Gå til innhold

Er jeg syk? eller er det sjefen min so mer syk?


Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Heisann!

Jeg er ei jente på 20år som

for tiden jobber i en familebedrift der det er sjefen ,kona og jeg som er annsatt.(De er 45-50 år)Dette hadde sikkert vært greit for enkelte mennesker men jeg sliter med å tilpasse meg!!

De har drevet bedriftebn i snart 15år nå så alt skal være som den gang ingen ting nytt her i gården nei!!

Men det er jo egentlig en bagatell!

Det som virkelig plager meg er at sjefen min kan være så ufattelig frekk noen ganger så jeg blir bare stående å måpe!

eks. Jeg slutter kl 1600 mens de holder bedriften åpent til 1700 , men de pleier jo som regel å dra ut i 1400 tiden da og da er de borte til jeg slutter men det som er det er at de også ofte kommer tilbake kl 1615-1630 tiden å forlanger at jeg skal bli til de kommer!!

Det er en ting men så kom jeg litt for sent( ca 10min) en dag i forige uke.. da skal jeg love jeg fikk høre det!! Dette gikk ikke osv.

Mange ubehagelige ting kan skje som hvis noe blir forlagt ( kommer bort) så er de over meg som falker !! De sier det måååå ha vært deg!osv.

Jeg får aldri lønnen i rett tid må alltid mase!!

Dette begrunner han med at man får som man fortjener!!

Han kan kjefte på meg da det er kunder inn i butikken!! OSV.

Jeg er avhengi av en inntekt da jeg har en sønn på 1 1/2 år!!

Dette går sånn inn på meg at jeg føler meg syk!!

Det er ikke noe hensikt å prøve å løse dette på ett voksent nivå da blir han bare raende .

Noen som har noen råd?

Jeg gruer meg til hver dag!

Går glipp av mange timers sammvær med sønnen min da jeg enkelte dager er blitt så syket ned at jeg må bare legge meg på ett rom for meg selv!

Samboeren min er utrolig flink men jeg får dårlig samvittighet når jeg gjør så litte for sønnen min og fellesskapet!!

Er det jeg som er for svak?

Det sier i allefall sjefen min!! Jeg bør tåle en støyt mener han!!

Hva skal jeg gjøre?

Noen gode råd!

PS! Han truer med å fotfølge meg å spre onde rykter om meg hvis jeg slutter ! Er ikke dette litt sykt?

Hilsen

Litt redd! Litt forvirret!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Her er jeg ikke i tvil: Problemet/feilen ligger hos sjefen din. Kan du finne en annen jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Da truer han med å fotfølge meg, finne ut hvor jeg søker om jobb og å spre vondsinnede rykter om meg!

Jeg gikk glipp av en jobb pga dette for bare 4 mnd siden!

Da sa han til butikkens sjef at jeg hadde underslått penger i hans bedrift!

Noe jeg aldri har gjort!

Da jeg tok det opp med han senere sa han at han bare vile mitt beste og at han hadde hørt mye rart om den andre bedriften!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isirkel

Er du organisert ? Hvis ikke - organiser deg i et passende forbund, og ta kontakt med dem snarest. De kan sikkert hjelpe - har advokater mv. Tipper at du ikke trenger det, og at sjefen din i alle fall stopper ryktespredning til en eventuell ny arbeidsgiver når organisasjonen "rasler med sablene".

I mellomtiden må du føre dagbok - noter all atferd og kommentarer du finner underlig/ekle/vanskelige + alle ganger du må jobbe lengre enn avtalt. Dette for å dokumentere hvordan du har det på jobb. NB - sørg for å holde notatene unna sjefen m. fru !

Dette MÅ du ut av - fyren er gal, og kommer ikke til å bli bedre !!! Har vært i liknende situasjon selv - holdt på å bli sprø, var sikker på at det var meg det var noe galt med etterhvert... Du MÅ finne en annen jobb !!!

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...