Gå til innhold

attføring , rehabilitering og uføretrygd


Gjest asla

Anbefalte innlegg

Jeg har fått innvilget yrketsrettet attføring. I den forbindelse går jeg nå kurs.

Jeg hadde rehabilitering før attføringen.

Det som nå er at jeg er blitt mye værre med mine plager og har vanskelig for å få gjennomført kurset.

Hva skjer om jeg igjen er nødt over på rehabilitering?

For det er vel aktuelt for meg hvis jeg ikke klarer kurset?

Kan jeg gå over til rehabilitering for en tid, og ta fysikalsk behandling, og senere gå tilbake til attføring?

Eller forsspilles denne sjansen jeg nå har fått? Med attføring mener jeg.

Og hvordan søkes om uføretrygd?

Hva er kriteriene for å få dette.

Jeg har to små barn og er i 30 årene.

Vil jeg få den samme måneds utbetalingen som jeg har på attføring ved rehabilitering og uføretrygd?

Eller er det forskjellig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Du forspiller ikke sjansen til attføring ved avbrudd, men du må kontakte aetat for en konkret vurdering av dine rettigheter ut fra lengden på avbruddet og hvor lenge handlingsplanen blir utsatt.

De tre ytelsene regnes ut på samme måte, men får du uførepensjon og har ektefelle/samboer som tjener mer enn 98 000 pr år blir grunnpensjonen redusert til 75% istedet for 100% av G.

Barnetillegget øker til 30% av G i uførepensjon, men behovsprøves i forhold til familiens inntekt.

Søknadsskjema for UP får du på trygdekontoret.

Nærmere opplysninger med linker finner du her:

http://trygdehjelpen.no/uforepensjon/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...