Gå til innhold

Jeg har mistet lysten på samboeren


SiniBad

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med verdens snilleste jente i snart 7 år. Vi ble sammens når hun var 19 og jeg 21. Men de siste årene har sexlivet forsvunnet til bortimot null.(vi har hatt sex 7 ganger i 2004, stort sett når jeg har på fylla)

Jeg mener problemet ligger at hun har lagt på seg de siste tre årene. Hun er ikke lenger den søte lille brunetten med stram rumpe. Hun er ikke blitt feit men i forhold til jenter rundt 18-20 er hun for kraftig. Etter vi kjøpte leilighet i lag for 3 år siden syns jeg ikke at hun gjør annet enn å sitte i treningsbukse å se på TV etter jobb noe som jeg finner totalt usexy. Hun har spurt meg flere ganger hvorfor jeg aldri har lyst til sex lenger, men jeg syns det er for jevlig å må si til henne at hun er blitt for feit til at jeg har lyst på henne. (hun veier ca 72 kg/1.62 høy). Hva skal jeg gjøre?

Blir frustert av å gå på byen når jeg ser alle de flotte damene med sinnsyk bra kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 455
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    63

  • Dorthe

    61

  • Prozak

    54

  • SiniBad

    39

Mest aktive i denne tråden

hva med å foreslå å trene sammen? få henne ut i aktivitet liksom? Personlig hadde jeg foretrukket at samboern fortalte meg at han ikke tenner på meg pga vekten istedenfor at jeg måtte gått rundt å lurt på hva det var. Da kan man hvertfall forsøke å gjøre noe med det. Personlig ville jeg mye heller hørt at jeg bør komme meg i form enn å risikere å miste han jeg er glad i. Si det på en pen og forsiktig måte og gi henne komplimenter underveis for andre ting. Hun vil nok likevel bli litt såret til og begynne med, men hvis det kan hjelpe sexlivet så kanskje hun vil sette pris på det i framtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å foreslå å trene sammen? få henne ut i aktivitet liksom? Personlig hadde jeg foretrukket at samboern fortalte meg at han ikke tenner på meg pga vekten istedenfor at jeg måtte gått rundt å lurt på hva det var. Da kan man hvertfall forsøke å gjøre noe med det. Personlig ville jeg mye heller hørt at jeg bør komme meg i form enn å risikere å miste han jeg er glad i. Si det på en pen og forsiktig måte og gi henne komplimenter underveis for andre ting. Hun vil nok likevel bli litt såret til og begynne med, men hvis det kan hjelpe sexlivet så kanskje hun vil sette pris på det i framtiden.

Hei,

Greit det der, men når "problemet" er at hun veier 72 kg, så er det faktisk han som har et problem som er langt større.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest deg liker jeg!

Hei,

Greit det der, men når "problemet" er at hun veier 72 kg, så er det faktisk han som har et problem som er langt større.

Med vennlig hilsen

Takk for det. Jeg har omtrent samme dimmen og håper og vet at mannen min tenner på meg allikevel. Selvfølgelig skulle jeg gjerne ha veid litt mindre, men har heldigvis andre verdier som min mann også ser.

Har faktisk fått beskjed om at jeg ikke trenger å slanke meg for han syns jeg er fin som jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Greit det der, men når "problemet" er at hun veier 72 kg, så er det faktisk han som har et problem som er langt større.

Med vennlig hilsen

tja, folk er forskjellige vet du, noen synes det kan betraktes som overvektig, andre ikke. Jeg er nesten like høy som henne og veier 54 og ser normal ut. Hun veier altså 18 kilo mer. Som sagt noen synes det kan være kjempe sexy andre ikke, det er rett og slett øye som ser. Og i og med at det er hans øyne som skal se på henne synes jeg han må få lov til å kommentere det overfor henne. En ting er en jente som er litt overvektig og trener masse, og ikke kan noe for at hun er litt overvektig, en annen ting er hvis man bare sitter på sofaen og blir større og større. Etter min mening bør det da være lov til å si ifra, på en pen og forsiktig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, folk er forskjellige vet du, noen synes det kan betraktes som overvektig, andre ikke. Jeg er nesten like høy som henne og veier 54 og ser normal ut. Hun veier altså 18 kilo mer. Som sagt noen synes det kan være kjempe sexy andre ikke, det er rett og slett øye som ser. Og i og med at det er hans øyne som skal se på henne synes jeg han må få lov til å kommentere det overfor henne. En ting er en jente som er litt overvektig og trener masse, og ikke kan noe for at hun er litt overvektig, en annen ting er hvis man bare sitter på sofaen og blir større og større. Etter min mening bør det da være lov til å si ifra, på en pen og forsiktig måte.

Poenget er fremdeles at det er han som har problemet her, og han som bør gjøre noe med seg selv, og ikke henne.

Ikke rart at hun sitter i sofaen - han kan da umulig være noe videre interessant å være sammen med.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er fremdeles at det er han som har problemet her, og han som bør gjøre noe med seg selv, og ikke henne.

Ikke rart at hun sitter i sofaen - han kan da umulig være noe videre interessant å være sammen med.

Med vennlig hilsen

jeg er fremdeles ikke enig med deg altså:) hadde kjæresten min sluttet fullstendig å gjøre noe form for fysisk aktivitet og satt seg i sofaen og begynt å spise seg overvektig, ville nok jeg også reagert. Jeg hadde nesten blitt litt lei meg at han ikke lenger hadde hatt et ønske om å se bra ut for meg. Men slik ser jeg på den saken, jeg respektere at andre ikke har samme mening som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Du burde snakke med henne. Fortelle henne hva som plager deg. Kanskje til og med finne ut om det er noe som plager henne.

