Gå til innhold

Damer, sex og likestilling og rettferdighet


pirko

Anbefalte innlegg

Pisspreik og håpløs idioti!! De som voldtar gjør det ikke pga sexlyst eller at de ikke "får" noe sex, men pga den "makta" de får over offeret. Provoserende idiot!!

Hvis man skal være mere nyansert så kan voldtekter også deles opp i de som tenner på makt over en person..og ikke sexen generelt

Men de må jo være tent på offeret for å få den opp. Se på Baneheiheiadrapet for å ta et eksempel...de sa jo rett ut at de ikke fikk seg noe, så da gikk de ut og tok for seg av noen småjenter..og det gikk utover livet til to uskyldige jenter, takket være at damer ikke er tilgjengelige..nok en gang tar jeg avstand fra voldtekt og drap..men det kunne vært unngått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 266
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • petter smart

    68

  • tjohei

    44

  • pirko

    16

  • mil1365380270

    16

Gjest javel hva

Dust. Bare fordi damer ikke knuller hvem som helwst så er vi ikke interessert i sex? Er det dummeste jeg har hørt. Vi er bare ikke interessert i å knulle hva somhelst.

Det du skriver beviser bare at menn ofte ikke bryr seg om hva de knuller bare det har fitte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn blir også voldtatt.Dette kanskje pga. at menn "er så frempå" hele tiden, at det er umulig for en kvinne å vite hva han egentlig vill?

Eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Hvis man skal være mere nyansert så kan voldtekter også deles opp i de som tenner på makt over en person..og ikke sexen generelt

Men de må jo være tent på offeret for å få den opp. Se på Baneheiheiadrapet for å ta et eksempel...de sa jo rett ut at de ikke fikk seg noe, så da gikk de ut og tok for seg av noen småjenter..og det gikk utover livet til to uskyldige jenter, takket være at damer ikke er tilgjengelige..nok en gang tar jeg avstand fra voldtekt og drap..men det kunne vært unngått..

I Baheheidrapet så var det VOLD og ikke sex som var motivet. Nytelsen av å ha kontroll over et annen menneske, se redselen i småjenters øyne!! Sadisme i så ekstrem form (sprette opp småjenter som om de var fisk) kan ikke sammenliknes med litt ungdommelig undertrykt seksualitet.

Ærlig talt! Hvis du er så dum at du tror at Baneheidrapene ikke hadde skjedd dersom de to gutta hadde "fått seg noe", så er det ikke rart at det finnes seksualisert vold her i verden.

Makan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Det blir like logisk som å si at de med penger er skyld i vinningskriminalitet, hadde delt ut pengene sine hadde ikke folk trengt å bli kriminelle. Listen over slikt "ansvar" er lang.

Selv om du selvfølgelig har rett i at kvinner er mer selektive enn menn og at en del voldtekter muligens hadde vært unngått dersom kvinner stillte opp på sex oftere.

Men det er jo logiske grunner til at kvinner er mer selektive. Meningen med livet er jo å føre sine gener videre, det er ikke mer avansert enn som så. Forskjellen på menn og kvinner er at menn kan få så mange barn de klarer, fordi det ikke er dem som må bære fram barnet og heller ikke trenger å oppfostre barnet. Kjernefamilien og barnebidrag er nye oppfinnelser som evolusjonen ikke har hatt tid å tilpasse seg til. Kvinner derimot kan kun få et visst antall barn, hovedsaklig begrenset av at de går gravide i 9 måneder og at de må ta seg av barnet.

Det er derfor logisk at menn ønsker sex med alle kvinner de møter for å få flest mulig barn, mens kvinner ønsker kun å sex og få barn med de beste (!) for å få de beste barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Det blir like logisk som å si at de med penger er skyld i vinningskriminalitet, hadde delt ut pengene sine hadde ikke folk trengt å bli kriminelle. Listen over slikt "ansvar" er lang.

Selv om du selvfølgelig har rett i at kvinner er mer selektive enn menn og at en del voldtekter muligens hadde vært unngått dersom kvinner stillte opp på sex oftere.

