortsatt har veldig uregelmessig mens. Jeg var 12 år da jeg fikk mensen og har bare i peroider hatt regelmessig mens, da med ca 5 uker mellom hver gang. Nå har jeg nettopp hatt menstruasjon, men da var det 4 mnd siden forrige gang! Nå har jeg riktignok vært gjennom mange eksamener, men jeg har aldri stresset pga slikt. Jeg fikk heller ikke time hos legen pga mensproblemene da det var tre mnd ventetid. Jeg skal flytte til kjæresten min snart og har planer om å begynne med p-piller, men lurer på om dette er lurt pga den uregelmessige menstruasjonen min? Lurer også på om man MÅ til gynekolog for å få utskrevet p-piller? orker ikke vente på time hos legen i tre mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til kathruska

Jeg vil anbefale deg en utredning for hormonforstyrrelser før du igjen starter på p-pille. Er du først begynt på p-pille er det vanskelig. Er prøvene i orden, er det ikke noe i veien for å starte med pille. Du kan gjerne gå til vanlig lege, du behøver i de fleste tilfeller ikke å komme til gynekolog.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...