Gå til innhold

Eser ut...


MicroMy

Anbefalte innlegg

Maten blir smakløs om man steker den uten olje/smør. Man trenger ikke bruke så mye, og det gjør jeg heller ikke.

Vi vet alle hvordan unger er, de likerikke det ene eller det andre. Mine spiser ikke grønnsaker. Har de ikke gjort siden de spiste Nestle barnemat på glass. Alt med farge er farlig, og det er ikke bare hos oss det er slik. Men - jeg spiser allikevel masse salat og slikt.

Jeg tror kanskje jeg får i meg for mye karbohydrater...

Og - da jeg gikk på Grete Roede gikk jeg ned. Tror det var fordi jeg spiste NOK... Nå spiser jeg antakelig litt for lite og litt for sjelden - det går man jo heller ikke ned av...

Og - uansett hva andre måtte mene, så passer ikke Grete Roede-maten for alle. Ikke alle er villig til å ofre sukker, kaker, sjokolade, potetgull, brus og slikt for resten av livet. Ikke jeg! Jeg spiser ikke mye snop, men når jeg en gang unner meg en sjokolade, skal jeg nyte den med god samvittighet!!! Det er det jeg mener - mye av Grete Roede er opplagt på at man ikke skal kunne unne seg noe. Jeg sluttet med sukker i teen da jeg gikk på kurs, og det var jo noe, men jeg har ingen interesse av å gå resten av livet helt uten noen form for søtt! Ikke på vilkår. Man lever bare en gang!

En ting du kan gjøre er å erstatte sukkeret med fruktose. Det er like mye kalorier, men påvirker får ikke blodsukkeret til å stige. Og ta mindre biter av poteten og større biter av det andre. Ingers rugbrød er også bra, og smaker godt. Alle jeg kjenner som har smakt det vil fotsette med det i stedet for annet brød. Jeg gjorde slike forandringer da jeg skulle stabilisere vekten etter at medisiner fikk vekten til å stige drastisk. Det er fedonopplegget, men jeg tilpasset det slik det passet meg. Og så begynte jeg å spise små måltider ofte, og sjokolade eller andre usunne ting en dag i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • MicroMy

    37

  • BettyBlue

    8

  • tonil

    7

  • serendipity

    6

heidi1983_965

Har ikke sagt jeg ønsker en magisk stav som jeg kan veive med og så går jeg ned 25 kg...

Jeg vet at når man har PCOS, som jeg, så er det VELDIG vanskelig å gå ned igjen. Lett å gå opp, veldig vanskelig å gå ned igjen. Du kan gjerne dømme meg, bryr jeg meg ikke noe om. Vet at det ikke er min skyld at jeg gikk opp, for jeg er normalt aktiv og er ikke en sånn potetgull og cola-person. Jeg spiser normal norsk mat og ikke store porsjoner - har jeg aldri gjort. Faktisk får jeg ofte bemerkninger om at jeg spiser for lite... Men jeg vil gjerne gå ned igjen, og bli på ca 75 kg, som er passe for meg. Aner bare ikke åssen jeg skal få det til uten å legge om livsstilen til en helt normal familie med et veldig normalt kosthold (masse grønnsaker - for min egen og min manns del - salat, magre sauser, variert, fisk og slikt).

Livsstilendring er vesentlig for å kunne gå ned i vekt. Moren min gikk ned 35 kilo over en periode og hun holder seg der fordi hun har endret livsstil.

Moren min spiste heller ikke usunn mat, tvert om.

Men hun fikk av legen beskjed om å holde seg unna for eksempel melkeprodukter, fordi det er noe HUN legger seg raskt på av. Hun holdt seg ikke tvert borte fra melk, men veldig små mengder.

Og når moren min slanket seg, så lot hun det ikke gå utover familien. Hun er viljesterk og målrettet, og lagde middag til oss andre som vanlig, og så lagde middag til seg selv.

Jeg hadde ikke vært glad om mamma skulle endret MINE matvaner, og det tror jeg ikke er bra for ungene å være blandet borti heller.

Ved å hele tiden prøve ut forskjellige matvaner, så bevisstgjør du for ungene at du er misfornøyd med deg selv, og det har jeg hørt! at ikke er så sundt.

Jeg vet jo ikke om du har unger da, hehe.

