Gå til innhold

Handicapkort og "granskende blikk"


Gjest revmatikeren

Anbefalte innlegg

Da jeg fikk handicappkort i sommer fikk jeg verken plaslomme å lime det med, eller instruksjoner for at det skulle limes fast. nMen dette er ikke oslo da.

Forresten er det dumt med faslimt kort når jeg bruker en annen bil enn min egen...

(Her forleden havna forresten kortet foran det andre p-beviset jeg har på en privat p-plass som ikke godtar HC-bevis.. dermed fikk jeg 500 kroner i bot :( )

Lomma er åpen på toppen så det er bare å ta det ut. Jeg har fått slik lomme hver gang jeg og glemmer at jeg kan bruke det i andres biler når jeg sitter på.

På denne siden http://www.trondheimparkering.no/details.php?id=7står det

NB! Parkeringstillatelsen må ligge lett synlig i bilens frontrute eller på solskjermen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    37

  • Gemini

    17

  • tigertrollet

    12

  • SoriaMoria

    7

Mest aktive i denne tråden

Nettopp. Det er bare rett og rimelig at de som parkerer på HC-parkering og ikke legger kortet sitt synlig nok får bot.

Nå misforsto du min situasjon, Jeg fikk bot -fordi- det kun var handicapkortet som syntes i ruta. Private p-plasser godtar som oftest ikke HC-kort.

(Men for øvrig er jeg enig med deg at man skal få bot om man ikke beviser at man har rett til å stå på HC-plass, altså)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lomma er åpen på toppen så det er bare å ta det ut. Jeg har fått slik lomme hver gang jeg og glemmer at jeg kan bruke det i andres biler når jeg sitter på.

På denne siden http://www.trondheimparkering.no/details.php?id=7står det

NB! Parkeringstillatelsen må ligge lett synlig i bilens frontrute eller på solskjermen

Sånn lomme er smart- skulle gjerne jeg hatt også! (Så hadde jeg sluppet at kortene havnet over hverandre som i bot-eksempelet mitt over)

HC-beviset må selvsagt ligge lett sylig i frontruten ved parkering poå HC-plass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk handicappkort i sommer fikk jeg verken plaslomme å lime det med, eller instruksjoner for at det skulle limes fast. nMen dette er ikke oslo da.

Forresten er det dumt med faslimt kort når jeg bruker en annen bil enn min egen...

(Her forleden havna forresten kortet foran det andre p-beviset jeg har på en privat p-plass som ikke godtar HC-bevis.. dermed fikk jeg 500 kroner i bot :( )

Du kan bare stikke innom trafikksjefens etat og så får du slik lomme med en gang. Da raser ikke kortet avgårde heller ;o)

Surt med bøter på private plasser. Jeg ser NHF kjemper for at de også skal ha gratis plasser men det spørs vel hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn lomme er smart- skulle gjerne jeg hatt også! (Så hadde jeg sluppet at kortene havnet over hverandre som i bot-eksempelet mitt over)

HC-beviset må selvsagt ligge lett sylig i frontruten ved parkering poå HC-plass. :)

Jeg har hatt tre parkeringtillatelser tidligere, en HC, en for å få lov å parkere på Parkering forbudt og en for arbeidsplassen min.

Alle klistra fast på ruta og på dashbordet.

Og nå har jeg det digre skiltet bak. Jeg har sluttet å tenke på det for mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare stikke innom trafikksjefens etat og så får du slik lomme med en gang. Da raser ikke kortet avgårde heller ;o)

Surt med bøter på private plasser. Jeg ser NHF kjemper for at de også skal ha gratis plasser men det spørs vel hvordan det går.

Siden jeg ikke bor i oslo, kan det bli lenge til jeg får muligheten til å rase innom rafikksjefens etat, men jeg skal skrive det bak øret.

Det sureste med den boten jeg fik var at jeg sto lovlig.. bare det at HC-kortet dekket over den andre p-tillatelsen min :( Jeg prøver meg selvsagt på en anke, men det skal nok mye til...

Forresten så leste jeg et annet sted i tråden om bomringen.. er det bare hos meg at de ser på både forsiden og baksiden av kortet? Jeg må levere det fra meg liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tigertrollet

Jeg har hatt tre parkeringtillatelser tidligere, en HC, en for å få lov å parkere på Parkering forbudt og en for arbeidsplassen min.

Alle klistra fast på ruta og på dashbordet.

Og nå har jeg det digre skiltet bak. Jeg har sluttet å tenke på det for mange år siden.

Nå har jeg lest hele tråden og skjønner at jeg må bare komme meg videre jeg også. Så nå skal jeg skaffe meg en ny lomme til kortet og alltid ha det fremme. På tide å begynne å akseptere saker og ting..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke bor i oslo, kan det bli lenge til jeg får muligheten til å rase innom rafikksjefens etat, men jeg skal skrive det bak øret.

Det sureste med den boten jeg fik var at jeg sto lovlig.. bare det at HC-kortet dekket over den andre p-tillatelsen min :( Jeg prøver meg selvsagt på en anke, men det skal nok mye til...

