Gå til innhold

Anabole steroider


Dorthe

Anbefalte innlegg

Altså dette innlegget er alvorlig ment.

Vi hører så mye om bivirkninger av anabole steroider når det gjelder menn men vet noen hva som skjer med kvinner som bruker det. Hva slags bivirkninger vil det ha? Er det de samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    17

  • Prozak

    13

  • ShitDiddelyDo

    8

  • Clue1365380406

    5

ShitDiddelyDo

Når det gjelder bivirkninger på hjerte, nyrer, lever, osv, så er det selvsagt ingen forskjell mellom kjønnene.

Men det nytter ikke å stille et spørsmål som det du stiller over her, for det finnes ulike typer steroider. Noen med til dels voldsomme bivirkninger, andre hvor det knapt finnes bivirkninger.

Å stille et spørsmål som:"Hva slags bivirkninger får jenter av steroider", blir som å stille spørsmålet: "Hva slags bivirkninger får man ved bruk av medisiner".

Altså må man være litt mer spesifikk når man stiller spørsmålet dersom man er ute etter et godt svar.

Men en del steroider er basert på testosteron, og tilførsel av testosteron til jenter kan fort bidra til at de blir mer mandige. Mer hårvekst, dypere røst, osv.

I tillegg er det ikke uvanlig at kvinnenes klitoris vokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bivirkninger på hjerte, nyrer, lever, osv, så er det selvsagt ingen forskjell mellom kjønnene.

Men det nytter ikke å stille et spørsmål som det du stiller over her, for det finnes ulike typer steroider. Noen med til dels voldsomme bivirkninger, andre hvor det knapt finnes bivirkninger.

Å stille et spørsmål som:"Hva slags bivirkninger får jenter av steroider", blir som å stille spørsmålet: "Hva slags bivirkninger får man ved bruk av medisiner".

Altså må man være litt mer spesifikk når man stiller spørsmålet dersom man er ute etter et godt svar.

Men en del steroider er basert på testosteron, og tilførsel av testosteron til jenter kan fort bidra til at de blir mer mandige. Mer hårvekst, dypere røst, osv.

I tillegg er det ikke uvanlig at kvinnenes klitoris vokser.

Det siste var det ei svensk jente som fortalte meg. Jeg har fått forespørsel om jeg vil prøve, Hm, jeg tror jeg står over.

Jeg har overhode ikke noe greie på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det siste var det ei svensk jente som fortalte meg. Jeg har fått forespørsel om jeg vil prøve, Hm, jeg tror jeg står over.

Jeg har overhode ikke noe greie på det.

Hvorfor i svarte helvete er det noen som spør deg om du vil prøve steroider?

Det er jo absurd.

Vi snakker tross alt ikke om et rusmiddel som man spør om noen vil prøve for moroskyld.

Utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i svarte helvete er det noen som spør deg om du vil prøve steroider?

Det er jo absurd.

Vi snakker tross alt ikke om et rusmiddel som man spør om noen vil prøve for moroskyld.

Utrolig.

For å få opp muskelmassen. Jeg trenger litt mer muskler men jeg klarer ikke å trene det opp.

Men jeg vet ikke om det å få opp muskelmassen vil hjelpe meg til å få sterkere muskler. Og hvis jeg ikke får det så er det ingen vits.

Jeg har begynt å trene igjen men tror ikke det gjør meg noe bedre men heller ikke noe verre. Så det er sikkert bedre enn å sitte hjemme og skrive på dol :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

For å få opp muskelmassen. Jeg trenger litt mer muskler men jeg klarer ikke å trene det opp.

Men jeg vet ikke om det å få opp muskelmassen vil hjelpe meg til å få sterkere muskler. Og hvis jeg ikke får det så er det ingen vits.

Jeg har begynt å trene igjen men tror ikke det gjør meg noe bedre men heller ikke noe verre. Så det er sikkert bedre enn å sitte hjemme og skrive på dol :o)

Steroider er i hvert fall ikke noe man kødder med når man ikke vet noe om det, og som dame er du mer utsatt for lumske bivirninger enn menn.

De kosmetiske er tross alt en del verre for dere. Mens gutta kan miste litt hår og få litt pupper (noe som kan opereres bort), så kan dere riskere å sitte igjen med mannlige tendenser.

Og det er ikke noe sjekketriks! :)

Nei, makan til råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

For å få opp muskelmassen. Jeg trenger litt mer muskler men jeg klarer ikke å trene det opp.

Men jeg vet ikke om det å få opp muskelmassen vil hjelpe meg til å få sterkere muskler. Og hvis jeg ikke får det så er det ingen vits.

Jeg har begynt å trene igjen men tror ikke det gjør meg noe bedre men heller ikke noe verre. Så det er sikkert bedre enn å sitte hjemme og skrive på dol :o)

"Men jeg vet ikke om det å få opp muskelmassen vil hjelpe meg til å få sterkere muskler."

Joda, det vil det nok. Det er ikke en nødvendig og umiddelbar sammenheng mellom styrke og muskelmasse, men hvis man trener opp muskelmassen så vil man i de aller fleste tilfellene også bli noe sterkere. Imidlertid er steroidetrening noe som stort sett er forbeholdt kroppssbyggere, og ikke de som vil ha en naturlig trent kropp. Muskelmasse som bygges på en unaturlig måte er logisk nok ikke det samme som en man bygger naturlig.

".........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clue1365380406

For å få opp muskelmassen. Jeg trenger litt mer muskler men jeg klarer ikke å trene det opp.

Men jeg vet ikke om det å få opp muskelmassen vil hjelpe meg til å få sterkere muskler. Og hvis jeg ikke får det så er det ingen vits.