Mamma gikk også lange turer (i og med at hun ikke kan løpe pga bekkenløsning). Det er ikke hvor fort du løper/går som gir utslaget i hvor mange kalorier du forbrenner. Det er hvor langt du jogger/går. (I følge min personlige trener).

Jeg gikk ned 10 kilo selv ved å blandt annet trene, og for å forbrenne så må du trene lenger enn 30 minutter. Det tar 20-30 minutter inn i treningen før du forbrenner og hvis du da går en tur på en time, så forbrenner du kun i ca en halv time.

I tilegg til det så la jeg om kostvanene mine. Jeg spiste ekstra med frukt og grønt, og spiser nøyaktig på hver tredje time. Godteri spiser jeg sjeldent og jeg prøver å få i meg proteiner (som er lett for kroppen å forbrenne).

Da jeg kom ned dit jeg ønsket, så begynte jeg ikke å spise som tidligere igjen, da hadde jeg også begynt med jojo-slanking.

Det handler om å endre livsstilen for alltid.

Da jeg slanket meg, så lot jeg det ikke gå utover de jeg bodde sammen med. De spiste som vanlig, og jeg lagde min egen mat. Men om noen VIL endre livsstilen sin når de ser hva jeg spiser, så velkommen.

Men jeg tror det er feil å endre livsstilen til hele familien din fordi du vil slanke deg.

Å slanke seg er ikke lett, og du må ville endre livsstil for alltid. Hvis ikke så legger du på deg igjen. Man må jobbe med seg selv psykisk og fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heidi1983_965

Vet jeg spiser for sjelden og for lite. Lærte det av Grete Roede kurset, men det er vanskelig å følge opp, syns jeg. Gidder ikke spise når jeg ikke er sulten...

Men - kanskje det er nettopp det man må - være konsekvent. Er nok litt for lite konsekvent mot meg selv...

Konsekvent er veldig viktig med tanke på måltidene ja.

For å opprettholde forbrenningen må du spise hver tredje time, du kan strekke deg til tre og en halv time.

Å spise sjeldent og mer, så legger man fort på seg, og man tar fort av seg ved å spise lite og ofte, selv om du ikke er sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heidi1983_965

Det var jo tydelig at det virket å legge om kostholdet da du gikk på Grete Rode, så noe annerledes må du jo ha gjort. Og det jeg mente var at du skrev at da du var ferdig med kurset. Man blir ikke "ferdig" med å legge om livvstilen. Det er for alltid. Men selvfølgelig kan man innimellom unne seg noe. Alle måte å gå nedd i vekt på må naturlig nok innlemmes av de andre i familien. Og Grete Rode mat er jo sunn og næringsrik mat. Og om de ikke liker den maten hva slags mat er det da de liker? Mulig jeg er noe skarp her, men ikke så ille ment som det høres ut:-)

Jeg synes ikke man nødvendigvis skal legge om kostvanene til hele familien.

Ikke når hun sier at de spiser sunn og normal kost.

Dessuten skal hun ned ganske mye i vekt.

Det er ikke en forutsetning å endre hele familiens kostvaner fordi man vil endre kostvaner selv.

Det kan være litt drastisk for iallfall barn, og iallfall når de ikke spiser usunn mat fra før.

HVIS man vil endre kostvanene til ungene, så skal det iallfall ikke være tvang.

Husk at mat skal være noe lystbetont. Så fort at barn får negative minner i forhold til mat, så kan de utvikle spiseproblemer senere i livet.. Om det gjelder anoreksia eller trøstespising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heidi1983_965

Maten blir smakløs om man steker den uten olje/smør. Man trenger ikke bruke så mye, og det gjør jeg heller ikke.

Vi vet alle hvordan unger er, de likerikke det ene eller det andre. Mine spiser ikke grønnsaker. Har de ikke gjort siden de spiste Nestle barnemat på glass. Alt med farge er farlig, og det er ikke bare hos oss det er slik. Men - jeg spiser allikevel masse salat og slikt.

Jeg tror kanskje jeg får i meg for mye karbohydrater...

Og - da jeg gikk på Grete Roede gikk jeg ned. Tror det var fordi jeg spiste NOK... Nå spiser jeg antakelig litt for lite og litt for sjelden - det går man jo heller ikke ned av...

