Gå til innhold

Damer, sex og likestilling og rettferdighet


pirko

Anbefalte innlegg

Det er noe av det dummeste jeg noensinne har hørt i mitt liv.

Så du antyder altså at jenter skal forkaste sin seksuelle moral, og kanskje gå til sengs med hvem som helst, bare fordi vi menn gjør det?

Og det er et fåtall av oss som ligger med hvilken dame som helst.

Å trekke frem en eller annen datingside på nettet som et eksempel, er enda et tegn på at du kanskje bør revurdere et par av synspunktene.

Et nei er alltid et nei. Men husk også at et nei bare er et nei. Du dør ikke av å få et nei.

Å i det hele tatt antyde at fordi kvinner er mer selektive enn oss menn skaper en slags seksuell urettferdighet som bidrar til voldtekter er noe av det mest idiotiske jeg har hørt. Unnskyld meg, altså.

Det du ikke skjønner er ubalansen dette skaper. Er en tilbud og etterspørselskurve i ubalanse sånn som nå, blir det kaos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 266
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • petter smart

    68

  • tjohei

    44

  • pirko

    16

  • mil1365380270

    16

Nå er det jo ingen som antyder at du er verken voldtektsmann eller drapsmann.

Det er meningene dine som opprører folk.

Husk at det er utrolig mange kvinner i dette landet som har opplevd voldtekt, og de blir ekstra opprørte når slike meninger får komme til syne.

Kanskje skal du ha respekt for at du i det hele tatt tør å flagge en slik mening, men samtidig blir det litt tamt.

Det er utrolig enkelt å komme med "langt utfor kanten"-meninger på nettet, fordi man er totalt beskyttet.

Du hadde vært tøff om du hadde turt å sitte i et åpent forum sammen med folk fra politiet, helsevesenet og voldtektsofre og lagt frem dine "analyser" av voldtektsproblematikken.

Voldtekt handler ikke om sex, men om makt og fornedrelse.

De som voldtar, er sjeldent menn som er frustrerte over det du kaller en urettferdighet. Det er syke menn som desperat begjærer den makten de aldri fikk tidligere.

Kjenner du til statistikken over hvor mange prosent av damene som har blitt eller forsøkt voldtatt?...da tror jeg du hadde forandret mening, om at dette bare er gale menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kopps

Kjenner du til statistikken over hvor mange prosent av damene som har blitt eller forsøkt voldtatt?...da tror jeg du hadde forandret mening, om at dette bare er gale menn.

Nå er det jo ganske vanskelig å komme med noen slags form for statistikk på dette området, siden det er uhyre store mørketall.

Og husk at bare rundt ti prosent av voldtektene ender på bordet hos oss i politiet.

Statistikk på dette området er uhyre vanskelig å finne. Enkelt å greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelse og urettferdig skaper problemer. Trodde det var en kjent sak at det skapte problemer jeg. Og det er jo nettopp det jeg tar opp.

Jeg sitter å sier at jeg tar avstand fra voldtekter og drap, men setter fingeren på ubalanse, utifra en egen analyse, også blir man opprørt over mine synspunkter?. Må da gå an å ta opp problemer, uten at men selv skal være drapsmann og voldtektsforbryter.

Problemet er at du legger skylda på damene, når det er helt opplagt at det er mennene som har skylda for problemet.

Det ville jo vært løst om alle menn hadde nedsatt sex-lyst og kom på samme nivå som damene, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kopps

Det du ikke skjønner er ubalansen dette skaper. Er en tilbud og etterspørselskurve i ubalanse sånn som nå, blir det kaos.

Det virker som om du behandler dette som en slags markedsanalyse.

Vi snakker om mennesker og deres følelser, ikke tall og statistikk.

Du har ennå ikke kommet med et konkret motargument som i det hele tatt er i nærheten av å virke overbevisende.

Jentene er annerledes enn oss gutta. De tenker radikalt annerledes.

De behandler sex som noe mer og større enn oss, og det har de gjort siden tidenes morgen.

At de ikke ligger med hvem som helst, handler om biologi og evolusjon - ikke kulturelle holdninger og et ønske om å være kjipe.

Vi gutta ser på sex som en ting som kan gjøres uten at kjærlighet eller tiltrekning er til stede, mens jentene foretrekker i stor grad dette.

Å trekke tilbud og etterspørsel inn i noe så alvorlig som voldtekt er bare enda et eksempel på at du kanskje burde tenke deg mer om før du uttaler deg.

Unnskyld at jeg ikke klarer å ta deg seriøst, men argumentene dine er så tullete at jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tommy's tiger

Problemet er at du legger skylda på damene, når det er helt opplagt at det er mennene som har skylda for problemet.

Det ville jo vært løst om alle menn hadde nedsatt sex-lyst og kom på samme nivå som damene, eller?

