Gå til innhold

Brun utflod i uke 6


Gjest propell1

Anbefalte innlegg

Gjest propell1

I dag er jeg akkurat ferdig med uke 6, og i går kveld kom det brun utflod. Ble naturlig nok litt bekymret, men snakket med en jordmor og en venninne som nettopp har født og ble litt beroliget. Jeg har ikke vondt eller noe sånt. Det fortsatte i dag morges, men det har ikke kommet noe særlig mer siden jeg stod opp. Kjenner at det knyter seg litt i magen, klarer liksom ikke å bare slappe av og ikke bry meg. Hører gjerne fra alle som har solskinnshistorier på lager!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan gå aldeles utmerket, men det KAN også være det første tegnet til at du vil spontanabortere. Det er ingenting du kan gjøre fra eller til, utenom å unngå de helt store anstrengelsene (det gjør man vel uansett som gravid). Men det er MANGE som opplever dette og som forøvrig har et helt normalt svangerskap. Særlig etter sex, underlivs-undersøkelse eller på det tidspunkt man skulle hatt mens, er det mange som har farget utflod.

Jeg har selv hatt slik farget utflod i to av tre svangerskap. Ett av disse endte med spontanabort, det andre gikk bra. Så lenge du ikke blør friskt blod og ikke har smerter, er det svært gode sjanser.

Hvis det øker eller ikke går over, er det lurt å få tatt UL for å se etter hjerteslag, så slipper du uvissheten. Men foreløpig er det for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propell1

Det kan gå aldeles utmerket, men det KAN også være det første tegnet til at du vil spontanabortere. Det er ingenting du kan gjøre fra eller til, utenom å unngå de helt store anstrengelsene (det gjør man vel uansett som gravid). Men det er MANGE som opplever dette og som forøvrig har et helt normalt svangerskap. Særlig etter sex, underlivs-undersøkelse eller på det tidspunkt man skulle hatt mens, er det mange som har farget utflod.

Jeg har selv hatt slik farget utflod i to av tre svangerskap. Ett av disse endte med spontanabort, det andre gikk bra. Så lenge du ikke blør friskt blod og ikke har smerter, er det svært gode sjanser.

Hvis det øker eller ikke går over, er det lurt å få tatt UL for å se etter hjerteslag, så slipper du uvissheten. Men foreløpig er det for tidlig.

Takk for langt svar! Jeg kommer til å ta det heeelt med ro i dagene fremover, vil garantert be om UL dersom det ikke går over. Skulle det gå ille så er det jo bare naturens måte å "rydde opp" på, fornuften min skjønner det. Men jeg håper at jeg slipper å oppleve det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter meg til det laban sier her.

Men du ville ha solskinnshistorier og jeg kan fortelle at jeg og 3 venninner (tilsammen 5 svangerskap, hun ene er nå i svangerskap nr 2) har opplevd det og det har gått bra.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propell1

Jeg støtter meg til det laban sier her.

Men du ville ha solskinnshistorier og jeg kan fortelle at jeg og 3 venninner (tilsammen 5 svangerskap, hun ene er nå i svangerskap nr 2) har opplevd det og det har gått bra.

Lykke til!

Tusen takk! Det hjelper å høre sånt! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I det siste svangerskapet mitt (som har resultert i lillebror som nå er 5 uker gammel) blødde jeg både i uke 8 og i uke 10. Jeg tenkte som så at skulle det bli en abort, så kunne jeg ikke gjøre noe med det. Og så lenge det ikke økte på eller kom sammen med smerter gjorde jeg ingenting. Og det hele gikk over, og ble som sagt en velskap liten gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skjønner hva du mener. Jeg har det samme nå. Er i uke 6 og dette er prøverør.

Har kjent litt stikkinger i magen i går og i dag. Det er litt lysebrunt i utfloden.

Er så nervøs!!! Ikke til å holde ut.

Spent på å høre hvordan det går med deg!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propell1

Hei!

Skjønner hva du mener. Jeg har det samme nå. Er i uke 6 og dette er prøverør.

Har kjent litt stikkinger i magen i går og i dag. Det er litt lysebrunt i utfloden.

