Gå til innhold

Anabole steroider


Dorthe

Anbefalte innlegg

Rumpe og lår har noen av de største musklene på kroppen. Rumpa er vel den aller største. Så joda - disse kan du trene, ofte mer effektivt enn andre, mindre muskler. Knebøy er en kjempeøvelse for rumpe og lår. Hvis du ser på styrkeløftere, så har de gjerne noen enorme rumper - mer enn jeg vil påstå er kledelig på menn. Ellers er det jo drøssevis av benøvelser, men knebøy eller benpress er vel de viktigste. Spinning er et annet alternativ, som trener musklene i rumpe og ben i tillegg til kondisjonen.

"........................"

Problemet er at ikke noen av disse øvelsene har jeg nok muskler til. Jeg har nesten ikke muskler i det hele tatt og har trent i flere år for å få litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    17

  • Prozak

    13

  • ShitDiddelyDo

    8

  • Clue1365380406

    5

Problemet er at ikke noen av disse øvelsene har jeg nok muskler til. Jeg har nesten ikke muskler i det hele tatt og har trent i flere år for å få litt mer.

Joda - muskler til benpress har du. Det er bare å starte med nesten ingen vekt :-) Knebøy kan være litt skumlere, iom. at man trenger gode muskler i korsryggen etc.

".........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - muskler til benpress har du. Det er bare å starte med nesten ingen vekt :-) Knebøy kan være litt skumlere, iom. at man trenger gode muskler i korsryggen etc.

".........................."

Jeg skal snakke med fysioen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal snakke med fysioen :o)

Det er mange ulike øvelser man kan trene opp rumpe og lår med - tilpasset de begrensningene man måtte ha.

Men skal du øke muskelmassen, så må du også trene de gjeldende musklene hardt (alt relativt til hva utgangspunktet er).

Få litt god hjelp av en kyndig fysioterapaut og/eller treningsinstruktør, gå på med godt mot og riktig kosthold - og jeg er helt sikker på at du vil se forskjeller etter noen få måneder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clue1365380406

Jeg går litt

Å gå er ikke nok for å få muskler i rumpe og lår.

Henger meg på Prozak, benpress, og knebøy er fine øvelser for dette. Du trenger ikke begynne med så mye vekt, men pass på å øke etterhvert, ellers vil det ikke bli noen framgang. Prøv 3 sett med 10 rep i hvert sett.

Forside og bakside av lårene kan du også trene i apparater. Det gir gode resultater på lårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå er ikke nok for å få muskler i rumpe og lår.

Henger meg på Prozak, benpress, og knebøy er fine øvelser for dette. Du trenger ikke begynne med så mye vekt, men pass på å øke etterhvert, ellers vil det ikke bli noen framgang. Prøv 3 sett med 10 rep i hvert sett.

Forside og bakside av lårene kan du også trene i apparater. Det gir gode resultater på lårene.

Også utfall er en fin øvelse som strammer godt opp i rumpe og lår - bare knærne tåler denne øvelsen.

Knærne er ofte en begrensende faktor når det gjelder øvelser for rumpa.

Skal man få trent rumpa godt med knebøy og benpress, så bør man ta dype øvelser.

Men det belaster desverre knærne vesentlig mye mer enn om du "stopper bevegelsen" på 90 grader mellom legg/lår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Clue1365380406

Også utfall er en fin øvelse som strammer godt opp i rumpe og lår - bare knærne tåler denne øvelsen.

Knærne er ofte en begrensende faktor når det gjelder øvelser for rumpa.

Skal man få trent rumpa godt med knebøy og benpress, så bør man ta dype øvelser.

Men det belaster desverre knærne vesentlig mye mer enn om du "stopper bevegelsen" på 90 grader mellom legg/lår.

Ja, utfall er også greit!

Bruker selv den øvelsen med vektstang på skuldrene.

Må være forsiktig med knærne i disse øvelsene, det har du helt rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, utfall er også greit!

Bruker selv den øvelsen med vektstang på skuldrene.

Må være forsiktig med knærne i disse øvelsene, det har du helt rett i.