Jeg har begynt å trene igjen men tror ikke det gjør meg noe bedre men heller ikke noe verre. Så det er sikkert bedre enn å sitte hjemme og skrive på dol :o)

Få i deg mer proteiner, enten i form av mat, eller proteinshake (tilskudd).

Det hjelper!

Jeg bruker i tillegg kreatin i perioder, og glutamin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få i deg mer proteiner, enten i form av mat, eller proteinshake (tilskudd).

Det hjelper!

Jeg bruker i tillegg kreatin i perioder, og glutamin.

Jeg har spist masse proteintilskudd og har fått de overarmene og gått opp to størrelser i jakkestørrelse, fra 34 til 38.

Men det var over rumpa og lårene jeg vil legge på meg men der er ikke noe særlig muskler å trene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

"Men jeg vet ikke om det å få opp muskelmassen vil hjelpe meg til å få sterkere muskler."

Joda, det vil det nok. Det er ikke en nødvendig og umiddelbar sammenheng mellom styrke og muskelmasse, men hvis man trener opp muskelmassen så vil man i de aller fleste tilfellene også bli noe sterkere. Imidlertid er steroidetrening noe som stort sett er forbeholdt kroppssbyggere, og ikke de som vil ha en naturlig trent kropp. Muskelmasse som bygges på en unaturlig måte er logisk nok ikke det samme som en man bygger naturlig.

".........................."

"Muskelmasse som bygges på en unaturlig måte er logisk nok ikke det samme som en man bygger naturlig."

Det stemmer ikke helt. Hvis jeg forstår deg rett. For det er nøyaktig samme typen muskler, men AAS'ene sørger for at de utvikler seg raskere enn normalt.

...og etter hvert mer enn de kanskje noensinne kunne utviklet seg normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steroider er i hvert fall ikke noe man kødder med når man ikke vet noe om det, og som dame er du mer utsatt for lumske bivirninger enn menn.

De kosmetiske er tross alt en del verre for dere. Mens gutta kan miste litt hår og få litt pupper (noe som kan opereres bort), så kan dere riskere å sitte igjen med mannlige tendenser.

Og det er ikke noe sjekketriks! :)

Nei, makan til råd!

Jeg vil ikkw bli mann da ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe sjekketriks, nei. :)

Men jeg vil så gjerne ha litt mere muskler og jeg vet ikke hvordan jeg skal få det. Bare litt.

Nå har jeg trena sånn passelig i tre år og det blir ikke mer, heller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Men jeg vil så gjerne ha litt mere muskler og jeg vet ikke hvordan jeg skal få det. Bare litt.

Nå har jeg trena sånn passelig i tre år og det blir ikke mer, heller mindre.

Hvordan trener du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clue1365380406

Jeg har spist masse proteintilskudd og har fått de overarmene og gått opp to størrelser i jakkestørrelse, fra 34 til 38.

Men det var over rumpa og lårene jeg vil legge på meg men der er ikke noe særlig muskler å trene

Mange som sliter med å få muskler noen steder, mens det er enkelt andre steder.

Hvordan trener du rumpe og lår, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som sliter med å få muskler noen steder, mens det er enkelt andre steder.

Hvordan trener du rumpe og lår, da?

Jeg går litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Muskelmasse som bygges på en unaturlig måte er logisk nok ikke det samme som en man bygger naturlig."

Det stemmer ikke helt. Hvis jeg forstår deg rett. For det er nøyaktig samme typen muskler, men AAS'ene sørger for at de utvikler seg raskere enn normalt.

...og etter hvert mer enn de kanskje noensinne kunne utviklet seg normalt.

Joda, i prinsippet er det det. Men mye tyder på at det likevel er litt annerledes, iom. at man hører om byggere som har mistet masse i et tempo som er unormalt raskt i forhold til "normale forhold". Men jeg skal ikke påstå noe vitenskapelig her :-)

Når det gjelder utvikling utenfor normalen, så er det vel slik at alle har et maks. vekstpotensial - mer eller mindre. De fleste kroppsbyggere - eller ihverfall en del - overskrider dette. Og til det må man ha litt andre stimulanter enn slikt man normalt skal putte i seg.

"............................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist masse proteintilskudd og har fått de overarmene og gått opp to størrelser i jakkestørrelse, fra 34 til 38.

Men det var over rumpa og lårene jeg vil legge på meg men der er ikke noe særlig muskler å trene

Rumpe og lår har noen av de største musklene på kroppen. Rumpa er vel den aller største. Så joda - disse kan du trene, ofte mer effektivt enn andre, mindre muskler. Knebøy er en kjempeøvelse for rumpe og lår. Hvis du ser på styrkeløftere, så har de gjerne noen enorme rumper - mer enn jeg vil påstå er kledelig på menn. Ellers er det jo drøssevis av benøvelser, men knebøy eller benpress er vel de viktigste. Spinning er et annet alternativ, som trener musklene i rumpe og ben i tillegg til kondisjonen.

"........................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vil så gjerne ha litt mere muskler og jeg vet ikke hvordan jeg skal få det. Bare litt.

Nå har jeg trena sånn passelig i tre år og det blir ikke mer, heller mindre.

Hvis man trener "sånn passe" eller "litt", så for man "sånn passe" eller "litt" muskler :-)

Skal man øke mye i muskelmasse, så må man trene deretter. Og på mange måter enda viktigere enn treningen er det at man spiser riktig. Riktignok er det også forskjell på folk - noen utvikler lettere muskelmasse enn andre. Personlig har jeg rimelig lavt vekstpotensial, så jeg blir aldri "svær" uansett hvor mye jeg trener. Men man kan i alle tilfeller utvikle seg ganske mye i forhold til utg.punktet.

"........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...