Gå til innhold

liker ikke oral og anal sex


Mirjen55

Anbefalte innlegg

Gjest Dior femme

"Hva er forskjellen med tanke på det tråden opprinnelig handlet om? For deg spiller det vel ingen rolle hvorfor et menneske ikke "liker" en aktivitet."

Det spiller ikke nødvendigvis en rolle - men det kan jo gjøre det.

"Du mener vel det er greit å dumpe vedkommende uansett?"

Barnslig som alltid, ser jeg. Jeg har poengtert så mange ganger nå at jeg snakker om tilfeller hvor én eller flere ting er så viktig for en at "kvaliteten" på forholdet og livet blir forringet av evt. mangel på dette, at du gjør deg helt ubeskrivelig dum når du fortsetter å uttale seg som om jeg hadde sagt noe annet. (Ja, når du får n-te gang kommenterer noe helt annet enn jeg har sagt, så bruker jeg ordet "dum".)

Dessuten - hvem er du til å si at en person ikke har en gyldig grunn til å dumpe noen? Det er da helt og holdent noe en bestemmer selv, hvorvidt man skal være i et forhold eller ikke. Og grunnen for å gå ut av et forhold er ens egne, og ingen andres. Så enkelt er det.

"Så du er ikke enig med at alle mennesker har en eller annen aktivitet de ikke interesserer seg for?"

Hvor får du det fra?

Det er da forskjell på å ikke interessere seg for noe og å direkte mislike noe? Hvis madamen ba meg ta på meg cowboyhatt og la henne ri meg mens hun ropte "yihaaah", så ville det neppe gitt meg noe, og sånn sett være rimelig uinteressant. Men jeg ville neppe direkte mislikt det.

"Hvorfor skulle det være noe negativt ved å ha en grense for hva man finner interessant?"

Nå er du så langt ut på sidelinjen her at jeg tviler på du ser banen engang.

"Du virker panisk opptatt av å være åpen for absolutt alle seksuelle aktiviteter."

Tullprat. Jeg har aldri hevdet at jeg personlig er åpen for alt, og det er neppe de fleste andre heller. Å akseptere andres forhold til ting er derimot noe jeg mener burde være et selvfølge for alle. Det er imidlertid ikke det som er poenget her. Poenget er at du og enkelte andre rett og slett ikke ser ut til å forstå at noe som for dere kan være en detalj, for noen andre kan være så viktig at det er avgjørende. Og så hever du deg selv høyt opp, og inntar en holdning hvor du definérer at _det_ er ikke en gyldig grunn, og det burde ikke være så viktig for noen, mens _det_ derimot er en gyldig grunn, og det burde det være for alle andre også.

"............................................"

Jeg har aldri påstått at noen grunner til å forlate partneren ikke er gyldige. _Selvsagt_ er dette noe man bestemmer selv.

Det jeg derimot reagerer på er at noen av dere etter mitt syn har en for lettvint holdning til problematikken. Det kommer jeg alltid til å mene.

Nok en gang inviterer jeg til å avslutte diskusjonen her. Vi blir aldri enige. Du mener jeg ikke forstår hva du sier, og jeg ser også at du ikke skjønner hva jeg vil fram til. Kommunikasjonssvikt kalles det visst.

Jeg regner med du som vanlig er redd for ikke å få siste ordet, så her har du det. Værsågod. Jeg takker for meg for denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 282
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    80

  • ShitDiddelyDo

    24

  • sheba

    21

  • DarkPink

    10

Mest aktive i denne tråden

Jeg har aldri påstått at noen grunner til å forlate partneren ikke er gyldige. _Selvsagt_ er dette noe man bestemmer selv.

Det jeg derimot reagerer på er at noen av dere etter mitt syn har en for lettvint holdning til problematikken. Det kommer jeg alltid til å mene.

Nok en gang inviterer jeg til å avslutte diskusjonen her. Vi blir aldri enige. Du mener jeg ikke forstår hva du sier, og jeg ser også at du ikke skjønner hva jeg vil fram til. Kommunikasjonssvikt kalles det visst.

Jeg regner med du som vanlig er redd for ikke å få siste ordet, så her har du det. Værsågod. Jeg takker for meg for denne gang.

Tullet med siste ord kan du spare deg.

"Det jeg derimot reagerer på er at noen av dere etter mitt syn har en for lettvint holdning til problematikken. Det kommer jeg alltid til å mene."

Men du er ikke i stand til å forstå at for noen så kan det som du mener er "lettvint" være like avgjørende som noe "viktig" er for deg?

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gro Isachsen, Sexolog

Nei, det er ikke unormalt å ikke like anal- og oralsex, selv om svært mange unge praktiserer det. Det er bra at du har funnet deg en kjæreste som ikke presser deg til å ha sex du ikke har noen som helst gleder av. Men du bør kanskje lete litt bedre etter en kjæreste mer lik deg, om det blir en neste gang. Siden du ikke liker slike måter å ha sex på, bør finne en å være sammen med som heller ikke gjør det.

På grunn av opplevelsen du hadde er det ikke det minste unormalt at du har avesjon mot analsex,. Måten du ble behandlet på av han som voldtok deg analt, var stygg. Jeg håper du har funnet måter å bearbeide opplevelsen – og at det aldri skjer igjen.

Med de beste ønsker for fremtiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...