Forresten så leste jeg et annet sted i tråden om bomringen.. er det bare hos meg at de ser på både forsiden og baksiden av kortet? Jeg må levere det fra meg liksom...

Jeg har brikke men har vært med andre som bare viser fram kortet gjennom ruta og kjører tvers igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brikke men har vært med andre som bare viser fram kortet gjennom ruta og kjører tvers igjennom.

Dæven - hvorfor vil de ha hele kortet mitt da? Ser jeg SÅ suspekt ut? :o

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hele tråden og skjønner at jeg må bare komme meg videre jeg også. Så nå skal jeg skaffe meg en ny lomme til kortet og alltid ha det fremme. På tide å begynne å akseptere saker og ting..:-)

Det er bare å hoppe i det jo før jo bedre.

Jeg er helt klar over at ting kan være psykisk vanskelig å akseptere altså, jeg er ikke så tøff i trynet alltid jeg heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven - hvorfor vil de ha hele kortet mitt da? Ser jeg SÅ suspekt ut? :o

;-)

LOL, det må du gjøre ;o)

Det er sjelden man kan se om folk er funksjonshemmet eller ikke gjennom ruta, som tigertrollet sa, jeg har jo til og med sminke ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL, det må du gjøre ;o)

Det er sjelden man kan se om folk er funksjonshemmet eller ikke gjennom ruta, som tigertrollet sa, jeg har jo til og med sminke ;o)

Ja huff, jeg bruker visst sminke jeg også :o *fy på meg*

Når det er sagt, så er det jammen sjelden jeg parkerer på HC-plass. Jeg er som oftest i form til å gå noen ekstra meter nemlig. (Andre trenger HC-plassene mer)

Vurderer faktisk å levere tilbake HC-beviset, men sykdommen kan jo forverre seg igjen.... da er det jo dumt å ikke ha muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff, jeg bruker visst sminke jeg også :o *fy på meg*

Når det er sagt, så er det jammen sjelden jeg parkerer på HC-plass. Jeg er som oftest i form til å gå noen ekstra meter nemlig. (Andre trenger HC-plassene mer)

Vurderer faktisk å levere tilbake HC-beviset, men sykdommen kan jo forverre seg igjen.... da er det jo dumt å ikke ha muligheten.

Nei, ikke lever det tilbake. Du kan heller gjemme det i tilfelle du blir verre.

Men ikke parker på de store plassene som er beregnet for van'er med heis. Jeg har en kompis med slik bil og vi har tatt noen runder før vi har funnet en brukbar plass slik at han kommer ut av bilen. Det blir så sykt, man kan ikke engang parkere på venstre side av gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke lever det tilbake. Du kan heller gjemme det i tilfelle du blir verre.

Men ikke parker på de store plassene som er beregnet for van'er med heis. Jeg har en kompis med slik bil og vi har tatt noen runder før vi har funnet en brukbar plass slik at han kommer ut av bilen. Det blir så sykt, man kan ikke engang parkere på venstre side av gata.

Det er det legen min sier også - at jeg skal beholde det til dårligere dager/ tilbakefall.

Jeg parkerer -aldri- på van-plassene. Er veldig klar over hvor få plasser som er egna for de som har heis, nemlig.

*Tusle i seng*

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det legen min sier også - at jeg skal beholde det til dårligere dager/ tilbakefall.

Jeg parkerer -aldri- på van-plassene. Er veldig klar over hvor få plasser som er egna for de som har heis, nemlig.

*Tusle i seng*

God natt!

Sov godt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også kronisk syk

Nå misforsto du min situasjon, Jeg fikk bot -fordi- det kun var handicapkortet som syntes i ruta. Private p-plasser godtar som oftest ikke HC-kort.

(Men for øvrig er jeg enig med deg at man skal få bot om man ikke beviser at man har rett til å stå på HC-plass, altså)

mvh

Unnskyld. Da misforstod jeg :-/

Ja det gjelder å ha alle kort synlig når man parkerer forskjellige plasser.

Parkerer selv på steder hvor jeg må vise både HC-kort og et annet kort for å få parkere gratis så jeg vet hvor vanskelig det kan være å huske på at begge kortene synes godt i frontruta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jeg ville tenkt omvendt.

Du bør sette pris på at folk bryr seg om at handicap-plasser skal være bare for handicapede.

Og så lenge du ikke har et synlig bevis i ruta på at har rett til å stå på en slik plass, synes jeg det er flott at noen reagerer. Og det er jo lettere å påpeke det mens føreren sitter i bilen og driver og parkerer enn etterpå. Muligheten til å flytte seg til en annen plass er jo enklere da.

Og for deg er det jo bare å ta fram parkeringsbeviset og vifte litt med det, så får du nok full forståelse med en gang.

Se heller på disse som bryr seg som dine "medspillere" - ikke omvendt. De engasjerer seg jo nettopp for at slike som du skal ha en ledig plass når du kommer og skal parkere.

Jeg tror faktisk jeg er enig med Gyda her. Det er bra at folk er opptatt av at bare de som trenger det skal ta ibruk disse plassene. De er jo faktisk på ditt lag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...