Tror det er få benøvelser man blir så støl i rumpa av når man gjør dette de første gangene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Joda, i prinsippet er det det. Men mye tyder på at det likevel er litt annerledes, iom. at man hører om byggere som har mistet masse i et tempo som er unormalt raskt i forhold til "normale forhold". Men jeg skal ikke påstå noe vitenskapelig her :-)

Når det gjelder utvikling utenfor normalen, så er det vel slik at alle har et maks. vekstpotensial - mer eller mindre. De fleste kroppsbyggere - eller ihverfall en del - overskrider dette. Og til det må man ha litt andre stimulanter enn slikt man normalt skal putte i seg.

"............................"

"Joda, i prinsippet er det det. Men mye tyder på at det likevel er litt annerledes, iom. at man hører om byggere som har mistet masse i et tempo som er unormalt raskt i forhold til "normale forhold". Men jeg skal ikke påstå noe vitenskapelig her :-)"

Men grunnen til at mange mister musklene raskt har samme årsak som at de øker raskt: Altså store forandringer i kroppens hormonnivå. Mye testosteron: Går opp. Normalt eller lavere enn normalt nivå: Går ned igjen.

"Når det gjelder utvikling utenfor normalen, så er det vel slik at alle har et maks. vekstpotensial - mer eller mindre. De fleste kroppsbyggere - eller ihverfall en del - overskrider dette. Og til det må man ha litt andre stimulanter enn slikt man normalt skal putte i seg."

Det er korrekt.

Det blir som med fett: Hvis en som er naturlig slank plutselig kaster seg på en psykoburger-meny i 2 måneder og går opp mye i vekt, vil kroppen hans (med mindre han virkelig fucker seg opp...) finne forholdsvis greit tilbake til det som for den aktuelle burgereter er "normalt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Joda, i prinsippet er det det. Men mye tyder på at det likevel er litt annerledes, iom. at man hører om byggere som har mistet masse i et tempo som er unormalt raskt i forhold til "normale forhold". Men jeg skal ikke påstå noe vitenskapelig her :-)"

Men grunnen til at mange mister musklene raskt har samme årsak som at de øker raskt: Altså store forandringer i kroppens hormonnivå. Mye testosteron: Går opp. Normalt eller lavere enn normalt nivå: Går ned igjen.

"Når det gjelder utvikling utenfor normalen, så er det vel slik at alle har et maks. vekstpotensial - mer eller mindre. De fleste kroppsbyggere - eller ihverfall en del - overskrider dette. Og til det må man ha litt andre stimulanter enn slikt man normalt skal putte i seg."

Det er korrekt.

Det blir som med fett: Hvis en som er naturlig slank plutselig kaster seg på en psykoburger-meny i 2 måneder og går opp mye i vekt, vil kroppen hans (med mindre han virkelig fucker seg opp...) finne forholdsvis greit tilbake til det som for den aktuelle burgereter er "normalt".

"Men grunnen til at mange mister musklene raskt har samme årsak som at de øker raskt: Altså store forandringer i kroppens hormonnivå. Mye testosteron: Går opp. Normalt eller lavere enn normalt nivå: Går ned igjen."

Ja. Og dette blir jo omtrent det jeg mente:

Når du putter i deg hormoner og går unaturlig fort opp, så blir dette reversert fort når du slutter å ta hormoner og trapper mer eller mindre helt ned på treningen. Hvis man derimot putter i seg normale ting, og øker sakte, så får ikke kroppen det samme hormontapet om man trapper ned treningen. Ergo vil man ikke miste massen i samme tempo.

"........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

"Men grunnen til at mange mister musklene raskt har samme årsak som at de øker raskt: Altså store forandringer i kroppens hormonnivå. Mye testosteron: Går opp. Normalt eller lavere enn normalt nivå: Går ned igjen."

Ja. Og dette blir jo omtrent det jeg mente:

Når du putter i deg hormoner og går unaturlig fort opp, så blir dette reversert fort når du slutter å ta hormoner og trapper mer eller mindre helt ned på treningen. Hvis man derimot putter i seg normale ting, og øker sakte, så får ikke kroppen det samme hormontapet om man trapper ned treningen. Ergo vil man ikke miste massen i samme tempo.

"........................."

Det er korrekt.

Jeg misforsto visst og trodde du mente musklene ikke var de samme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er korrekt.

