Gå til innhold

Sår hud på penis etter samleie


Ferdinan1365380904

Anbefalte innlegg

Ferdinan1365380904

Hei

Jeg har problemer med sår hud på penis etter samleie. Jeg oppdaget det første gang jeg hadde sex med kjæresten min, som for øvrig er den første jeg har hatt samleie med. Det er nå 10 mnd siden.

Jeg fikk då utslett på penishodet, som klødde veldig. Det gikk over etter en ukes tid, mens kløingen ga seg etter noen få dager.

Vi fortsatte å ha sex etter det, men problemer med utslett og kløing ga seg, til en viss grad. Dvs. det var svært lite, og jeg følte ikke jeg var særlig plaget av det.

Men i vinterferien(jan/mars) hadde vi sex en god del, og da kom utslettene tilbake, og verre en noen gang. Og kløen var ekstrem. Det hjalp å skylle med kaldt vann med jevnemellomrom. I tillegg ble forhuden rød og øm, samt penishodet.

Både jeg og kjæresten min synes at dette var forferdelig uheldig og vi mislikte det selvsagt sterkt. Vi fikk da tips om at det kunne være væsken i kjeden til kjæresten min som var så sterk, at den skadet meg.

Jeg forsøkte da å vaske etter hvert samleie, med intimvask. Dette hjalp, det kom fortsatt litt utslett, men derimot ingen kløe. Men forhuden og penishodet ble rødt og ømt.

Så lenge jeg vasket meg etter hvert samleie gikk det bra, men hadde vi sex for mange ganger over kort tid, dvs flere ganger for dagen, ble jeg veldig øm, og det ble skikkelig ubehagelig.

Problemet forværret seg dessverre, etter dette. Jeg husker ikke helt når dette skjedde, men jeg tipper rundt mai/juni.

Som sagt ble forhuden rød og øm, og nå fikk jeg små kutt i den. Det gjorde selvsagt veldig vondt, spesielt under samleie. Derfor måtte vi kutte kraftig ned på mengden. Vi trodde kanskje dette kom av at kjæresten min ikke var ordentlig tent, slik at det ble for mye motstand når jeg skulle inn, slik at den ømme og røde huden ikke tålte det, og at det derfor ble kutt. Denne teorien har vi slått fra oss, fordi vi har vært sikre på at hun har vært veldig tent/våt.

Nå virker det som om disse kuttene ikke gror ordentlig. Det er akkurat som om det er små "arr" der de har vært. Og det skal ikke mye til før kuttene åpner seg igjen. Og forhuden min er hele tiden rød,(mye kraftigere rød etter samleie og mer øm) og virker "sårbar".

Vi har prøvd å holde oss unna samleie i lengre perioder, i håp om at kuttene skulle gro ordentlig, og at forhuden skulle styrke seg og den ikke skulle være så "sårbar" lenger. Men selv om disse pausene varte i bortimot en måned, kom kuttene raskt tilbake.

I tillegg har den "streken" (litt vanskelig å forklare) som holder forhuden fast til penishodet som sitter på undersiden blitt skadet også. Den har fått et slags kutt den også. Den blir også veldig øm, men varier veldig. Noen ganger gjør det ekstremt vondt, bare den blir berørt, mens andre ganger, er den helt vanlig. Jeg begynte en gang å blø fra den, og da ble jeg sikker på at det var kutt i den.

Jeg vil selvsagt prøve å bli kvitt disse problemene. Det er en stor hindring for vårt seksuelle liv, som både jeg og kjæresten min vil gjøre hva som helst for å få en slutt på. Har vurdert å gå til lege, men ville heller prøve her først.

Håper noen har opplevd samme problemet, og at det er funnet en løsning på det. Vi er ganske desperate, og er tomme for ideer til mulige løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke engang vurdert å gå til legen etter 10 mnd med slike problemer?!

Det kan være noe så enkelt som sopp eller noe annet som lar seg løse lett med en salve. Pell deg til legen gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha samleie med kondom til det er ferdig grodd... barberer hun seg nedentil, og har hun i så tilfelle stikkende hårvekst?

ehh...vet ikke annet hva det kan være, men det er nok ikke bra med "sur nedbør" (den holder jo en pH på litt over 3,5 eller noe...) fra underlivet til ei jente på såra dine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ta deg en tur til legen med dette.

Men det kan være så enkelt som sopp. Noe av symptonene dine kan tyde på det.

Du kan jo prøve Canesten, det får du kjøpe reseptfritt på apoteket. Det kan være forsøket verdt.

Ikke så moro at sexlivet blir ødelagt av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert bare du og dama di som ikke tåler hverandre. Bakteriefloraen din kolliderer med hennes, og en eller begge opplever uhumskheter.

Stikk til legen og finn ut hva som er galt, og hvis jeg har rett får dere et par piller hver som dere dytter inn i systemet, og ender opp blide og fornøyde.

Men du burde gått til legen for lenge siden. Man går ikke rundt med penisproblemer i 10 måneder. Det er idioti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mrs. unknown

Som et annet svar lenger opp høres dette ut som en ubehandlet soppinfeksjon.

Gå på apoteket og kjøp Canesten. Stikkpiller og salve til henne, og salve til deg.

Hold dere unna samleie et par dager eller bruk kondom.