Det er ikke det at de har for mye lyst, damer flest har da også masse lyst. Det er bare det med å styre lysten som er poenget. Noen menn greier tydeligvis ikke styre seg, men må knulle alt de vil ha. Og dermed voldtar de folk og får de vist makt i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke det at de har for mye lyst, damer flest har da også masse lyst. Det er bare det med å styre lysten som er poenget. Noen menn greier tydeligvis ikke styre seg, men må knulle alt de vil ha. Og dermed voldtar de folk og får de vist makt i tillegg.

Bra sagt, JEG er hjertens enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Det er da faktisk enda bra at baneheia-svinene ikke "fikk seg noe"! Takke meg til at genene deres ikke er ført videre! Og at ikke noen barn skulle behøve å føle den skammen det ville vært å vite at de var faren deres!

Dette innlegget vitner om totalt mangel på logikk.

Dersom en skal anta at pirkos teori er riktig så ville jo ikke disse guttene ha gjort dette dersom de hadde tilgang på sex. Det er da altså ikke noe galt med dem i seg selv, det er mangelen på sex som har gjort dem slik.

Det er da ikke noe galt med genene deres, selv om jeg tviler sterkt på at slikt er direkte arvelig. Barna deres ville selvfølgelig ikke følt noen skam, da deres fedre ikke ville vært overgipere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Statistikken viser at mange prosent av den kvinnelige befolkningen har blitt forsøkt eller blitt voldtekt. Er det da så mange syke sadistiske menn, eller kan det heller være det problemet jeg her prøver å ta opp som kan være den medvirkende årsaken?

Selv om statistikken viste at 99% av alle kvinner hadde blitt voldtatt så sier ikke det noe om hvor mange menn som voldtar. Kanskje er det en person som drar rundt og utfører alle voldtekter.

Det er mange grunner til at en mann kan bli en overgriper. Mangel på sex hører ofte sammen med andre anti-sosiale trekk og psykiske problemer. Hadde det kun vært mangel på sex ville nok flesteparten heller kjøpt sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Det er noe av det dummeste jeg noensinne har hørt i mitt liv.

Så du antyder altså at jenter skal forkaste sin seksuelle moral, og kanskje gå til sengs med hvem som helst, bare fordi vi menn gjør det?

Og det er et fåtall av oss som ligger med hvilken dame som helst.

Å trekke frem en eller annen datingside på nettet som et eksempel, er enda et tegn på at du kanskje bør revurdere et par av synspunktene.

Et nei er alltid et nei. Men husk også at et nei bare er et nei. Du dør ikke av å få et nei.

Å i det hele tatt antyde at fordi kvinner er mer selektive enn oss menn skaper en slags seksuell urettferdighet som bidrar til voldtekter er noe av det mest idiotiske jeg har hørt. Unnskyld meg, altså.

Det er ikke til å stikke under en stol at kvinner har nesten all makt på dating-scenen på byen og andre plasser. Kvinner er blitt mer seksuelle de siste årene og utnytter sin sterke posisjon over menn.

Det sies jo at 20 % av mennene får 80 % av damene. Altså vil flertallet av menn ha problemer med å få en dame (kun for sex). Så godt som alle kvinner kan få en mann, om enn ikke de peneste.

Det er vel naturlig at noen vil synes dette er urettferdig og kanskje utvikle et hat mot kvinner. Et hat som ender opp i en voldtekt, som da er en hevn på kvinnen, ikke et ønske om sex med henne.

En ser jo det samme prinsippet med fattige mennesker som blir kriminelle og voldelige. De føler seg urettferdig behandlet og hevner seg på andre.

Det er selvøfølgelig ikke dermed sagt at dette er kvinners skyld. Det er bare slik verden er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskning på voldtekt, der man hadde undersøkt voldtektsmenn som satt i fengsel, samt studenter som innrømmet date-rape, viste at begge disse gruppene hadde et upersonlig forhold til sex samt en negativ holdning til kvinner generellt. ref. Passer og Smith s.389 og eksperiment av Malamuth, 1998.

Hvordan man får et upersonlig syn på sex, samt en negativ holdning til kvinner generellt kan skyldes mye rart.... uansett kan man ha sex med seg selv dersom man er desperat. Det er ikke selve utløsningen en voldtekt handler om, for den kan man faktisk klare å få til selv! Skjønner heller ikke at det skal være bedre sex med en man ikke egentlig ønsker å ha sex med? du sier at selv om jenta er dritstygg får hun masse henvendelser fra gutter? er det noe godt da???

Vel... tror det er flere faktorer enn akkurat at man ikke får sex som gjør at man voldtar noen! Personlighet, behov for makt, sinne osv.

Er det bare utløsning man er ute etter kan man jo fint klare det selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskning på voldtekt, der man hadde undersøkt voldtektsmenn som satt i fengsel, samt studenter som innrømmet date-rape, viste at begge disse gruppene hadde et upersonlig forhold til sex samt en negativ holdning til kvinner generellt. ref. Passer og Smith s.389 og eksperiment av Malamuth, 1998.