Er så nervøs!!! Ikke til å holde ut.

Spent på å høre hvordan det går med deg!

Lykke til!

Skjønner godt at du er ekstra nervøs. Jeg hadde litt mensmurringer igår og fortsatt brun utflod, men idag kjenner jeg stort sett ingen ting. Tenker som så at det som skjer det skjer, og så lenge jeg ikke har ordentlig smerter så gjør jeg ikke noe annet enn å ta det med ro og kose meg. Ønsker deg all mulig lykke til videre! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propell1

I det siste svangerskapet mitt (som har resultert i lillebror som nå er 5 uker gammel) blødde jeg både i uke 8 og i uke 10. Jeg tenkte som så at skulle det bli en abort, så kunne jeg ikke gjøre noe med det. Og så lenge det ikke økte på eller kom sammen med smerter gjorde jeg ingenting. Og det hele gikk over, og ble som sagt en velskap liten gutt!

Godt å høre at det har skjedd med flere. Hadde du mens-murring mens du blødde, eller var det absolutt ingen smerter? Jeg kan ikke si at jeg har vondt, men føler meg til tider litt øm og murrete. Har egentlig forsonet meg med at det som skjer det skjer, jeg er ellers sunn og frisk og satser på at dette går bra. Det hjelper ikke å tenke negativt heller. :o) Kos deg med din lille prins!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det har skjedd med flere. Hadde du mens-murring mens du blødde, eller var det absolutt ingen smerter? Jeg kan ikke si at jeg har vondt, men føler meg til tider litt øm og murrete. Har egentlig forsonet meg med at det som skjer det skjer, jeg er ellers sunn og frisk og satser på at dette går bra. Det hjelper ikke å tenke negativt heller. :o) Kos deg med din lille prins!

Jeg hadde milde menssmerter da jeg blødde, en slags murring i magen. Jeg kom meg raskt til lege, men det var noe som sa meg at jeg måtte blø mye mer og ha sterkere smerter dersom det var en SA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det har skjedd med flere. Hadde du mens-murring mens du blødde, eller var det absolutt ingen smerter? Jeg kan ikke si at jeg har vondt, men føler meg til tider litt øm og murrete. Har egentlig forsonet meg med at det som skjer det skjer, jeg er ellers sunn og frisk og satser på at dette går bra. Det hjelper ikke å tenke negativt heller. :o) Kos deg med din lille prins!

Nei, jeg hadde ikke noen mensmurring. Ønsker deg lykke til - hold oss oppdaterte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propell1

Nei, jeg hadde ikke noen mensmurring. Ønsker deg lykke til - hold oss oppdaterte!

Foreløpig ser det jo bra ut, har ikke hatt noe mer i dag og har ikke vondt, bare litt sånn ømhet rundt livmoren som jeg har hatt av og på siden uke 5. Kommer helt klart til å holde dere oppdaterte, det er godt å få litt støtte og oppmuntring her inne! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tre solskinnshistorier - alle mine tre barn er sprell levende og flotte - til tross for blødninger i varierende grad i alle svangerskapene.

Sv.1: Litt blødning en dag - som en beg. mens. Uke 6.

Sv.2: Liten styrtblødning, med påfølgende "spotting" (småblødninger) i tre uker. Bgynte vel i uke 7 (dersom jeg husker rett)

Sv. 3: Småblødninger fra før jeg fikk positiv graviditetstest (fra uke 3) til uke 11 - da smøblødningene ble erstattet av en kjempestor fossblødning - blødde ut flere bind på en time. Ble innlagt på sykehus i fire-fem dager. Blødde deretter "ut" hematomet (blodansamlingen) i livmoren til og med uke 16.

Som sagt: det gikk bra alle gangene!

Når det er sagt: Dersom blødningene forsetter/tiltar eller det kommer smerter - ta kontakt med lege umiddelbart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propell1

Jeg har tre solskinnshistorier - alle mine tre barn er sprell levende og flotte - til tross for blødninger i varierende grad i alle svangerskapene.

Sv.1: Litt blødning en dag - som en beg. mens. Uke 6.