Men det er jo logiske grunner til at kvinner er mer selektive. Meningen med livet er jo å føre sine gener videre, det er ikke mer avansert enn som så. Forskjellen på menn og kvinner er at menn kan få så mange barn de klarer, fordi det ikke er dem som må bære fram barnet og heller ikke trenger å oppfostre barnet. Kjernefamilien og barnebidrag er nye oppfinnelser som evolusjonen ikke har hatt tid å tilpasse seg til. Kvinner derimot kan kun få et visst antall barn, hovedsaklig begrenset av at de går gravide i 9 måneder og at de må ta seg av barnet.

Det er derfor logisk at menn ønsker sex med alle kvinner de møter for å få flest mulig barn, mens kvinner ønsker kun å sex og få barn med de beste (!) for å få de beste barna.

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kopps

jeg nærmer meg 30 og er høyskoleutdannet(uten at det trenger å si noe) med en intelligens over gjennomsnittet.

"(...)med en intelligens over gjennomsnittet"

Alvorlig talt. Kanskje du er i besittelse av en høy intelligens. Men den sosiale intelligensen din setter jeg store spørsmålstegn til.

Enten er du sinnsykt bitter fordi du ikke får deg noe i det hele tatt, eller så har du gått glipp av et par viktige poeng.

Å antyde at voldtekter kan unngås om jentene hadde bare lagt seg på rygg, er noe av det verste jeg har hørt.

Jeg tror ikke helt du vet hva det innebærer for en jente å bli voldtatt. Å få livet sitt ødelagt så ettertrykkelig.

Som andre også har sagt, så handler ikke en voldtekt om sex. Den handler om makten voldtektsforbryteren får over sitt offer. Og om de får seksuell tenning, så er det ikke på vedkommende som ligger der, men på makten de føler de har.

Slike meninger hører ikke hjemme noen steder.

Det går ikke an å forsvare en voldtekt - uansett.

Og strengt tatt finner jeg det en smule patetisk at du føler du må skryte over at du har gått på høyskole og du mener selv du har en høy intelligens.

Folk som må skryte over sin intellektuelle kapasitet mangler ofte de grunnleggende sosiale ferdigheter, har erfaring vist meg.

Og ingen blir nevneverdig imponert over at du kan stave Dostojevski (som forresten ikke er ekkelt å stave i det hele tatt).

Og når du bruker hans forfatterskap som eksempel, klarer du ikke konkret å trekke frem et spesifikt eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Not this time

Jeg er en av dem som "aldri får seg noe" som det kalles, men voldtekt kan jeg love deg aldri har vært noe aktuell fremgangsmåte for å "få det".

Skal mer til enn manglende "tilgang på damer" før noen begynner å voldta, som flere har påpekt nedover her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngenLurerDenneGutten

Dust. Bare fordi damer ikke knuller hvem som helwst så er vi ikke interessert i sex? Er det dummeste jeg har hørt. Vi er bare ikke interessert i å knulle hva somhelst.

Det du skriver beviser bare at menn ofte ikke bryr seg om hva de knuller bare det har fitte...

He-he, helt rett jo:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturen er jo tross alt skapt slik at mannen er mye sterkere slik at han han skal få seg noe uavhengig av om damene vil eller ikke....men hadde derimot damene vært tilgjengelige slik som oss, så hadde det gått knirkefritt..ergo damene har skyld i dette selv

Jeg vil anta utifra det du har skrevet sålangt, at du er en potensiell voldtektsforbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"(...)med en intelligens over gjennomsnittet"

Alvorlig talt. Kanskje du er i besittelse av en høy intelligens. Men den sosiale intelligensen din setter jeg store spørsmålstegn til.

Enten er du sinnsykt bitter fordi du ikke får deg noe i det hele tatt, eller så har du gått glipp av et par viktige poeng.

Å antyde at voldtekter kan unngås om jentene hadde bare lagt seg på rygg, er noe av det verste jeg har hørt.

