Gå til innhold

hvordan skrive dåpsinvitasjon?


Gjest lurer jeg på da...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Flystripa

Jeg har aldri skrevet invitasjon til dåp, jeg brukte telefonen istedet ;o)

Kanskje noe sånt som "nn skal døpes i (kirke) den (dato). Dere er hjertelig velkomne i kirken (klokkeslett) og til feiring av dåpen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skrevet invitasjon til dåp, jeg brukte telefonen istedet ;o)

Kanskje noe sånt som "nn skal døpes i (kirke) den (dato). Dere er hjertelig velkomne i kirken (klokkeslett) og til feiring av dåpen etterpå.

Jeg er enda verre, brukte sms. Skrev noe sånn som:

"Hei,jeg skal døpes søndag 18.september, og har veldig lyst til at du/dere skal komme. Det er kl 1100 i XXX kirke, og etterpå blir det selskap hjemme hos oss." Hilsen Lille Trille

Det virket nå iallefall, for alle de inviterte kommer. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde ordentlige invitasjoner :)

Fant den selvfølgelig ikke igjen nå, men det var noe sånt som:

Vi har den glede å invitere xxx til Billas navnefest da og da.

Seremonien finner sted i Oslo Rådhus kl da, middag serveres i adressen vår kl da.

Hilsen meg og eksen :)

Skrev det ut på tynt gjennomsiktig papir, festet det med en liten rosa sløyfe på et litt større gammelrosa ark - og sendte i gammelrosa konvolutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enda verre, brukte sms. Skrev noe sånn som:

"Hei,jeg skal døpes søndag 18.september, og har veldig lyst til at du/dere skal komme. Det er kl 1100 i XXX kirke, og etterpå blir det selskap hjemme hos oss." Hilsen Lille Trille

Det virket nå iallefall, for alle de inviterte kommer. ;-)

Hvis du har litt dataferdigheter så kan du lage noen fine billige som du skriver ut. Vi laget dem i CorelDraw tror jeg, men du kan sikkert bare bruke word også. Vi laget dem i "postkort størrelse" (4 på et A4 ark) med en bord rundt, et bilde av ungen i det ene hjørnet og et søtt bilde (sånne ferdige bilder fra verktøyet) i motsatt hjørne. Teksten var vel noe sånt: Hei Jeg skal døpes i xx kirke dato kl. Etterpå blir det servert smørbrød og kaker hjemme hos oss i adresse. Håper du/dere vil komme Hilsen xxx

Skrev dem ut på farget papir. Hørtes sikkert avansert ut, men tok ikke mer enn en times tid å lage, så har du en mal til evt. senere barn også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...
AnonymBruker

Hei!

 

Du kan jo skrive noe sånt som dette:

 

Kjære Fornavn

Da er den store dagen snart kommet, og vår lille Fornavn skal bæres frem til dåp.
I den anledning er dere hjertelig velkommen til å feire dagen sammen med oss.

Dåpen finner sted i Tromsø domkirke, søndag 7. mars kl. 11:00.
Etterpå samles vi i Storbyen samfunnshus for en matbit, kaffe og kaker.

Vennlig hilsen Fornavn og Fornavn

S.u innen 15. februar
Tlf. 99 99 99 99

 

Ellers er det mange flere forslag på denne siden; http://spesielleanledninger.myiglo.com/?p=597



Anonymous poster hash: eac72...443
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...