Gå til innhold

Medisinhjelp???


Gjest lurer litt i dag.

Anbefalte innlegg

Gjest lurer litt i dag.

Hei!

Jeg skal til spania på en etterlengtende ferie. Jeg lurer på om paralgin forte og somadril er reseptbelagt? og hva heter de i spania? Jeg har hørt noe om at man kan kjøpe sånt uten resept og lurer på om dette er sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får kjøpt det uten resept men jeg husker ikke hva de heter. Ta med deg glasset/esken din og spør på apoteket.

Husk at du ikke har lov å ta det med deg tilbake til Norge uten papir fra lege. Somadril må du ha apotekresept for å ta med deg inn i Spania også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det seg at du vil ha disse medikamentente i utlandet.

Jeg mener: Har du virkelig bruk for det, så får du da det av din primærlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurer litt i dag

Hvordan har det seg at du vil ha disse medikamentente i utlandet.

Jeg mener: Har du virkelig bruk for det, så får du da det av din primærlege.

Den var jo litt spydig? Jeg skal være der på langtidsferie (3 mnd) og da er det ikke sålett og finne en fastlege der nede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var jo litt spydig? Jeg skal være der på langtidsferie (3 mnd) og da er det ikke sålett og finne en fastlege der nede?

Jeg forstår til en viss grad, men hva skal du med Paralgin forte i tre måneder? Det er ikke bra engang, og jeg tipper legen din har sagt nei.

Du lurer derfor eller? Har du kroniske smerter, finnes det andre alternativer.

PS: Jeg er ikke slem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det seg at du vil ha disse medikamentente i utlandet.

Jeg mener: Har du virkelig bruk for det, så får du da det av din primærlege.

Å ta med seg medisiner til utlandet, særlig et schengen land er ganske strikt. Man får visst bare ta med seg medisin for 30 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår til en viss grad, men hva skal du med Paralgin forte i tre måneder? Det er ikke bra engang, og jeg tipper legen din har sagt nei.

Du lurer derfor eller? Har du kroniske smerter, finnes det andre alternativer.

PS: Jeg er ikke slem :)

Paralgin Forte og Somadril er ikke vanskelig å få utskrevet av legen ved kroniske smerter. Jeg vet om andre alternativer som Petidin og morfinplaster men jeg vil anta at ingen leger skriver ut dette for 3 mnd av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nødvendige medisiner som er resept belagt (feks somadril) kan du få din fastlege til å skrive et klarerings brev om at dette er nødvendige medisiner. (vi hadde det på phenamin, allregi med, for sikkerhets skyld..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurer litt i dag

Jeg forstår til en viss grad, men hva skal du med Paralgin forte i tre måneder? Det er ikke bra engang, og jeg tipper legen din har sagt nei.

Du lurer derfor eller? Har du kroniske smerter, finnes det andre alternativer.

PS: Jeg er ikke slem :)

Hei!

Nei, det er ikke det at jeg er avhengi av medisin eller noe sånt:-)) Det er mest nysgjerrigheten min om at dette virkelig er reseptfritt i spania. Jeg reiser ikke til spania for å tygge medisiner....

Jeg har en lege som har gitt meg dette i smertefulle perioder når det har trengtes, men som sagt så bruker jeg lite av det:-)))

Jeg trodde ikke du var slem heller:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandra1365380284

Hei...Du kan kjøpe paralgin forte uten resept i spania :)

På spansk heter de: Cod-efferalgan.Det er samme innhold, bare 100mg mer paracetamol i de spanske. Funker bra;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest medicare

Hei...Du kan kjøpe paralgin forte uten resept i spania :)

På spansk heter de: Cod-efferalgan.Det er samme innhold, bare 100mg mer paracetamol i de spanske. Funker bra;)

Da er det ikke ekte paralgin forte. Forte inneholder kodein som gir en forsterket effekt. Har ikke noe med mengeden av paracetamol å gjøre. Da kunne en jo bare hive innpå dobbel dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ikke ekte paralgin forte. Forte inneholder kodein som gir en forsterket effekt. Har ikke noe med mengeden av paracetamol å gjøre. Da kunne en jo bare hive innpå dobbel dose.

Det er jo kodeinet som gjør paralgin forte sammen med paraceptamolen og av navnet skulle man tro at dette inneholdt kodein..

Somadril heter forresten Mio-Relax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 13 år senere...

Annonse

Mr.Lurer På.
På 9.1.2004 den 22.48, shandy skrev:

Hvordan har det seg at du vil ha disse medikamentente i utlandet.

 

Jeg mener: Har du virkelig bruk for det, så får du da det av din primærlege.

