Gå til innhold

Jeg har mistet lysten på samboeren


SiniBad

Anbefalte innlegg

Det er forandringen i vekt jeg snakker om. Ikke hva hun ser på tv.

Det er klart det er stor forskjell på 20 kg fett som følge av en endret livsstil og 20 kg ekstra ballast som følge av en unge i magen.

På samme måte som jeg forventer at det stilles krav til meg, mitt utseende og min evne til å ta vare på egen kropp i et forhold, forventer jeg selvsagt at samme krav kan stilles andre veien.

Det gjelder ikke bare utseende, men også andre vesentlige forandringer hos den man engang forelsket seg i.

Hvorfor er det et problem å mene det?

Hei,

Jeg snakket om etter en graviditet. Det jeg poengterte er hvorvidt man er "attraktiv med 72 kg" endrer seg da ikke pga årsaken til de 72 kiloene.

====

Vedr. "krav":

SDD - du er en intelligent, oppegående fyr: hvorfor ble du ikke lege, sivilingeniør, eller lignende? Hvorfor har du ikke en topp jobb innen næringslivet eller finansverdenen. For det er ingen tvil om at du er intelligent nok?

Er det "fornuftige" krav å stille til deg? (Jeg spør egentlig på generelt grunnlag, og husker ikke hva du bedriver.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 455
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    63

  • Dorthe

    61

  • Prozak

    54

  • SiniBad

    39

Mest aktive i denne tråden

fei1365380229

En av bestevennine mine er 28 og ca 1.71 høy. Hun veier 49. For mer virker det som det er langt flere som er lik henne enn samboeren. Celina Middefart veier sikkert ikke mer en 52 f.eks. Hun er jo helt normalt bygget.

Celina ser grusom ut. Alt for tynn, men hun kan jo ha problemer med å legge på seg så hun skal selvfølgelig ikke "mobbes".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av bestevennine mine er 28 og ca 1.71 høy. Hun veier 49. For mer virker det som det er langt flere som er lik henne enn samboeren. Celina Middefart veier sikkert ikke mer en 52 f.eks. Hun er jo helt normalt bygget.

Er det bare aisatere du kjenner??

Du høres helt fanatisk ut, og jeg kan aldri tenke meg at dette innlegget er seriøst.

Ingen menn er så fiksert på kle-størrelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Celina ser grusom ut. Alt for tynn, men hun kan jo ha problemer med å legge på seg så hun skal selvfølgelig ikke "mobbes".

"..Celina ser grusom ut..Alt for tynn.."

Præhæhæ...ja, hva skal man si.

Egentlig er det trist å se slike innlegg, som så åpenbart har utspring i egne komplekser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten.

Før så pyntet hun seg, sminket seg av og til. Men nå er det på med treningsbuksene med en gang hun kommer inn døren og igang med å se på alle talk showene som hun har tatt opp på video i løpet av dagen.

Før dro vi på byen i lag, men nå gidder hun aldri det heller.

Kvelden i dag bestod stort sett at hun satt i stua og tittet på noe dritt som jeg ikke orket, mens jeg surfet på nettet. Hun har sikker lagt seg allerde regner jeg med. Jeg bruker som regel å drøye med å legge meg til hun sovner for da slipper jeg eventuelle tilnærmelser.

HUn er temmelig sikkert skuffa og deperimert over å være gift med en mann som deg.

Det er mye du kan gjøre for å få henne på rett spor, men å kritisere og kommentere gjør at dere kommer inn i en ond sirkel.

Til andre par ville jeg ha anbefalt at dere kom dere ut på tur, i svømmehallen, på swingkurs o.l. Sammen, slik at treningen ble kjekk.

Men jeg kan tenke meg at hun ikke gidder fordi hun gjerne vil oppleve at du sitter på ergometersykkelen og sugler over pene sneller på SATS, eller alle spretne damer på swingkurs.

Hun vil garantert ikke gjøre noe med SITT problem, før du er mer positiv og motiverende.

Det høres faktisk ut som det bare er HUN som har et problem i forholdet deres.

MEN: Innlegget er vel et tulleinnlegg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg snakket om etter en graviditet. Det jeg poengterte er hvorvidt man er "attraktiv med 72 kg" endrer seg da ikke pga årsaken til de 72 kiloene.

====

Vedr. "krav":

SDD - du er en intelligent, oppegående fyr: hvorfor ble du ikke lege, sivilingeniør, eller lignende? Hvorfor har du ikke en topp jobb innen næringslivet eller finansverdenen. For det er ingen tvil om at du er intelligent nok?

Er det "fornuftige" krav å stille til deg? (Jeg spør egentlig på generelt grunnlag, og husker ikke hva du bedriver.)

Med vennlig hilsen

Er du slik ei "kjerring" som du framstår som?

Klesstørrelser, vekt, såpeserier, samlivsrådgiver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"..Celina ser grusom ut..Alt for tynn.."

Præhæhæ...ja, hva skal man si.

Egentlig er det trist å se slike innlegg, som så åpenbart har utspring i egne komplekser.

Nåja - med den logikken kan man hurtig regne ut at du må ha noen grusomme mindreverdighetskomplekser, jfr. alle dine antisemittiske innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du slik ei "kjerring" som du framstår som?

Klesstørrelser, vekt, såpeserier, samlivsrådgiver?

*ler*

Nå var det vel ikke jeg som bragte verken såpeserier, klesstørrelser eller vekt på banen, var det vel?

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

"..Celina ser grusom ut..Alt for tynn.."