Du ble tross alt sammen med en jente som ikke lenger er den du ble sammen med. Fra å være spenstig i kropp og sjel henfaller hun til sofaen, såpeoperaer og potetgull, og økter derfor kraftig i vekt.

Hun er også så ung at problemet sannsynligvis vil forverre seg grusomt med årene hvis hun ikke gjør noe allerede nå.

Så drit i bullshit-svarene under her og få henne med på trening!

Fett er for øvrig et sensitivt tema her på dol. Det er ingen som hadde sagt noe om du reagerte på andre forandringer hos henne, men når det gjelder utseende - og spesielt fett - så er det selvsagt tabu å skrive noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er fremdeles ikke enig med deg altså:) hadde kjæresten min sluttet fullstendig å gjøre noe form for fysisk aktivitet og satt seg i sofaen og begynt å spise seg overvektig, ville nok jeg også reagert. Jeg hadde nesten blitt litt lei meg at han ikke lenger hadde hatt et ønske om å se bra ut for meg. Men slik ser jeg på den saken, jeg respektere at andre ikke har samme mening som meg.

Hei,

Jo, men hvorfor tror du hun gjør det? Det kan jo være fordi han tenker som han gjør, og kun vil ha sex med henne når han er "på fylla".

Og hvordan vet vi hvordan han ser ut? Kanskje han er langt verre (hva enn man legger i begrepet) selv?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jo, men hvorfor tror du hun gjør det? Det kan jo være fordi han tenker som han gjør, og kun vil ha sex med henne når han er "på fylla".

Og hvordan vet vi hvordan han ser ut? Kanskje han er langt verre (hva enn man legger i begrepet) selv?

Med vennlig hilsen

Til meg virker det som problemet oppstod etter at hun begynte å legge på seg. Han sier jo at det er derfor de ikke lenger har sex.

"Og hvordan vet vi hvordan han ser ut? Kanskje han er langt verre (hva enn man legger i begrepet) selv"

Hun tenner vel fremdeles på han ettersom hun gjerne skulle hatt mere sex (han sier at hun har spurt han hva problemet er), det betyr vel også at hun fremdeles tenner på hans utseende. En ting til, han sier han synes det er usexy at hun bare sitter i sofaen, det tyrder vel kanskje på at han ikke gjør det?

Det er slik jeg tolket innlegget da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde snakke med henne. Fortelle henne hva som plager deg. Kanskje til og med finne ut om det er noe som plager henne.

Du ble tross alt sammen med en jente som ikke lenger er den du ble sammen med. Fra å være spenstig i kropp og sjel henfaller hun til sofaen, såpeoperaer og potetgull, og økter derfor kraftig i vekt.

Hun er også så ung at problemet sannsynligvis vil forverre seg grusomt med årene hvis hun ikke gjør noe allerede nå.

Så drit i bullshit-svarene under her og få henne med på trening!

Fett er for øvrig et sensitivt tema her på dol. Det er ingen som hadde sagt noe om du reagerte på andre forandringer hos henne, men når det gjelder utseende - og spesielt fett - så er det selvsagt tabu å skrive noe.

kjempe bra skrevet! endelig en som er enig med meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jo, men hvorfor tror du hun gjør det? Det kan jo være fordi han tenker som han gjør, og kun vil ha sex med henne når han er "på fylla".

Og hvordan vet vi hvordan han ser ut? Kanskje han er langt verre (hva enn man legger i begrepet) selv?

Med vennlig hilsen

Det å ha sex med noen i fylla er ofte svært lite givende da.

Men helt ærlig, synes du ikke 72 kg og 1,62 m er litt i meste laget? Jeg er 10 kg mindre og 10 cm høyere og har absolutt ikke lyst å legge på meg et gram mer.

Og at de som foreslår at de skal trene sammen egentlig gir et godt råd. Jeg hadde ikke blitt fornærmet for det uansett hvor mye/lite jeg veide. Det er alltid hyggelig å gjøre ting sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

kjempe bra skrevet! endelig en som er enig med meg:-)

Tror de fleste normale mennesker er enige med oss, men her på dol er det en del raringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første synes jeg du virker ganske umoden. Men jeg er ikke enig i den udelte kritikken du får av enkelte her. Om man ikke tenner på en partner lenger fordi denne har lagt på seg, så er det en ærlig sak. Imidlertid tyder det sterkt på at det er andre ting som skurrer, og at dette med vekten blir dråpen som flyter over. Det eneste du kan gjøre er å være ærlig, og si at du ikke takler at hun har lagt på seg (til en vekt som i rene tall fremstår som helt normal). Så får hun velge om hun vil legge om på livsstilen for at du skal like henne igjen. Er hun ikke interessert i det, så får dere gå fra hverandre. Så enkelt er det. Dere ble tross alt sammen i en alder hvor det statistisk sett er tilnærmet umulig at dere forblir sammen livet ut.

".........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "(hun veier ca 72 kg/1.62 høy). Hva skal jeg gjøre?"

Hva du skal gjøre?

Bli voksen.

Jeg tror da jeg ikke er noe annerledes enn andre gutter. For det skal ikke mye fett på rumpa for andre jeg kjenner begynner å snakke negativt om jenter. Generelt tror jeg rumper er samtale emne nr 1 blant gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...