Gå til innhold

Foreldre som henter barna for sent (b.hage)


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Gjest M.Angelica

Man betaler da til 16.30.

Så du mener alle andre yrkesgrupper skal stenge av tidligere, for å ta hensyn til barnehagetantene?

Jeg skjønner ikke hva du mener? Stenge tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 402
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Glimtipper

    43

  • mumitrollet

    38

  • pip

    14

  • Dorthe

    10

Mest aktive i denne tråden

Gjest M.Angelica

Ja,skjønner det.

Jeg brukte ihvertfall ikke uendelig lang tid. Jeg var rask som et olja lyn;)

=)

He he..bra holdning. Da det det jo det samme når barnet blir hentet. Om det er et kvarter før stengetid eller fem minutter.

Vi har feks de som henter barna kl 16. Men som allikevel går sist hjem.. Forstå det den som kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Man betaler da til 16.30.

Så du mener alle andre yrkesgrupper skal stenge av tidligere, for å ta hensyn til barnehagetantene?

Jeg leser her at foreldre bør komme 15 min før?

Hvorfor det? Hvis jeg greier å komme meg ut på 3 min, hvorfor skal jeg da komme 15 min før?

Det er det jeg ikke skjønner. Jeg betaler for en åpningstid som er fra 8-16.

Dessuten hvis jeg skal komme 15 min før stengetid, må jeg avslutte MIN jobb tidligere.

Og det gjeder vel ikke bare meg vil jeg tro.

Det er noe feil med åpningstidene, ikke foreldrene som kommer pustende og pesende i siste liten.

De gjør det ikke fanskap.

Riktignok kan jeg skjønne irritasjonen over somlepaver.

Jeg irriterer meg også over somlepaver. Synes de befinner seg overalt. Det er det verste jeg vet er folk med sirup i rævva;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hos oss bestemmer foreldrene

I vår barnehage er åpningstiden 07.30-16.30. Det holder i massevis for oss, vi er der sjelden før 07.45, og henter aldri senere enn 16.15.

En barnehage er der for foreldrene, og det burde da være foreldrene som også er med på å bestemme tidene den skal være åpen. Slik er det hos oss, og ingen kommer før åpningstid/henter etter stengetid. Noen gang.

Og vi er innstilt på å betale for det, fordi vi vil at våre unger skal ha et godt tilbud som passer vår hverdag.

Åpningstidene er fast post på høstens første foreldremøte, og reguleres ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg leser her at foreldre bør komme 15 min før?

Hvorfor det? Hvis jeg greier å komme meg ut på 3 min, hvorfor skal jeg da komme 15 min før?

Det er det jeg ikke skjønner. Jeg betaler for en åpningstid som er fra 8-16.

Dessuten hvis jeg skal komme 15 min før stengetid, må jeg avslutte MIN jobb tidligere.

Og det gjeder vel ikke bare meg vil jeg tro.

Det er noe feil med åpningstidene, ikke foreldrene som kommer pustende og pesende i siste liten.

De gjør det ikke fanskap.

Riktignok kan jeg skjønne irritasjonen over somlepaver.

Jeg irriterer meg også over somlepaver. Synes de befinner seg overalt. Det er det verste jeg vet er folk med sirup i rævva;)

7.30-16.30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest M.Angelica

Jeg leser her at foreldre bør komme 15 min før?

Hvorfor det? Hvis jeg greier å komme meg ut på 3 min, hvorfor skal jeg da komme 15 min før?

Det er det jeg ikke skjønner. Jeg betaler for en åpningstid som er fra 8-16.

Dessuten hvis jeg skal komme 15 min før stengetid, må jeg avslutte MIN jobb tidligere.

Og det gjeder vel ikke bare meg vil jeg tro.

Det er noe feil med åpningstidene, ikke foreldrene som kommer pustende og pesende i siste liten.

De gjør det ikke fanskap.

Riktignok kan jeg skjønne irritasjonen over somlepaver.

Jeg irriterer meg også over somlepaver. Synes de befinner seg overalt. Det er det verste jeg vet er folk med sirup i rævva;)

Ikke heng deg opp i klokkeslettene! =)

Det jeg mente: det ideelle hadde vært om ungene ble hentet et kvart før vår arbeidstid sluttet. Skjønner du? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser her at foreldre bør komme 15 min før?

Hvorfor det? Hvis jeg greier å komme meg ut på 3 min, hvorfor skal jeg da komme 15 min før?

Det er det jeg ikke skjønner. Jeg betaler for en åpningstid som er fra 8-16.

Dessuten hvis jeg skal komme 15 min før stengetid, må jeg avslutte MIN jobb tidligere.

Og det gjeder vel ikke bare meg vil jeg tro.

Det er noe feil med åpningstidene, ikke foreldrene som kommer pustende og pesende i siste liten.

De gjør det ikke fanskap.

Riktignok kan jeg skjønne irritasjonen over somlepaver.

Jeg irriterer meg også over somlepaver. Synes de befinner seg overalt. Det er det verste jeg vet er folk med sirup i rævva;)

Jeg har hatt unger i fem forskjellige kommunale barnehager i Oslo. Samme regel alle steder. Man kan komme med ungen 7.30 men ikke forlate den før 7.45. Ved henting så skal man være der seinest 16.45 og være ute av barnehagen til 17.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage er åpningstiden 07.30-16.30. Det holder i massevis for oss, vi er der sjelden før 07.45, og henter aldri senere enn 16.15.

