Gå til innhold

Webbis


Dorthe

Anbefalte innlegg

Det er vel ikke alle friske som har råd til å reise til syden en gang i året heller. Er det vanlig altså - og en selvfølge?

De fleste har vel råd til en uspesifisert tur en gang i året vel? Alle jeg kjenner tar seg råd til det,2-3000 kr for en 2ukers tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 148
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    45

  • petter smart

    18

  • Babette

    16

  • Gemini

    11

Mest aktive i denne tråden

Gjest den ekte noor

De fleste har vel råd til en uspesifisert tur en gang i året vel? Alle jeg kjenner tar seg råd til det,2-3000 kr for en 2ukers tur.

Sukk, skulle ønske det var sånn. *drømme om sol og varme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har vel råd til en uspesifisert tur en gang i året vel? Alle jeg kjenner tar seg råd til det,2-3000 kr for en 2ukers tur.

Jo, hvis man er enslig, så går det vel greit for de fleste, men for en familie kan det jo bli litt verre... Med f.eks. en inntekt eller to ikke så gode. Og høye boutgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har vel råd til en uspesifisert tur en gang i året vel? Alle jeg kjenner tar seg råd til det,2-3000 kr for en 2ukers tur.

Ja jeg snakket ikke her om meg selv, men jeg kjenner da folk som ikke har råd til å reise til syden fast en gang i året.

Jeg gjør det heller ikke, men kunne ha gjort det, hvis jeg hadde spart, men da må jeg spare først eller forsake noe annet.

Det er nok ikke alle som bare kan kjøpe biletter til 2-3000, sånn uten videre og ta med familien på sydentur en gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Ungene mine trenger det samme som andre unger, jeg trenger ekstra klær og medisiner og så trenger jeg nok penger til mat, bensin og andre nødvendige artikler. Dessuten trenger alle å komme ut og se andre mennesker og alle trenger å dra til Syden en gang i året uten at billetten skal koste 10 000 kr for hver enkeltbillett.

Jeg synes vel det stort sett er nødvendig at jeg har omtrent like mye som alle andre og særlig fordi jeg har ganske mange ekstra utgifter som andre ikke har.

Dersom andre unger har dyre mobiltelefoner og merkeklær, mener du at det offentlige skal betale dette for dine barn? Eller bør de nøye seg med vanlige klær og uten mobiltelefon?

Selvfølgelig skal du ha penger til mat, bensin og andre nødvendigheter.

Alle trenger ikke dra til syden hvert år. Mange som jobber har ikke råd til dette.

Hvem tror du vil gidde å ha lavtlønnede yrker dersom en kommer bedre ut av det ved å være sykemeldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hvis man er enslig, så går det vel greit for de fleste, men for en familie kan det jo bli litt verre... Med f.eks. en inntekt eller to ikke så gode. Og høye boutgifter.

Kan du ikke ta en billigtur med en venninne da? Bedre det enn å ta med hele familien.

Jeg har drevet og tatt med meg en og en unge jeg slik at det har gått på omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg snakket ikke her om meg selv, men jeg kjenner da folk som ikke har råd til å reise til syden fast en gang i året.

Jeg gjør det heller ikke, men kunne ha gjort det, hvis jeg hadde spart, men da må jeg spare først eller forsake noe annet.

Det er nok ikke alle som bare kan kjøpe biletter til 2-3000, sånn uten videre og ta med familien på sydentur en gang i året.

Snakker ikke om hele familier nei, jeg kjenner bare enslige med barn jeg :o)

Vet ikke hvordan det er å være familie jeg. Da jeg vokste opp, hadde vi god råd og vi dro til syden hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom andre unger har dyre mobiltelefoner og merkeklær, mener du at det offentlige skal betale dette for dine barn? Eller bør de nøye seg med vanlige klær og uten mobiltelefon?

Selvfølgelig skal du ha penger til mat, bensin og andre nødvendigheter.

Alle trenger ikke dra til syden hvert år. Mange som jobber har ikke råd til dette.

Hvem tror du vil gidde å ha lavtlønnede yrker dersom en kommer bedre ut av det ved å være sykemeldt?

Mine unger har 1-krones telefoner og har aldri hatt merkeklær men det har ingen av vennene deres heller. De er ikke så storforlangende da. Men det var ille det året jeg ikke hadde råd til å betale fotballtreninga til eldstemann. Det synes jeg var urettferdig.

Og de har aldri hatt skikkelig sportsutstyr før de ble voksne, kun brukt og arvet.

De har nok vokst opp mye mer fattigslig enn jeg har. Hadde det jeg trengte når jeg vokste opp jeg og det samme som alle andre som bodde der jeg vokste opp. Og jeg er vokst opp på Oslos østkant så det var ingen rike der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ta en billigtur med en venninne da? Bedre det enn å ta med hele familien.

Jeg har drevet og tatt med meg en og en unge jeg slik at det har gått på omgang.

Ikke noe problem for meg,- jeg har råd til å ta med familien,- jeg snakket for andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...