Sv.2: Liten styrtblødning, med påfølgende "spotting" (småblødninger) i tre uker. Bgynte vel i uke 7 (dersom jeg husker rett)

Sv. 3: Småblødninger fra før jeg fikk positiv graviditetstest (fra uke 3) til uke 11 - da smøblødningene ble erstattet av en kjempestor fossblødning - blødde ut flere bind på en time. Ble innlagt på sykehus i fire-fem dager. Blødde deretter "ut" hematomet (blodansamlingen) i livmoren til og med uke 16.

Som sagt: det gikk bra alle gangene!

Når det er sagt: Dersom blødningene forsetter/tiltar eller det kommer smerter - ta kontakt med lege umiddelbart!

Oj, det må ha vært skummelt med den styrtblødningen! Så utrolig bra at det gikk godt også den gangen. Jeg ser veldig lyst på det nå, har ikke vondt og ikke hatt noe mer farge i utfloden i dag. Ser fram til å passere 12 uker, det føles nok litt sikrere etter det. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig ser det jo bra ut, har ikke hatt noe mer i dag og har ikke vondt, bare litt sånn ømhet rundt livmoren som jeg har hatt av og på siden uke 5. Kommer helt klart til å holde dere oppdaterte, det er godt å få litt støtte og oppmuntring her inne! :o)

Jeg tror det går bra jeg! Siden det ikke har økt på, og siden du ikke har fått vondt - så klamrer nok nurket seg fast!

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er ekstra nervøs. Jeg hadde litt mensmurringer igår og fortsatt brun utflod, men idag kjenner jeg stort sett ingen ting. Tenker som så at det som skjer det skjer, og så lenge jeg ikke har ordentlig smerter så gjør jeg ikke noe annet enn å ta det med ro og kose meg. Ønsker deg all mulig lykke til videre! :o)

Hei igjen!

Jeg hadde ganske vondt i går og forigårs. Men ikke mer brunt. Ringte og fikk tatt en UL i dag.

Det var et foster der med tydelige hjerteslag. Gjett om jeg er glad nå!

Men klarer ikke helt å slappe av. Kjenner fremdeles litt murring av og til. Men det er kanskje naturlig. Livmoren strekker seg litt osv...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propell1

Hei igjen!

Jeg hadde ganske vondt i går og forigårs. Men ikke mer brunt. Ringte og fikk tatt en UL i dag.

Det var et foster der med tydelige hjerteslag. Gjett om jeg er glad nå!

Men klarer ikke helt å slappe av. Kjenner fremdeles litt murring av og til. Men det er kanskje naturlig. Livmoren strekker seg litt osv...

:-)

Heldiggris! Jeg har også veldig lyst til å få tatt en UL, nå har det vært av og på siden mandag kveld. Tror jeg skal ringe legen min og spørre, selv om jeg er litt misfornøyd med henne... Har man jo først sett hjertet slå så er det store sjanser for at det går bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggris! Jeg har også veldig lyst til å få tatt en UL, nå har det vært av og på siden mandag kveld. Tror jeg skal ringe legen min og spørre, selv om jeg er litt misfornøyd med henne... Har man jo først sett hjertet slå så er det store sjanser for at det går bra!!

Stå på krava!!! Få en UL straks, det verste er den bekymringen. Det går utover det meste.

Ingenting brunt her nå.

Vi får holde hverandre oppdatert.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det må ha vært skummelt med den styrtblødningen! Så utrolig bra at det gikk godt også den gangen. Jeg ser veldig lyst på det nå, har ikke vondt og ikke hatt noe mer farge i utfloden i dag. Ser fram til å passere 12 uker, det føles nok litt sikrere etter det. :o)

Så fint at det går bra!

Og ja, det var skikkelig skummelt. Var 100 prosent sikker på at jeg hadde mistet. Som om det ikke var nok, skjedde det midt under bursdagsfeiringen til min eldste sønn, så vi hadde huset fullt av femåringer. Måtte bare bite tennene sammen, og fullføre bursdagen, før jeg kom meg til legevakta. Da jeg, etter flere timers venting, endelig fikk UL,var jeg veldig forberedt på at det hadde gått galt - men så var det et sprell levende mini-menneske der inne! Gjett om jeg gråt av glede og lettelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...