Gå til innhold

Trene bak låra og rumpa


Gjest trene mer nå gitt

Anbefalte innlegg

Gjest trene mer nå gitt

Hvordan får jeg trent baksiden av lårene og rompa best? Helst noe jeg kan gjøre hjemme.

Hjelper sykling?

Begynner å få litt cellulitt på disse områdene og vil gjerne har hjelp til å bli kvitt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    22

  • Babette

    16

  • Goliath

    5

  • morsan

    2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mr Papp

Cellulitter har jeg ikke peiling på. Jeg visste ikke hva det var før jeg sa det på TV-shop.

Også lurer jeg på hva du mener med å "trene baksida av lårene og rumpa"? Utvikle sterkere muskulatur? Det er tolkninga jeg finner mest nærliggende, i alle fall.

I så fall kan du kjøre knebøy og lårcurl. Flere styrkeøvelser enn disse to trenger du ikke for beina (bortsett fra evt. tåhev for leggene).

Sykling er utholdenhetstrening. Du kan alltids "bli fastere i fisken", som bestemora mi sier, men du vil ikke utvikle noe særlig sterkere muskulatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trene mer nå gitt

Cellulitter har jeg ikke peiling på. Jeg visste ikke hva det var før jeg sa det på TV-shop.

Også lurer jeg på hva du mener med å "trene baksida av lårene og rumpa"? Utvikle sterkere muskulatur? Det er tolkninga jeg finner mest nærliggende, i alle fall.

I så fall kan du kjøre knebøy og lårcurl. Flere styrkeøvelser enn disse to trenger du ikke for beina (bortsett fra evt. tåhev for leggene).

Sykling er utholdenhetstrening. Du kan alltids "bli fastere i fisken", som bestemora mi sier, men du vil ikke utvikle noe særlig sterkere muskulatur.

Trodde det var ganske så underforstått hva å trene baksida av låra og rumpa var jeg.

Selvsagt å trene muskulaturen, bli strammere og finere...

Hjalp innmari lite å si at et eller annet curl hjelper når du ikke sier hva det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Papp

Trodde det var ganske så underforstått hva å trene baksida av låra og rumpa var jeg.

Selvsagt å trene muskulaturen, bli strammere og finere...

Hjalp innmari lite å si at et eller annet curl hjelper når du ikke sier hva det er?

Det er mye begrepsforvirring ute og går, derfor skreiv jeg som jeg gjorde.

Når det gjelder øvelsen lårcurl, kunne du for eksempel gjort et søk?

http://www.citygym.nu/traning/traningsprogram/ben/baksida/liggandelarcurl.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fungerer for meg...

Legg deg på ryggen og legg bena på sengen/sofaen eller andre tilsvarende steder (Bena skal ligge i 90 graders vinkel). Hold armene ned langs gulvet (litt utover så du ikke mister balansen) Hev hofte/rompe partiet hold litt før du senker rompen igjen. Bare husk å stramme magen og rompa når du gjør øvelsen.

Kan også gjøres bare på gulvet (ikke så tungt) Bøy bena og hev hofte/rompe på samme måte.

På S.P.E.N.S.T kaller de det som spøk for J.Lo rompe-trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Enig med papp. Lårcurl og knebøy holder lenge.

Men ikke gå i den fella mange jenter går i. De trener diverse rumpeøvelser i den tro at det vil gjøre rumpene deres mindre. Rumpemusklaturen er stor og vokser lett, så dersom du allerede føler du har et overdimensjonert bakstell, ville jeg i hvert fall ikke lagt på for mye vekter.

Men knebøy er en flott rumpeøvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest takk for svaret

Enig med papp. Lårcurl og knebøy holder lenge.

Men ikke gå i den fella mange jenter går i. De trener diverse rumpeøvelser i den tro at det vil gjøre rumpene deres mindre. Rumpemusklaturen er stor og vokser lett, så dersom du allerede føler du har et overdimensjonert bakstell, ville jeg i hvert fall ikke lagt på for mye vekter.

Men knebøy er en flott rumpeøvelse.

Jeg vil gjerne ha større rumpe jeg, større og fastere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne ha større rumpe jeg, større og fastere ;)

Hvis du forsøker å trene utfall en gang, så kjenenr du straks hvor godt det fungerer for rumpe- og lårmuskelen.

Jeg vil tippe at det vil gjøre deg stivere og stølere enn hva knebøy vil gjøre - i hvert fall i rumpemuskelen:-)

Men dype knebøy er også meget effektivt, så fremt knærne dine tåler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg bare spør jeg

Knebøy er i så fall genialt! :)

Jeg vil gjerne ha større og fastere rumpe, men ikke større lår. Lar det seg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg vil gjerne ha større og fastere rumpe, men ikke større lår. Lar det seg gjøre?

Det er vanskelig å svare på. Du får bare kline til og følge med på det som skjer med kroppen din. Hos noen vokser rumpa raskest, mens andre enkelt bygger lår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tjohooo

Trening av de muskelgruppene fjerner ikke celulitter. Det kan tvert i mot gjøre til at de synes bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trene mer nå gitt

Trening av de muskelgruppene fjerner ikke celulitter. Det kan tvert i mot gjøre til at de synes bedre.

Hvordan får man redusert cellulitter da?

Lårene mine trenger uansett oppstramming da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Hvordan får man redusert cellulitter da?

Lårene mine trenger uansett oppstramming da.. ;)

Det vet man ikke.

Men du kan jo prøve med utrensningskurer og diverse kremer, sammen med en utrolig sunn livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trene mer nå gitt

Det vet man ikke.

Men du kan jo prøve med utrensningskurer og diverse kremer, sammen med en utrolig sunn livsstil.

Har lite tro på at en krem skal hjelpe mer enn trening da. Utrenselseskur har jeg prøvd, hjalp ikke. Har hørt at kullsyre kan øke cellulitter, er det noe i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trene mer nå gitt

Det vet man ikke.

Men du kan jo prøve med utrensningskurer og diverse kremer, sammen med en utrolig sunn livsstil.

Forresten.. Cellulitter er det alt av rugler man har på låra, eller ser det spesielt ut?

Er liksom store groper i mine, ikke sånne små som det er på appelsiner (appelsinhud)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne ha større og fastere rumpe, men ikke større lår. Lar det seg gjøre?

Hvis du går dypt i knebøy med litt lettere vekter, så trener du rumpa mest, og lårene noe mindre.

Hvis du ikke går like dypt så kan du legge på noe mer vekter (fordi det ikke blir like tungt å klare å utføre øvelsen som når du går dypt). Du trener da lårene noe mer, og rumpa en del mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trene mer nå gitt

Hvis du går dypt i knebøy med litt lettere vekter, så trener du rumpa mest, og lårene noe mindre.

Hvis du ikke går like dypt så kan du legge på noe mer vekter (fordi det ikke blir like tungt å klare å utføre øvelsen som når du går dypt). Du trener da lårene noe mer, og rumpa en del mindre.

Men altså sykling var ikke noe bra eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...