Jeg misforsto visst og trodde du mente musklene ikke var de samme. :)

Neida. Jeg tenkte mer på prinsippet "easy come, easy go" :-)

Leste en artikkel av arnold for en tid tilbake, om hvordan han hadde skadet seg og ikke kunne trene på en stund. Jeg husker ikke tallet nå, men det var helt brutalt hvor mye omkrets han mistet rundt lårene i løpet av et par måneder. Sånt får en til å tenke at det er like greit å holde seg unna dette byggeriet - man må spise, sove og drite kroppsbygging og preparater konstant for å opprettholde den massen man oppnår. Og dette uten at jeg på noen måte har genetikk for kroppsbygging :-)

"........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngenLurerDenneGutten

Neida. Jeg tenkte mer på prinsippet "easy come, easy go" :-)

Leste en artikkel av arnold for en tid tilbake, om hvordan han hadde skadet seg og ikke kunne trene på en stund. Jeg husker ikke tallet nå, men det var helt brutalt hvor mye omkrets han mistet rundt lårene i løpet av et par måneder. Sånt får en til å tenke at det er like greit å holde seg unna dette byggeriet - man må spise, sove og drite kroppsbygging og preparater konstant for å opprettholde den massen man oppnår. Og dette uten at jeg på noen måte har genetikk for kroppsbygging :-)

"........................."

Jeg har aldri trent bygging, men var aktiv i styreløft fra midt på søttytallet til 1991. Så fulgte det ti år uten nevnverdig trening.

Begynte å trene igjen i 2001, har nå tangert alle mine perser unntatt i knebøy.

Jeg tror det tok ca. et år før jeg var på samme nivået som jeg var på i mine "velmaktsdager" - og nå er jeg femti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å gå er ikke nok for å få muskler i rumpe og lår.

Henger meg på Prozak, benpress, og knebøy er fine øvelser for dette. Du trenger ikke begynne med så mye vekt, men pass på å øke etterhvert, ellers vil det ikke bli noen framgang. Prøv 3 sett med 10 rep i hvert sett.

Forside og bakside av lårene kan du også trene i apparater. Det gir gode resultater på lårene.

Knebøy klarer jeg helt sikkert ikke. Jeg kommer ikke opp igjen. Jeg veier for mye ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri trent bygging, men var aktiv i styreløft fra midt på søttytallet til 1991. Så fulgte det ti år uten nevnverdig trening.

Begynte å trene igjen i 2001, har nå tangert alle mine perser unntatt i knebøy.

Jeg tror det tok ca. et år før jeg var på samme nivået som jeg var på i mine "velmaktsdager" - og nå er jeg femti.

Med mindre du puttet i deg steroider, så er du jo en bekreftelse på min påstand :-)

Men jeg vil uansett tro at det ikke er helt det samme med bygging og styrkeløft. Det er tross alt to ganske forskjellige ting, både i effekt og hvordan sentralnervesystemet belastes og utnyttes. Noe ikke alle er klar over er at, på cellenivå, så er økt muskelmasse i ganske liten grad avhengig av økt styrke - selv om det som regel er en naturlig følge.

"........................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy klarer jeg helt sikkert ikke. Jeg kommer ikke opp igjen. Jeg veier for mye ;o)

Du kan begynne uten noen som helst belastning, hjemme på stuegulvet. Det sies at knebøy er en av de øvelsene, om ikke den øvelsen, man raskest øker i når man begynner å trene. Har aldri kjørt noe særlig knebøy selv p.g.a ryggen, men det høres jo logisk ut med tankte på størrelsen på musklene man bruker.

Men benpress er tryggere, og ihvertfall ikke dumt å begynne med. Så kan du se om du vil avansere til knebøy etterhvert.

"........................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer lårcurl.

Lårcurl er helt rått. Det gir en nesten syk blanding av smerte og nytelse for meg - helt snålt :-)

"............................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan begynne uten noen som helst belastning, hjemme på stuegulvet. Det sies at knebøy er en av de øvelsene, om ikke den øvelsen, man raskest øker i når man begynner å trene. Har aldri kjørt noe særlig knebøy selv p.g.a ryggen, men det høres jo logisk ut med tankte på størrelsen på musklene man bruker.

Men benpress er tryggere, og ihvertfall ikke dumt å begynne med. Så kan du se om du vil avansere til knebøy etterhvert.

"........................"

Har ikke mulighet til å komme opp igjen. Her er ikke mye muskler å skryte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...