En barnehage er der for foreldrene, og det burde da være foreldrene som også er med på å bestemme tidene den skal være åpen. Slik er det hos oss, og ingen kommer før åpningstid/henter etter stengetid. Noen gang.

Og vi er innstilt på å betale for det, fordi vi vil at våre unger skal ha et godt tilbud som passer vår hverdag.

Åpningstidene er fast post på høstens første foreldremøte, og reguleres ved behov.

Det er kommunene og bydelen som bestemmer og så lenge de har for små bevilgninger vil det være vanskelig å forandre på åpningstidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Jeg har hatt unger i fem forskjellige kommunale barnehager i Oslo. Samme regel alle steder. Man kan komme med ungen 7.30 men ikke forlate den før 7.45. Ved henting så skal man være der seinest 16.45 og være ute av barnehagen til 17.00.

Må dere være der om morgenen og?

Den på ettermiddagen vet jeg om mange b.hger som har. Var noe sånt jeg og ville fram til i min klønete framstilling =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dere være der om morgenen og?

Den på ettermiddagen vet jeg om mange b.hger som har. Var noe sånt jeg og ville fram til i min klønete framstilling =)

Ja, vi fikk ikke dra før 7.45.

Kjedelig når man starter jobb klokka 8 og skal skifte først også men det kan ikke barnehagepersonalet noe for :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Ja, vi fikk ikke dra før 7.45.

Kjedelig når man starter jobb klokka 8 og skal skifte først også men det kan ikke barnehagepersonalet noe for :o)

Det har jeg ikke hørt om før. Hvilken begrunnelse hadde de for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overrasket! Overrasket over vanskelige foreldre og overrasket vanskelige barnehageansatte som det kommer frem i denne tråden.

I vår barnehage er ofte sønnen min den som hentes sist. Beklageligvis, men jeg er alene og avhengig av å ha full jobb for at ting skal å rundt. Barnehagen stenger 16.30 og jeg er der senest 16.20. Dersom flere barn blir hentet sent, så møter vi som regel foreldrene i porten på tur ut. Jeg har absolutt ikke inntrykk av at foreldrene er sløve og henter barna sine for sent. Er det så vanlig altså?

Men noen ganger kan det selvsagt skje. Og barnehagepersonalet sier at det har de selvsagt forståelse for, bare vi ringer og sier ifra så de vet at vi er på vei.

Jeg tror at holdningene til barnehagepersonalet og foreldrene påvirker hverandre. Barnehagen hadde nok neppe vært like vennlig innstilt dersom enkelte barn hadde blitt hentet 10 minutter etter stengetid flere ganger i uka. Og foreldrene hadde kanskje ikke gått sånn inn for å hente ungene i rett tid dersom barnehagen hadde anlagt en slik innstilling mot foreldrene som det det gis uttrykk for i denne tråden.

Jeg er glad vi har den barnehagen vi har!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg ikke hørt om før. Hvilken begrunnelse hadde de for dette?

Åpnigstida er fra 8.45 og for at man skal rekke jobben så får man lov å komme inn når personalet kommer slik at man kan stikke avgårde akkurat når det åpner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hos oss bestemmer foreldrene

Det er kommunene og bydelen som bestemmer og så lenge de har for små bevilgninger vil det være vanskelig å forandre på åpningstidene.

Og hvem er det som sitter og bestemmer - hvem har valgt dem inn?

Det foreldrene, og kun foreldrene, som kan gjøre noe med et slik problem, gjennom de kanaler de har til rådighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Åpnigstida er fra 8.45 og for at man skal rekke jobben så får man lov å komme inn når personalet kommer slik at man kan stikke avgårde akkurat når det åpner.

Åja..nå skjønner jeg!

Takk for svar =)

Hilsen nysgjerrige,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Ikke heng deg opp i klokkeslettene! =)

Det jeg mente: det ideelle hadde vært om ungene ble hentet et kvart før vår arbeidstid sluttet. Skjønner du? =)

Slutter dere et kvarter etter stengetid da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg har hatt unger i fem forskjellige kommunale barnehager i Oslo. Samme regel alle steder. Man kan komme med ungen 7.30 men ikke forlate den før 7.45. Ved henting så skal man være der seinest 16.45 og være ute av barnehagen til 17.00.

"Man kan komme med ungen 7.30 men ikke forlate den før 7.45"

Den forsto jeg ikke helt.

Her kan man komme 7.30 her også. Men man må være ute av døra senest 16.30.

Jeg er glad jeg jobbet såpass nært, ellers hadde det ikke gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

"Man kan komme med ungen 7.30 men ikke forlate den før 7.45"

Den forsto jeg ikke helt.

Her kan man komme 7.30 her også. Men man må være ute av døra senest 16.30.

Jeg er glad jeg jobbet såpass nært, ellers hadde det ikke gått.

I tillegg skulle man egentlig ha vært der 16.15, men det er det mange som ikke overholder. Det er jo umulig for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem er det som sitter og bestemmer - hvem har valgt dem inn?

Det foreldrene, og kun foreldrene, som kan gjøre noe med et slik problem, gjennom de kanaler de har til rådighet.

I Oslo bestemmer bystyret og bydelsforvaltningen. Foreldrene bestemmer nok lite i kommunale barnehager,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...