Jeg tror ikke helt du vet hva det innebærer for en jente å bli voldtatt. Å få livet sitt ødelagt så ettertrykkelig.

Som andre også har sagt, så handler ikke en voldtekt om sex. Den handler om makten voldtektsforbryteren får over sitt offer. Og om de får seksuell tenning, så er det ikke på vedkommende som ligger der, men på makten de føler de har.

Slike meninger hører ikke hjemme noen steder.

Det går ikke an å forsvare en voldtekt - uansett.

Og strengt tatt finner jeg det en smule patetisk at du føler du må skryte over at du har gått på høyskole og du mener selv du har en høy intelligens.

Folk som må skryte over sin intellektuelle kapasitet mangler ofte de grunnleggende sosiale ferdigheter, har erfaring vist meg.

Og ingen blir nevneverdig imponert over at du kan stave Dostojevski (som forresten ikke er ekkelt å stave i det hele tatt).

Og når du bruker hans forfatterskap som eksempel, klarer du ikke konkret å trekke frem et spesifikt eksempel.

Urettferdighet skaper problemer, og det er voldtekter en konsekvens av. Mange menn føler det urettferdig at damer nærmest kan velge og vrake mens de selv de ikke er i nærheten av å ha den tilgjengeligheten på damer.

Nok en gang forsvarer jeg ikke voldtekter, men bare antyder at hadde det vært rettferdighet/likt for begge kjønn så hadde voldtektsstatistikken vært mye snillere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldtekt har ingenting med naturens gang å gjøre, det har med idioter som er gale i hodet å gjøre.

Og det vil du skjønne om noen år...

Statistikken viser at mange prosent av den kvinnelige befolkningen har blitt forsøkt eller blitt voldtekt. Er det da så mange syke sadistiske menn, eller kan det heller være det problemet jeg her prøver å ta opp som kan være den medvirkende årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen!

Grunnen til at såpass mange svarer, er at de føler jeg er inne på noe vesentlig, og ikke tør innrømme det, fordi de selv er damer, og dermed føler seg litt skyldige selv. Mange menn her inne derimot, har ikke baller nok til å gjøre seg selv upopulære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heksia

Hvis man skal være mere nyansert så kan voldtekter også deles opp i de som tenner på makt over en person..og ikke sexen generelt

Men de må jo være tent på offeret for å få den opp. Se på Baneheiheiadrapet for å ta et eksempel...de sa jo rett ut at de ikke fikk seg noe, så da gikk de ut og tok for seg av noen småjenter..og det gikk utover livet til to uskyldige jenter, takket være at damer ikke er tilgjengelige..nok en gang tar jeg avstand fra voldtekt og drap..men det kunne vært unngått..

Det er da faktisk enda bra at baneheia-svinene ikke "fikk seg noe"! Takke meg til at genene deres ikke er ført videre! Og at ikke noen barn skulle behøve å føle den skammen det ville vært å vite at de var faren deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tommy's tiger

Grunnen til at såpass mange svarer, er at de føler jeg er inne på noe vesentlig, og ikke tør innrømme det, fordi de selv er damer, og dermed føler seg litt skyldige selv. Mange menn her inne derimot, har ikke baller nok til å gjøre seg selv upopulære.

Sorry, men du må komme opp med noe litt bedre og gjennomtenkt hvis du skal skape skikkelig diskjusjon og provosere skikkelig. Alle skjønner jo at dette er ment som provokasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Grunnen til at såpass mange svarer, er at de føler jeg er inne på noe vesentlig, og ikke tør innrømme det, fordi de selv er damer, og dermed føler seg litt skyldige selv. Mange menn her inne derimot, har ikke baller nok til å gjøre seg selv upopulære.

Nei. Grunnen til at så mange svarer, er at de er opprørte over dine synspunkter.

Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som "aldri får seg noe" som det kalles, men voldtekt kan jeg love deg aldri har vært noe aktuell fremgangsmåte for å "få det".

Skal mer til enn manglende "tilgang på damer" før noen begynner å voldta, som flere har påpekt nedover her...