Hvordan man får et upersonlig syn på sex, samt en negativ holdning til kvinner generellt kan skyldes mye rart.... uansett kan man ha sex med seg selv dersom man er desperat. Det er ikke selve utløsningen en voldtekt handler om, for den kan man faktisk klare å få til selv! Skjønner heller ikke at det skal være bedre sex med en man ikke egentlig ønsker å ha sex med? du sier at selv om jenta er dritstygg får hun masse henvendelser fra gutter? er det noe godt da???

Vel... tror det er flere faktorer enn akkurat at man ikke får sex som gjør at man voldtar noen! Personlighet, behov for makt, sinne osv.

Er det bare utløsning man er ute etter kan man jo fint klare det selv!

Det dreier seg ikke bare om sex. En mann som ikke får sex føler at det går utover selvtilliten, og blir psykisk ustabil. Og sjansene for at han kan går til det skritt å voldtar øker dramatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldtekt dreier seg ikke først og fremst om sex men om maktdemonstrasjon. Derfor vil en mann som er ydmyket av en kvinne lettere kunne ty til voldtekt (på samme måte som andre menn tyr til vold) for å få makt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det dreier seg ikke bare om sex. En mann som ikke får sex føler at det går utover selvtilliten, og blir psykisk ustabil. Og sjansene for at han kan går til det skritt å voldtar øker dramatisk.

Eller det kan skje av andre grunner.

Men jeg tror ikke problemet løses av at kvinner har sex med flere, det er ikke det som er problemet for disse personene.

Tror også det kan være en sammenheng mellom at man er negativt innstilt og at man har et upersonlig forhold til sex som gjør at man ikke finner seg dame. I tillegg til mange andre mulige årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal være mere nyansert så kan voldtekter også deles opp i de som tenner på makt over en person..og ikke sexen generelt

Men de må jo være tent på offeret for å få den opp. Se på Baneheiheiadrapet for å ta et eksempel...de sa jo rett ut at de ikke fikk seg noe, så da gikk de ut og tok for seg av noen småjenter..og det gikk utover livet til to uskyldige jenter, takket være at damer ikke er tilgjengelige..nok en gang tar jeg avstand fra voldtekt og drap..men det kunne vært unngått..

Allikevel tror jeg man må ha det i seg - altså, ingen hvem som helst går hen og voldtar bare fordi de ikke "får seg noe". Og det tror jeg neppe var grunnen til at det skjedde i Baneheia-saken heller .... samme faen hva de kreka der sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget vitner om totalt mangel på logikk.

Dersom en skal anta at pirkos teori er riktig så ville jo ikke disse guttene ha gjort dette dersom de hadde tilgang på sex. Det er da altså ikke noe galt med dem i seg selv, det er mangelen på sex som har gjort dem slik.

Det er da ikke noe galt med genene deres, selv om jeg tviler sterkt på at slikt er direkte arvelig. Barna deres ville selvfølgelig ikke følt noen skam, da deres fedre ikke ville vært overgipere.

Tja..tror du ikke at de før eller siden ville vært i stand til å gjøre det om det ikke skjedde akkurat den gangen? Det tror nemlig jeg ...

Om det ligger i genene eller ikke er en annen sak da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friogbevaremegforklebrigetåper

La meg si det sånn. Jeg har ikke noe spesielt drag, men hadde jeg vært kvinne med min kropp, hadde jeg fått flere tilbud hver gang jeg hadde vært på byen, i stedet kommer det bort damer 1 til 2 ganger i året.

Hadde det enda vært slik at de gode snille guttene hadde vært de som hadde fått seg dame...men alle legger jo merke til hvordan menn med status/penger er magneter overfor damer. Tror dette også er med på å vekke en forakt mot kvinner, som er med på å bidra til voldtekter.

Jeg heller ville aldri gjort det.(voldtatt) Men snakker vi eksempelvis bare 10% av menn som er potensielle, og bare 10% av disse igjen som ikke får seg noe, så snakker vi likevel om et stygt antall.

Så er det de mennene blant oss som bare har 10% bagasje, og derfor svært sjelden får noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje verden burde bli litt mer moderne først da...slik at dere menn ikke kaller oss ludder forde vi har sex når vi vil og med hvem vi vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man tolke deg dithen at du foreslår tiltak som er motsatt av det man gjør i muslimske land? Der er det jo gjerne sånn at kvinnene må være tildekket slik at ikke mennene skal miste kontrollen fullstendig når de ser dem. Men hvis man viser frem alt, og deler villig ut med sex, så slipper man voldtekter? :-)

Forøvrig er overfallsvoldtekter helt og holdent uten snev av seksuell lyst. Såkalte "date-rapes" er noe annet, og er mer grunnet at mange unge menn ikke har skjønt så mye av noe som helst.

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så vil de ikke eller så vil de, da er det vel ikke hennes skyld, om hun ikke vil, herregud, er du kun ute etter å provosere?

Forresten får jenter masse henvendelser på spray selv om de skriver at de hater å pule.

Hvis man legger inn en kontaktannonse på Spray eller et annet sted, og skriver at man hater å pule, så er det ikke rart man får mange svar.

"............................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...