Og - uansett hva andre måtte mene, så passer ikke Grete Roede-maten for alle. Ikke alle er villig til å ofre sukker, kaker, sjokolade, potetgull, brus og slikt for resten av livet. Ikke jeg! Jeg spiser ikke mye snop, men når jeg en gang unner meg en sjokolade, skal jeg nyte den med god samvittighet!!! Det er det jeg mener - mye av Grete Roede er opplagt på at man ikke skal kunne unne seg noe. Jeg sluttet med sukker i teen da jeg gikk på kurs, og det var jo noe, men jeg har ingen interesse av å gå resten av livet helt uten noen form for søtt! Ikke på vilkår. Man lever bare en gang!

"Nå spiser jeg antakelig litt for lite og litt for sjelden - det går man jo heller ikke ned av...".

Nei du går heller opp av slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan gå til legen og prøve å få både Xenical og noe annet som heter Reductil. Jeg var med på prøveprosjektet til Xenical og det funker slik at du skal ta tabletten hver gang du spiser. Tabletten gjør at du må på do og blir kvitt alt "overflødig" fett som du tar i deg ved måltidet.

Reductil hjelper først og fremst på søtbehovet ditt. Det skal hjelpe deg med å ikke være så sulten. Men... dette er dyre preparater. Du må regne 700-1000kr måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vekt i 10. hus

Konsekvent er veldig viktig med tanke på måltidene ja.

For å opprettholde forbrenningen må du spise hver tredje time, du kan strekke deg til tre og en halv time.

Å spise sjeldent og mer, så legger man fort på seg, og man tar fort av seg ved å spise lite og ofte, selv om du ikke er sulten.

Velvel, ingen regel uten massevis av unntak. Jeg, for eks, kan spise og spise hva det skal være uten å legge på meg. Jeg kan også "glemme" å spise mer enn en eller to ganger om dagen uten å legge på meg. Vekta er konstant uansett, med et kilo eller to slingringsmonn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvel, ingen regel uten massevis av unntak. Jeg, for eks, kan spise og spise hva det skal være uten å legge på meg. Jeg kan også "glemme" å spise mer enn en eller to ganger om dagen uten å legge på meg. Vekta er konstant uansett, med et kilo eller to slingringsmonn.

Ja, noen har det slik...

Jeg hadde ikke vektproblemer i det hele tatt, jeg, før i 95. Da fikk jeg diagnosen PCOS og ESTE UT, men jeg har gått opp til nå 107. Der har det stoppet... Jeg mener selv jeg har lav forbrenning, men jeg er testet i alle bauger og kanter og det er ikke noe galt... Men - hendene og føttene mine brenner opp, og jeg har masse vann i kroppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting du kan gjøre er å erstatte sukkeret med fruktose. Det er like mye kalorier, men påvirker får ikke blodsukkeret til å stige. Og ta mindre biter av poteten og større biter av det andre. Ingers rugbrød er også bra, og smaker godt. Alle jeg kjenner som har smakt det vil fotsette med det i stedet for annet brød. Jeg gjorde slike forandringer da jeg skulle stabilisere vekten etter at medisiner fikk vekten til å stige drastisk. Det er fedonopplegget, men jeg tilpasset det slik det passet meg. Og så begynte jeg å spise små måltider ofte, og sjokolade eller andre usunne ting en dag i uka.

Oppskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror at med den innstilling om at man bare lever en gang så kan det bli vanskelig å gå ned. Høres jo ut som du ver "for" mat og ikke "av" mat. Nå satte jeg det litt på spissen her altså ;-) Men ingen mener at man aldri skal kunne spise en sjokolade uten å ha dårlig samvittighet. Men godis, snop og kaker bør begrenses til en gang i uken, og iallefall for de som har lett for å legge på seg..

Du har misfortstått: jeg har ikke lett for å legge på meg! Jeg HAR lagt på meg - 25-30 kg for å være presis - i perioden 1996-1997. Har ligget på samme vekt (et par kilo opp/ned) siden (med unntak av to graviditeter) siden 1997.

Jeg lever ikke FOR mat. Jeg liker mat - all slags mat - ikke mat som flyter i fett, men som er laget på en fin måte og som SMAKER noe! Liker sterke krydderier. Og - jeg spiser f.eks. 1 medisterkake + 1 potet + saus og makaroni til middag. Til frokost spiser jeg 1 skive med magert kjøttpålegg eller noe på. Til lunsj spiser jeg salat/baguett m/salat og skinke, og til kveldsmat spiser jeg 1 skive. Spiser jeg mye???? Det er ikke hver dag jeg spiser lunsj, og ikke hver dag jeg spiser kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har snakket om godter uten sukker? Ikke jeg iallefall. Kosemerkene kan du bruke til godter med sukker, hvis du ikke vet det kan du ikke alt om kosemerker.

