Gå til innhold

Trene bak låra og rumpa


Gjest trene mer nå gitt

Anbefalte innlegg

Gjest tjohooo

Jeg har det faktisk ikke. Men helt siden jeg var ca. 19 har jeg tørrbørstet med hampvott hver eneste dag. Dette leste jeg i Det Nye som et forebyggende tips.

I tillegg har jeg alltid trent mye, og har faste muskler.

Tror også det er viktig å drikke mye vann.

Er ikke cellulitter vann som er kapslet inn i huden? Kan det ha noen forbindelse med stort inntak av vann, samtidig med salter f.eks.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    22

  • Babette

    16

  • Goliath

    5

  • morsan

    2

Mest aktive i denne tråden

Gjest tjohooo

Jeg er vel ikke akkurat ung da, 28, men jeg er slank, og veldig dårlig trent. Hadde ikke sånt før, men da var jeg jo både yngre og da trente jeg jo også. Mitt håp er liksom at de kan bli borte igjen om jeg begynner å trene igjen.

Jeg har nemlig ikke bare antydning, men jeg ser direkte ruglete ut, spesielt i litt dunkelt lys sånn at det blir "skygger" i dumpene. Heldigvis ikke så mye på rompa da.. enda... hehe

28 - da er du ung :)

Sett i gang å tren!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke cellulitter vann som er kapslet inn i huden? Kan det ha noen forbindelse med stort inntak av vann, samtidig med salter f.eks.?

Vann er vel bare positivt, men salt kan nok være en medvirkende synder, ja. Pluss alt annnet som liksom hoper seg opp.

Men hovedsaklig er det nok hormonelt betinget. Jeg tror ikke mannfolka vet hva det er, en gang. Før de eventuelt ser det hos kjæresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Trening av de muskelgruppene fjerner ikke celulitter. Det kan tvert i mot gjøre til at de synes bedre.

Hvordan kan trening av rumpe og lår få celulittene til å synes bedre? Jeg har ingen greie på celulitter, men det logiske må vel være at de synes mindre når man strammer opp litt, og minsker fettprosenten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Hvordan kan trening av rumpe og lår få celulittene til å synes bedre? Jeg har ingen greie på celulitter, men det logiske må vel være at de synes mindre når man strammer opp litt, og minsker fettprosenten?

Nei, underhudsfettet skjuler visst celulittene bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Nei, underhudsfettet skjuler visst celulittene bedre...

Det høres rart ut. Jeg har aldri sett celulitter på topptrente folk. Stort sett ligger huden rimelig stramt rundt musklene.

Men jeg må innrømme at jeg ikke har helt oversikten over celulitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tjohooo

Det høres rart ut. Jeg har aldri sett celulitter på topptrente folk. Stort sett ligger huden rimelig stramt rundt musklene.

Men jeg må innrømme at jeg ikke har helt oversikten over celulitter.

Det er ihvertfall det jeg har lest, men jeg har ikke akkurat foretatt noen inngående studie rundt emnet, så jeg skal selvfølgelig ikke si det for sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres rart ut. Jeg har aldri sett celulitter på topptrente folk. Stort sett ligger huden rimelig stramt rundt musklene.

Men jeg må innrømme at jeg ikke har helt oversikten over celulitter.

Jeg er enig. Har heller ikke sett det på topptrente folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det er ihvertfall det jeg har lest, men jeg har ikke akkurat foretatt noen inngående studie rundt emnet, så jeg skal selvfølgelig ikke si det for sikkert.

Jeg har ikke det jeg heller. Syntes bare det hørtes veldig ulogisk ut at trent musklatur får celulittene til å synes bedre. Trodde faktisk det var omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Jeg har ikke det jeg heller. Syntes bare det hørtes veldig ulogisk ut at trent musklatur får celulittene til å synes bedre. Trodde faktisk det var omvendt.

Nja, tror ikke det er så ulogisk egentlig, fordi celulittene er adskilt (innkapslet) fra fettvevet på noe vis, og ikke blir tært på på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres rart ut. Jeg har aldri sett celulitter på topptrente folk. Stort sett ligger huden rimelig stramt rundt musklene.

Men jeg må innrømme at jeg ikke har helt oversikten over celulitter.