La meg si det sånn. Jeg har ikke noe spesielt drag, men hadde jeg vært kvinne med min kropp, hadde jeg fått flere tilbud hver gang jeg hadde vært på byen, i stedet kommer det bort damer 1 til 2 ganger i året.

Hadde det enda vært slik at de gode snille guttene hadde vært de som hadde fått seg dame...men alle legger jo merke til hvordan menn med status/penger er magneter overfor damer. Tror dette også er med på å vekke en forakt mot kvinner, som er med på å bidra til voldtekter.

Jeg heller ville aldri gjort det.(voldtatt) Men snakker vi eksempelvis bare 10% av menn som er potensielle, og bare 10% av disse igjen som ikke får seg noe, så snakker vi likevel om et stygt antall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kopps

Urettferdighet skaper problemer, og det er voldtekter en konsekvens av. Mange menn føler det urettferdig at damer nærmest kan velge og vrake mens de selv de ikke er i nærheten av å ha den tilgjengeligheten på damer.

Nok en gang forsvarer jeg ikke voldtekter, men bare antyder at hadde det vært rettferdighet/likt for begge kjønn så hadde voldtektsstatistikken vært mye snillere.

Det er noe av det dummeste jeg noensinne har hørt i mitt liv.

Så du antyder altså at jenter skal forkaste sin seksuelle moral, og kanskje gå til sengs med hvem som helst, bare fordi vi menn gjør det?

Og det er et fåtall av oss som ligger med hvilken dame som helst.

Å trekke frem en eller annen datingside på nettet som et eksempel, er enda et tegn på at du kanskje bør revurdere et par av synspunktene.

Et nei er alltid et nei. Men husk også at et nei bare er et nei. Du dør ikke av å få et nei.

Å i det hele tatt antyde at fordi kvinner er mer selektive enn oss menn skaper en slags seksuell urettferdighet som bidrar til voldtekter er noe av det mest idiotiske jeg har hørt. Unnskyld meg, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at såpass mange svarer, er at de føler jeg er inne på noe vesentlig, og ikke tør innrømme det, fordi de selv er damer, og dermed føler seg litt skyldige selv. Mange menn her inne derimot, har ikke baller nok til å gjøre seg selv upopulære.

Misunnelse og urettferdig skaper problemer. Trodde det var en kjent sak at det skapte problemer jeg. Og det er jo nettopp det jeg tar opp.

Jeg sitter å sier at jeg tar avstand fra voldtekter og drap, men setter fingeren på ubalanse, utifra en egen analyse, også blir man opprørt over mine synspunkter?. Må da gå an å ta opp problemer, uten at men selv skal være drapsmann og voldtektsforbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kopps

Misunnelse og urettferdig skaper problemer. Trodde det var en kjent sak at det skapte problemer jeg. Og det er jo nettopp det jeg tar opp.

Jeg sitter å sier at jeg tar avstand fra voldtekter og drap, men setter fingeren på ubalanse, utifra en egen analyse, også blir man opprørt over mine synspunkter?. Må da gå an å ta opp problemer, uten at men selv skal være drapsmann og voldtektsforbryter.

Nå er det jo ingen som antyder at du er verken voldtektsmann eller drapsmann.

Det er meningene dine som opprører folk.

Husk at det er utrolig mange kvinner i dette landet som har opplevd voldtekt, og de blir ekstra opprørte når slike meninger får komme til syne.

Kanskje skal du ha respekt for at du i det hele tatt tør å flagge en slik mening, men samtidig blir det litt tamt.

Det er utrolig enkelt å komme med "langt utfor kanten"-meninger på nettet, fordi man er totalt beskyttet.

Du hadde vært tøff om du hadde turt å sitte i et åpent forum sammen med folk fra politiet, helsevesenet og voldtektsofre og lagt frem dine "analyser" av voldtektsproblematikken.

Voldtekt handler ikke om sex, men om makt og fornedrelse.

De som voldtar, er sjeldent menn som er frustrerte over det du kaller en urettferdighet. Det er syke menn som desperat begjærer den makten de aldri fikk tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...