Men det er så klart begrenset. Jeg sparer alle mine til lørdag, og koser meg med sjokolade da (med sukker).

Jeg var også vant til å spise godter når jeg selv ønsket det, men da gikk heller ikke vekta nedover.

Det vi fikk streng beskjed om på Grete Roede i 2000, var at om vi skulle spise sjokolade, måtte vi spise noe som het et eller annet med LoLight eller noe slikt. Den er ikke god. Vi kunne OVERHODET ikke spise noe med sukker. Vi kunne strekke oss til å spise en ekstra eske med Lakryl... Det var det instruktøren sa!

Og: Du har misfortstått: jeg har ikke lett for å legge på meg! Jeg HAR lagt på meg - 25-30 kg for å være presis - i perioden 1996-1997. Har ligget på samme vekt (et par kilo opp/ned) siden (med unntak av to graviditeter) siden 1997.

Jeg lever ikke FOR mat. Jeg liker mat - all slags mat - ikke mat som flyter i fett, men som er laget på en fin måte og som SMAKER noe! Liker sterke krydderier. Og - jeg spiser f.eks. 1 medisterkake + 1 potet + saus og makaroni til middag. Til frokost spiser jeg 1 skive med magert kjøttpålegg eller noe på. Til lunsj spiser jeg salat/baguett m/salat og skinke, og til kveldsmat spiser jeg 1 skive. Spiser jeg mye???? Det er ikke hver dag jeg spiser lunsj, og ikke hver dag jeg spiser kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du finner noe som passer for meg.

Tro meg, jeg vet hvordan det er med den ene mislykka kuren etter den andre.

Men som jeg sa i et tidligere svar, så finnes xenical tabletter og også noe som heter redusan eller noe liknende. Men de må du ha resept fra legen for å få.

I alle fall lykke til.

Med vennlig hilsen

Ja, og de koster mellom 7-8000 i året...

Nei, man får vel prøve ALT annet før det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har misfortstått: jeg har ikke lett for å legge på meg! Jeg HAR lagt på meg - 25-30 kg for å være presis - i perioden 1996-1997. Har ligget på samme vekt (et par kilo opp/ned) siden (med unntak av to graviditeter) siden 1997.

Jeg lever ikke FOR mat. Jeg liker mat - all slags mat - ikke mat som flyter i fett, men som er laget på en fin måte og som SMAKER noe! Liker sterke krydderier. Og - jeg spiser f.eks. 1 medisterkake + 1 potet + saus og makaroni til middag. Til frokost spiser jeg 1 skive med magert kjøttpålegg eller noe på. Til lunsj spiser jeg salat/baguett m/salat og skinke, og til kveldsmat spiser jeg 1 skive. Spiser jeg mye???? Det er ikke hver dag jeg spiser lunsj, og ikke hver dag jeg spiser kveldsmat.

Du spiser ikke for mye, men du spiser feil. Spis oftere, og mer proteiner. Medisterkaker er for fett, både makaroni og poteter gir for mye og for raske karbohydrater, saus er ikke nyttig, baguetter gir også for raske karbohydrater. Jeg ser du har fått råd om å se på fedon lindbergs diett, det kan nok være nyttig. Jeg har også lest at folk med PCO ikke har så godt av for mye karbohydrater.

Og så en liten kommentar: Du høres aggressiv ut når du svarer folk her. Det er kanskje ikke meningen, men det kan gjøre at du får færre svar enn du ellers ville fått. (Dukker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser ikke for mye, men du spiser feil. Spis oftere, og mer proteiner. Medisterkaker er for fett, både makaroni og poteter gir for mye og for raske karbohydrater, saus er ikke nyttig, baguetter gir også for raske karbohydrater. Jeg ser du har fått råd om å se på fedon lindbergs diett, det kan nok være nyttig. Jeg har også lest at folk med PCO ikke har så godt av for mye karbohydrater.