Husk på at dere må behandle dere samtidig, ellers vil dere bare smitte hverandre igjen.

Hvis Cansesten-kuren ikke gir noen bedring etter en liten stund; oppsøk lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferdinan1365380904

Høres ut som du har sopp eller en form for eksem. Hvorfor i himmelens navn har du ikke gått til lege??

Alle sier det samme til meg - at jeg burde ha gått til lege for lenge siden. Og ja, jeg er enig. Men det har ikke vært så ødeleggende i 10 mnd, og jeg ville helst unngå å gå til lege med det. Delvis fordi jeg misliker min egen lege, og heller vil gå til en annen, men det synes jeg også blir litt rart. Derfor har det bare blitt utsatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sier det samme til meg - at jeg burde ha gått til lege for lenge siden. Og ja, jeg er enig. Men det har ikke vært så ødeleggende i 10 mnd, og jeg ville helst unngå å gå til lege med det. Delvis fordi jeg misliker min egen lege, og heller vil gå til en annen, men det synes jeg også blir litt rart. Derfor har det bare blitt utsatt

Men siden du sannsynligvis har sopp eller andre uhumskheter, sannsynligvis harmløse men likevel kjipe, bør du i hvert fall ta turen til lege nå.

For bakteriekødd på kølla kureres ikke med en dusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sier det samme til meg - at jeg burde ha gått til lege for lenge siden. Og ja, jeg er enig. Men det har ikke vært så ødeleggende i 10 mnd, og jeg ville helst unngå å gå til lege med det. Delvis fordi jeg misliker min egen lege, og heller vil gå til en annen, men det synes jeg også blir litt rart. Derfor har det bare blitt utsatt

Med mindre du bor på et bittelite sted så bytt lege da vel!

la meg si det sånn - kjæresten min hadde ikke fått gå i 10 mnd med uhumskheter på pikken! Da hadde det ikke blitt noe på ham gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mummikusine

Alle sier det samme til meg - at jeg burde ha gått til lege for lenge siden. Og ja, jeg er enig. Men det har ikke vært så ødeleggende i 10 mnd, og jeg ville helst unngå å gå til lege med det. Delvis fordi jeg misliker min egen lege, og heller vil gå til en annen, men det synes jeg også blir litt rart. Derfor har det bare blitt utsatt

Det er lov å bytte lege da. Du virker litt tafatt.. Fiks problemet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdinan1365380904

Hva i all verden mener du at fremmede mennesker skal kunne bidra med når det gjelder dette?

Du må jo få en lege til å se på saken.

Grunnen til at jeg skrev inn her var fordi eg ville ha hjelp av en professjonell, og ikkje bare få masse kritikk av mange fremmede mennesker. Eg ville bare ha hjelp av en professjonell, som kanskje gjenkjenner symptomene, og vet hva jeg kan gjøre.

takker de som har kommet med noe konstruktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at jeg skrev inn her var fordi eg ville ha hjelp av en professjonell, og ikkje bare få masse kritikk av mange fremmede mennesker. Eg ville bare ha hjelp av en professjonell, som kanskje gjenkjenner symptomene, og vet hva jeg kan gjøre.

takker de som har kommet med noe konstruktivt.

Hvis du vil ha svar fra relevant lege, må du for det første legge inn spørsmålet i riktig forum. For ditt vedkommende, må det bli Kjønnsykdommer eller Allmennmedisin. Spørsmålet ditt har jo ingenting med forum for Seksualitet å gjøre.

For det andre må du krysse av for og betale kr 100. Hvis du ikke har gjort det, er det bare brukerne her som evt svarer deg. Legene / ekspertene her svarer ikke dersom du ikke har punget ut på forhånd.

Uansett - få en lege til å kikke på det. Legen er profesjonell og ser sikkert mange peniser hver dag, så du trenger ikke være nervøs eller brydd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdinan1365380904

Hvis du vil ha svar fra relevant lege, må du for det første legge inn spørsmålet i riktig forum. For ditt vedkommende, må det bli Kjønnsykdommer eller Allmennmedisin. Spørsmålet ditt har jo ingenting med forum for Seksualitet å gjøre.

For det andre må du krysse av for og betale kr 100. Hvis du ikke har gjort det, er det bare brukerne her som evt svarer deg. Legene / ekspertene her svarer ikke dersom du ikke har punget ut på forhånd.

Uansett - få en lege til å kikke på det. Legen er profesjonell og ser sikkert mange peniser hver dag, så du trenger ikke være nervøs eller brydd.

Eg har punget ut på forhånd, fordi eg er klar over at det kun kommer ut til leserne hvis ikke.

Jeg stilte spørsmålet til en sexolog, og jeg tenkte ikke videre over hvilke forum innlegget kom i, fordi jeg mente det ikke hadde noen betydning, så lenge jeg hadde valgt en "ekspert"

Er nok lurt å gå til lege ja, og sikkert ingenting å vere redd for, men jeg ville heller prøve her først for å se om jeg kunne slippe unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gro Isachsen, Sexolog

Innlegget kan dessverre ikke besvares da fagpersonen vurderte at

spørsmålet ikke er relevant for dette forumet. Brukeren blir

selvfølgelig ikke belastet for dette. Vennligst forsøk vår søk funksjon

for liknende spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...