Ikke vet jeg, men det ble ihvertfall stor baluba i England da noen snikfotograferte Diana i treningsstudiet, og bildene avslørte ørlitegranne celulitter på låret.

Og var både slank og veltrent, så det har nok noe med hormoner å gjøre også. Det er vel bl.a. derfor at fete menn ikke får det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Ikke vet jeg, men det ble ihvertfall stor baluba i England da noen snikfotograferte Diana i treningsstudiet, og bildene avslørte ørlitegranne celulitter på låret.

Og var både slank og veltrent, så det har nok noe med hormoner å gjøre også. Det er vel bl.a. derfor at fete menn ikke får det.

Jeg vet jo egentlig ikke hvor godt trent Diana var, og jeg har - som sagt - lite peiling på celulitter. Har egentlig ikke sett så mye til dem. Tror dere kvinnfolka ser dem mye enklere enn oss. Akkurat som at dere ser alle deres skavanker mye enklere enn vi gjør. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Jeg er enig. Har heller ikke sett det på topptrente folk.

Men de som trener ekstremt mye har jo gjerne litt færre kvinnelige hormoner i gang også, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men de som trener ekstremt mye har jo gjerne litt færre kvinnelige hormoner i gang også, da.

Ja, men da snakker vi nettopp om ekstrem trening.

Jeg kjenner ingen som trener så ekstremt at de f. eks. mister mensen, så det var ikke den gruppen jeg siktet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Hun har nok atskillig mer lopper i blodet enn meg ja, men vi var begge veldig fysisk aktive til vi var et par og 20 da. Håper bare at det går ann å bli kvitt det jeg eller hvertfall få det mer usynlig.

Men sjekk maten vi spiser da... er jo proppa full av tilsetningsstoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elinemarie

Nja, tror ikke det er så ulogisk egentlig, fordi celulittene er adskilt (innkapslet) fra fettvevet på noe vis, og ikke blir tært på på samme måte.

Jeg kan iallfall ikke se noen cellulitter etter at jeg har trent av meg 12-15 kg...Var overvektig. Normal nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo egentlig ikke hvor godt trent Diana var, og jeg har - som sagt - lite peiling på celulitter. Har egentlig ikke sett så mye til dem. Tror dere kvinnfolka ser dem mye enklere enn oss. Akkurat som at dere ser alle deres skavanker mye enklere enn vi gjør. :)

tror nok du har mye rett der, ja! :-)

For øvrig så tror jeg ikke at celulitter er ekstra synlige på de tynne eller at trening gjør det verre.

Tvert imot tror jeg at begge deler hjelper, men at man likevel ikke er garantert å slippe unna. *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg er vel ikke akkurat ung da, 28, men jeg er slank, og veldig dårlig trent. Hadde ikke sånt før, men da var jeg jo både yngre og da trente jeg jo også. Mitt håp er liksom at de kan bli borte igjen om jeg begynner å trene igjen.

Jeg har nemlig ikke bare antydning, men jeg ser direkte ruglete ut, spesielt i litt dunkelt lys sånn at det blir "skygger" i dumpene. Heldigvis ikke så mye på rompa da.. enda... hehe

De bli ikke borte, men de blir mye mindre synlig med trening.

Jeg er tynn, men til og med jeg får det, spesielt om vinteren når jeg ligger litt på latsiden mht til trening, og jeg går opp et par kilo.

Hvert år tar jeg meg selv i nakken etter jul (typisk periodetrener).

Du må trene så du svetter ordentlig, tren med vekter etterpå, drikk masse vann og hold deg unna drittmat.

Det funker kjempebra.

Det skal ikke så mye til før du merker resultater.

Men du må ha litt selvdisilin altså.

Jeg har null tro på kremer, svamper,skrubbing og den slags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

tror nok du har mye rett der, ja! :-)

For øvrig så tror jeg ikke at celulitter er ekstra synlige på de tynne eller at trening gjør det verre.

Tvert imot tror jeg at begge deler hjelper, men at man likevel ikke er garantert å slippe unna. *S*

Tror celulitter er noe som er funnet opp av kosmetikkprodusentene for å luke enda mer penger ut av kvinnfolk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...