Og så en liten kommentar: Du høres aggressiv ut når du svarer folk her. Det er kanskje ikke meningen, men det kan gjøre at du får færre svar enn du ellers ville fått. (Dukker)

hehe - er nok ikke agressiv. Kan kanskje virke litt brå, men kommer litt i forsvar når jeg bare spør om råd og folk dømmer en nedenom og hjem fordi man liksom sitter i sofaen og stapper potetgull...

Jeg spiser ikke så mye medisterkaker. Det var bare et eksempel. Vi har veldig variert kost, men jeg er redd jeg er et potet- og brødmenneske av dimensjoner. Ikke noe er så lekkert som når det lukter nybakt brød over hele huset! Da kan jeg spise 4-5 skiver - lett! Selv om jeg ikke er sulten! Har brødmaskin, og da er det så innmari lettvint!

En stund prøvde jeg noe som het Gaia-dietten. Den gikk ut på at du ikke skulle spise kabohydrater i det hele tatt i en uke, så gradvis introdusere det i mindre mengder. Jeg gikk ned 8 kg på 3 uker... Det virket, men det var å være kreativ med hva jeg spiste da, og DET var ikke lett... Spiste mye koketorsk og salat og det er jo kjempegodt, men litt ensformig i lengden... Jeg er nok ikke konsekvent nok (prøver å forbedre meg selv hele tida, jeg ;-()

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

Du har misfortstått: jeg har ikke lett for å legge på meg! Jeg HAR lagt på meg - 25-30 kg for å være presis - i perioden 1996-1997. Har ligget på samme vekt (et par kilo opp/ned) siden (med unntak av to graviditeter) siden 1997.

Jeg lever ikke FOR mat. Jeg liker mat - all slags mat - ikke mat som flyter i fett, men som er laget på en fin måte og som SMAKER noe! Liker sterke krydderier. Og - jeg spiser f.eks. 1 medisterkake + 1 potet + saus og makaroni til middag. Til frokost spiser jeg 1 skive med magert kjøttpålegg eller noe på. Til lunsj spiser jeg salat/baguett m/salat og skinke, og til kveldsmat spiser jeg 1 skive. Spiser jeg mye???? Det er ikke hver dag jeg spiser lunsj, og ikke hver dag jeg spiser kveldsmat.

Og hvor var grønnskaene til middagen? 1. potet? Makaroni; saus og medisterkaker? stort "værre" kan det nesten ikke bli! (når regner jeg ikke med at dere spiser dette hver dag da). Men det var et godt eksempel hva hva som absolutt IKKE er særlig sunt.Baguette? Da bør den iallefall være grov. Hva med et par skiver med grovbrød med magert påleggg. Ikke noe galt i salat, men jeg antar det er med dressing. Spis heller litt mindre fet mat og litt oftere, mer frukt og grønt hadde på ingen måte skadet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes iallefall slankepiller på resept.

Du bør ta det opp med legen din.

Leste alle trådene nedover her,og det som slo meg var at det ikke virker som du har motivasjon til å gå ned i vekt i det hele tatt! Ikke villig til å endre matvanene noe som helst,og det er bare "stakkars meg som ikke kan spise så mye sukker og kaker jeg vil" for å sette det på spissen. Hadde jeg vært deg hadde jeg vurdert å gå til en psykolog,du sier jo selv at du er deprimert i perioder,og det er klart det er oppe i hodet det sitter. Gjelder å se positivt på ting,og ikke bare sitte å synes synd på deg selv,tenke at jeg lever bare en gang,så da er det bare å hive innpå sjokoladde liksom.

Og jeg skjønner ikke hva du er ute etter her egentlig??? Du har fått masse gode tips her så vidt jeg kan se,men du er jo ikke villig til å prøve ut noen av rådene,så da kommer du jo ingenvei!!

Så hva slags svar var du ute etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste alle trådene nedover her,og det som slo meg var at det ikke virker som du har motivasjon til å gå ned i vekt i det hele tatt! Ikke villig til å endre matvanene noe som helst,og det er bare "stakkars meg som ikke kan spise så mye sukker og kaker jeg vil" for å sette det på spissen. Hadde jeg vært deg hadde jeg vurdert å gå til en psykolog,du sier jo selv at du er deprimert i perioder,og det er klart det er oppe i hodet det sitter. Gjelder å se positivt på ting,og ikke bare sitte å synes synd på deg selv,tenke at jeg lever bare en gang,så da er det bare å hive innpå sjokoladde liksom.