Præhæhæ...ja, hva skal man si.

Egentlig er det trist å se slike innlegg, som så åpenbart har utspring i egne komplekser.

Celina er selvfølgelig en vakker kvinne, men jeg syns - selvom jeg selv er kvinne at hun er alt for tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUn er temmelig sikkert skuffa og deperimert over å være gift med en mann som deg.

Det er mye du kan gjøre for å få henne på rett spor, men å kritisere og kommentere gjør at dere kommer inn i en ond sirkel.

Til andre par ville jeg ha anbefalt at dere kom dere ut på tur, i svømmehallen, på swingkurs o.l. Sammen, slik at treningen ble kjekk.

Men jeg kan tenke meg at hun ikke gidder fordi hun gjerne vil oppleve at du sitter på ergometersykkelen og sugler over pene sneller på SATS, eller alle spretne damer på swingkurs.

Hun vil garantert ikke gjøre noe med SITT problem, før du er mer positiv og motiverende.

Det høres faktisk ut som det bare er HUN som har et problem i forholdet deres.

MEN: Innlegget er vel et tulleinnlegg....

"innlegget er vel et tulleinnlegg"

hvorfor tror du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"innlegget er vel et tulleinnlegg"

hvorfor tror du det?

Problemstillingen er grei nok. Men at en mann er så håpløst opptatt av "riktig" størrelse for dama si og bare forteller om den ene sida av saken, gjør at jeg tror at dette er et tulleinnlegg. Han virker jo totalt enspora.

Og seriøst: str 33 eller 34! Tipper at det ville passe godt på en 11 åring, ...ikke en "kraftig dame" uansett om hun slanker seg de ti kiloene hun har for mye.

Men er som sagt med på problemstillingen, at det må gå ann å få høre av en partner at det er en fordel at en kommer seg opp av sofaen. Men det er forskjell på å forlange og være behjelpelig/motiverende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av bestevennine mine er 28 og ca 1.71 høy. Hun veier 49. For mer virker det som det er langt flere som er lik henne enn samboeren. Celina Middefart veier sikkert ikke mer en 52 f.eks. Hun er jo helt normalt bygget.

"En av bestevenninnene mine"??

Finnes det menn som bruker begrepet

bestevenninner?

Hm. Nå kunne det vært fristende å antyde at dette enten er et tulleinnlegg, eller at det er du i sofaen som skriver, og som lurer på om samboeren har grunn til å miste lysten.

Men jeg skal selvsagt ikke antyde noe slikt. Det ville virke mistenksomt og paranoid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"En av bestevenninnene mine"??

Finnes det menn som bruker begrepet

bestevenninner?

Hm. Nå kunne det vært fristende å antyde at dette enten er et tulleinnlegg, eller at det er du i sofaen som skriver, og som lurer på om samboeren har grunn til å miste lysten.

Men jeg skal selvsagt ikke antyde noe slikt. Det ville virke mistenksomt og paranoid.

ja gutter kan vel ha bestevenniner?? akkurat som at jenter kan ha bestevenner og bestevenniner de og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En av bestevenninnene mine"??

Finnes det menn som bruker begrepet

bestevenninner?

Hm. Nå kunne det vært fristende å antyde at dette enten er et tulleinnlegg, eller at det er du i sofaen som skriver, og som lurer på om samboeren har grunn til å miste lysten.

Men jeg skal selvsagt ikke antyde noe slikt. Det ville virke mistenksomt og paranoid.

Jeg trodde det var bare homser som brukte det uttrykket, bortsett fra jenter da ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja gutter kan vel ha bestevenniner?? akkurat som at jenter kan ha bestevenner og bestevenniner de og

De kan ha en veldig nær venninne ja, men kaller de henne bestevenninnen sin? Det har jeg aldri hørt. Og denne har dessuten flere "bestevenninner."

Uansett synes jeg SinBad ordlegger seg som en kvinne.

Så mange tulleinnlegg som det er her, er det ikke rart man blir litt skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan ha en veldig nær venninne ja, men kaller de henne bestevenninnen sin? Det har jeg aldri hørt. Og denne har dessuten flere "bestevenninner."

Uansett synes jeg SinBad ordlegger seg som en kvinne.

Så mange tulleinnlegg som det er her, er det ikke rart man blir litt skeptisk.

jeg har 2 bestevenniner og 2 bestevenner, så akkurat det stusset hvertfal ikke jeg på. Jeg har aldri tenkt over at det høres rart ut å si.

Men jeg er enig at man kan fort bli litt skeptisk her inne med så mange tulleinnlegg. Likevel mener jeg også at vedkommenes problemstilling ikke er så uvanlig og tror derfor dette er et seriøst innlegg.

I og med at jeg har brukt så mye tid på innlegget hans og diskutert fram og tilbake, håper jeg søren meg at det er seriøst :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 2 bestevenniner og 2 bestevenner, så akkurat det stusset hvertfal ikke jeg på. Jeg har aldri tenkt over at det høres rart ut å si.

Men jeg er enig at man kan fort bli litt skeptisk her inne med så mange tulleinnlegg. Likevel mener jeg også at vedkommenes problemstilling ikke er så uvanlig og tror derfor dette er et seriøst innlegg.

I og med at jeg har brukt så mye tid på innlegget hans og diskutert fram og tilbake, håper jeg søren meg at det er seriøst :0)

Det er ikke problemstillingen jeg reagerer på, det er måten å ordlegge seg på og hvilke ting som vektlegges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...