Skal fortelle deg noe.  Det er en haug med folk som er smertepasienter her i landet som ikke ser annen utvei en å dra til utlandet å få hjelp.  Etter somadril ble ulovlig så begynte de med Opiater istedet her i Norge.  Er det bedre??  Så mange drar for å få somadril kun ensærend for å klare stoppe med opiatene som legene i Norge har pøset ut til pasienter i et tiår nå.  Å jeg har forsket på faget.  Det tar nøyaktig ti år å fullføre syklusen for å bli avhengig. Så er det ikke da rart at folk som går på lar å sånne ting bare får metadon i 10år.,.  Alt je fant av naturmedisiner som hadde effekt på smerter var ulovlig i norge.  I en rapport stod det klart og tydelig at det ble ikke tatt inn siden det ville gå direkte inn på legemiddelindustrien.  Dette landet er en f..up plass å bli skadet på.  Først blir man skadet så man ikke kan jobbe. Så skal man kommer over den nedverdingende følelsen av å føle seg ubrukelig.  Så skal man igjennom årevis med nav. Å får aldri den riktige medisinen å det er veldig mye svartmalt med beroligende. Noen har problemer. Ikke alle.  Å forskning viser at om du er urolig å kanskje lider av stress å angst også ptsd å slike ting.  Så er vival eller somadril noe som faktisk forlenger livet. Forlenger med å roe ned kroppen så den ikke sliter seg ut.  Den nye tramadolen legene gir ut må dere aldri ta i på.  Den setter deg i uføre med en gang.  Så legene å deres uvitenhet har ødelagt masse liv.  Norge handler om ha kvalitet å verdighet i livet.  Hva driver legene egentlig på med??  Er det makten bak makten vi snakker om kanskje............... Årevis med forsøk hos lege å ballen bare går rundt å rundt.  Innen ti år har du kjøpr medisiner for godt over hundre tusen ca.   Fortell meg hvorfor han ikke skulle gjøre dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Lurer På.

En ting til.  Rygg problemer er blitt en folkesykdom.  Noe som i mange tilfeller er kronisk. Andre har prolapser å utørkning.  Dette er gruppen med pasienter som sliter mest.  Det kan jeg si med erfaring.  Jeg bestilte å fikk igjennom tolla naturmedisin fra england som ikke var lovlig her.  Raw powder som lager det.  Veninne fikk bot for å ta inn en liten pakke naturmedisin for å kunne ha det bra.  Jeg tør ike bestille flere slike.  Tenk å bli dømt for å bruke guds egen natur til å lindre.  Kan legen forklare meg litt om dette?  Og hvorfor somadril er blitt så strengt. Å hvorfor pøser leger ut opiater istedenfor?  Å hvorfor er B preparater så svartmalt i Norge?  Hu jenta som døde som hadde fått så mye beroligende hadde blodet fullt av herion.  Det må da kunne sees forskjell på narkoman å smartepasienter.  Hvorfor er det slik som dette kjære lege?   Å hva sier lege eden om dette?  Er det i strid med lege eden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Mr.Lurer På. skrev:

Hvorfor er det slik som dette kjære lege?

Det er ingen lege som svarer her.  Ikke hiss deg opp over innlegg fra 2004, det er bortkastet energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Lurer På.

Snublet over dette.  Så svarte jeg på det.  Ikke ta sånn på veg.  Å det er for å opplyse folk om hvordan det faktisk er.   Om du lurer på hva som hvirkelig skjer. Så søk makten bak makten.  Les deg frem.  Folk må opplyses.  Jeg selv er nødt å dra ut av norge for å bli kvitt et opiat som legene i norge ikke kan hjelpe med.  For det er så syk politikk på medisiner.  Det er liksom greit å pøse ut med opiater til smertepasienter. Men når de skal stoppe å nervene kommer som er noe som er fysisk. Så får man ikke hjelp. Må gå med vondt i tilegg til å måtte avennes fra en medisin jeg aldri ba om.  Folk må opplyses.  Jeg har studert i 16 år for å nå ditt jeg er nå.  Å det er så mye som skjules nak teppet at vi må begynne slutte å være et så ignorant folkeslag.  Har bevis som viser at de er mere interesert i å fore nordmenn med medisiner en å la de få bli frisk på guds egen naturmedisin.  Å den medisinen som kan hjelpe en av opiatene de gir ut den holdes tilbake.  Så det blir en evig rundball med å spise piller.  Det er et fryktelig land dette om man skader seg.   Si meg hvorr lenge har alt seende øye til lucifer med pyramide vert i nidarosdomen??    Forklar dette rasjonelt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Lurer På.

En ting.  IKKE STEM ERNA!!!!!!!!!!! Hu har srt.  Gitt skattelettelser til de rike.  Ikke gjornoe for norge.  Tykkeste landsledern i verden!!!!!!!!!!     Folk må på mevsky når de se    frem unge folk. Ikke tro på tv.  Se på nett å bestem dere ut fra den info dere finner.  Ikke baser noe på det som sendes på tv.    Media har bevist seg upålitelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Mr.Lurer På. skrev:

En ting.  IKKE STEM ERNA!!!!!!!!!!! Hu har srt.  Gitt skattelettelser til de rike.  Ikke gjornoe for norge.  Tykkeste landsledern i verden!!!!!!!!!!     Folk må på mevsky når de se    frem unge folk. Ikke tro på tv.  Se på nett å bestem dere ut fra den info dere finner.  Ikke baser noe på det som sendes på tv.    Media har bevist seg upålitelig.

Du virker ikke helt frisk og stabil.

Anonymkode: cc5f1...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eksperter på muskel- og skjelett-plager mener fysisk aktivitet kunne gjort flesteparten av de som sliter med smerter i ryggen smertefrie.

Anonymkode: 0632b...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...