Og jeg skjønner ikke hva du er ute etter her egentlig??? Du har fått masse gode tips her så vidt jeg kan se,men du er jo ikke villig til å prøve ut noen av rådene,så da kommer du jo ingenvei!!

Så hva slags svar var du ute etter?

Jeg var ute etter konkrete tips fra folk om hva som funker. Jeg har prøvd en masse, men jeg går ned til et visst punkt, så stopper det seg.

Ja, jeg er deprimert fordi jeg ikke klarer å gå ned. Ja, jeg har mye oppi huet mitt som skulle vært løst, men det er ting som ikke egner seg her. Kanskje jeg skulle vært til psykolog, mener selv at det ikke er så ille fatt med meg. Du skulle møtt meg for 10 år siden... Jeg har hatt enorm hjelp i min mann. Han er en utrolig støtte for meg. Jeg var et vrak da jeg møtte ham.

Nei, jeg syns ikke synd på meg selv. Jeg er forbanna på meg selv fordi jeg ikke klarer å gå ned. Jeg vet at motivasjonen er lav til tider. Nei, jeg mener ikke at jeg skal spise så mye jeg vil av kaker og sjokolade. Ja, jeg liker kaker og sjokolade, men jeg spiser det sjelden så mye som en gang i uka! Ja, jeg liker mat, men jeg spiser ikke mye. Jeg elsker å lage mat, eksprimentere med nye smaker. Og - jeg lager så sunn mat som jeg har kunnskaper til, jeg leser mye om ernæring over alt, og jeg tar imot de tips og råd jeg får.

Jeg skrev ikke inn her for å få en masse kritikk som ikke bunner i noe. Jeg trenger tips. Jeg trenger å høre fra noen om noe som funker, uten at man må legge om HELE livet sitt. Ja, jeg vet man må legge om kostholdet, og jeg har gjort det også, men jeg vet også at jeg spiser for lite, for sjelden. Det er bare det å huske på at man må gjøre dette og hint. Og - jeg rører på meg. Har masse turstier rundt huset og jeg danser et par dager i uka sammen med venner - det er i alle fall trim!

Jeg tror at man kan gå ned om man ikke følger Grete Roede sin livsstil eller Fedon Lindberg for den del. Man kan bruke litt av hver kur og blande det sammen til man finner noe som passer for seg. Jeg vet at det ikke finnes noe magisk pille eller shake som får deg til å rase ned i vekt og bli der. Jeg vet at jeg heller ikke i sommer vil bade ute fordi jeg skammer meg over kroppen min. Om andre syns det er dumt og idiotisk, kan jeg ikke hjelpe med, det er slik jeg føler det. Jeg er et følelsesmenneske, og jeg prøver å snu det litt, for enkelte ganger kan det bli litt mye for meg... Jeg VET at jeg trenger et realt spark bak, og en holdningsendring som jeg jobber hardt med nettopp nå. Jeg har byttet ut brus med Pepsi Max. Jeg spiser salat uten dressing og jeg skal prøve å la vær å spise så mye brød. Jeg vet det ikke blir lett, men jeg skal ned i vekt. Jeg har et bilde av meg selv sammen med min mann jula 95, og jeg blir lei meg når jeg ser personen i speilet, og det ønsker jeg ikke. Jeg ønsker å kunne se på meg selv uten avsky, og det er det jeg jobber mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heidi1983_965

Velvel, ingen regel uten massevis av unntak. Jeg, for eks, kan spise og spise hva det skal være uten å legge på meg. Jeg kan også "glemme" å spise mer enn en eller to ganger om dagen uten å legge på meg. Vekta er konstant uansett, med et kilo eller to slingringsmonn.

Ja det finnes de som ikke legger på seg selv om de tilogmed forsøker. Med det gjelder ikke majoriteten.

Jeg vet at det finnes unntak, men hun jeg skrev til er ikke en av unntakene, og derfor skrev jeg om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener/mosjonerer du?

30-60 min gåtur hver dag kan hjelpe noe om ikke annet.

Hei

Hørte at for å forbrenne måtte man gå/jogge langsomt, lenge! Så - å gå sånn suuuugende i 1 time, var mer effektivt enn å råløpe i 1 time hva fettforbrenning angår. Det var han eksperten på Extreme Makeover som sa det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...