Gå til innhold

hallo trenger hjelp.


Nicita1365380875

Anbefalte innlegg

Nicita1365380875

Jeg har etterhvert fått tre barn. Jeg har bestandig gått alene til lege og jordmor. Det er nok mest vanlig, men det er også noen som har med følge. Gjør det som du føler er riktigst for DEG! :-)

Pappaen har vært med på ultralyd da. Og fødselen. Dessuten dro jeg med meg pappaen på svangerskapskurs første gangen. Han var litt motvillig til å begynne med, men fant ut at det var ganske nyttig.

Hallo..

Tokk du pappaen til ungen eller faren din du tokk med til Svangerskapkurs?

Hva gjør man på Svangerskapkurs hva driver di med og hvor mange gangeer i uka di driver med?

Hvilken fosteruke må man begynne kurset på?

Jeg håpper du kan hjelpe mg å svare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Nicita1365380875

    44

  • mermaid

    20

  • Sofies mamma

    9

  • Paloma

    2

Nicita1365380875

INGEN VET om du hadde eggløsning akkurat den 9. november. Uansett kan sædcellene leve i deg i et par dager! Så dersom du hadde eggløsning feks 10 november, kan sædceller både fra 8., 9. og 10. november ha "konkurrert"!

Det er dessverre HELT UMULIG å si hvem som er faren før barnet er født, det må du nok bare face.

hallo..

jg var hos UL på Onsdag 04.01.06 på Sykehuset..

Han sa jg er i Svangerskapuke 9.5 dager i dag...

terminen min er ca den 8-9 August..

Unngfangelse skjedet ca den 13-14 November.2005

jg vet ikke om det stemer men jg såg kroppen og hjertebankte. tårene mine rant...

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicita1365380875

Hei, skjønner det er vanskelig å ikke vite..

Men det viktigste nå er at du gjør det du kan for å få orden på livet ditt og bli klar til å ta vare på ungen din.

Ingen kan komme og ta babyen din, da må du være uskikket som mor, det betyr vel i praksis ha rusproblemer eller psykiatriske problemer av en slik grad at du ikke makter å ta vare på deg og ungen.

Fedre som ikke er gift med barnemoren har generelt få rettigheter ifht å treffe barnet, særlig dersom du ikke oppgir barnefar ved fødselen.

Takk..

Tusen takk..

men nå jg vet hvem er faren er Det er T..

jg var på sykehuset den 04.01.06 så såg jg babyens hodet og hjertebankte så sa han hf var 9 uke og 5 dager i dag da..så terminen min ca 08-09 August.

Men stemer det?

han sa unngangelse min skjedet ca den 13-14 November 2005

jeg vet ikke om allt stemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicita1365380875

Vanskelig å si. Man kan ha flere EL i sen syklus, ja.

Jeg hadde kun ett samleie i en syklus, så jeg vet akkurat når jeg ble befruktet. På ultralyd da jeg var 6 uker og 2 dager gravid kunne vi ikke se hjerte slå. Men fosteret utviklet seg fint, så alt var ok.

Altså kunne det da sett ut som jeg var 4 uker selv om jeg var 6.

hallo...

Hvilken uke er du nå da?

PÅ 04.01.06 på sykehuset så jeg kroppen til ungen på UL og hjerte bankte allt var ok fint ikke noe galt..

han sa jg er i uke 9 og 3 dager da den 04.01.06 men nå den i dag den 07,01.06 er jg vell 9 uke og 5 dager i dag..

har jg seg pasert 2 måneder nå?

når er mit 3 måned er det 23.01.06???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo..

jg var hos UL på Onsdag 04.01.06 på Sykehuset..

Han sa jg er i Svangerskapuke 9.5 dager i dag...

terminen min er ca den 8-9 August..

Unngfangelse skjedet ca den 13-14 November.2005

jg vet ikke om det stemer men jg såg kroppen og hjertebankte. tårene mine rant...

takk

Ja, det er utrolig stort :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo..

Tokk du pappaen til ungen eller faren din du tokk med til Svangerskapkurs?

Hva gjør man på Svangerskapkurs hva driver di med og hvor mange gangeer i uka di driver med?

Hvilken fosteruke må man begynne kurset på?

Jeg håpper du kan hjelpe mg å svare..

Jeg tok med faren til barnet på svangerskapskurs. Jeg vet ikke om det er noen regler for hvor langt på vei man skal være, det kommer jo litt an på når det ER kurs og hvordan man får det til å passe. Selv gikk jeg mot slutten av svangerskapet og det tror jeg er vanligst. Snakk med jordmor eller lignende for å finne ut om der er noe passende tilbud. Vi møttes en gang i uka, men det kan jo hende at det varierer.

Det er jo noen år siden, så jeg husker ikke alle detaljer, men det vi lærte mest om var om fødselen og barseltiden. Dessuten var det faktisk veldig fint å ha kontakt med andre par som var i samme situasjon! Vi damene møttes noen ganger sammen med barna etter at de var født, det var hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofies mamma

hallo...

Hvilken uke er du nå da?

PÅ 04.01.06 på sykehuset så jeg kroppen til ungen på UL og hjerte bankte allt var ok fint ikke noe galt..

han sa jg er i uke 9 og 3 dager da den 04.01.06 men nå den i dag den 07,01.06 er jg vell 9 uke og 5 dager i dag..

har jg seg pasert 2 måneder nå?

når er mit 3 måned er det 23.01.06???

Nå er jeg i uke 21. Hvordan har det gått med deg? Beholder du barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicita1365380875

Nå er jeg i uke 21. Hvordan har det gått med deg? Beholder du barnet?

hallo...

jeg skal beholde ungen...

hvilken svangerskapuke hviser magen litt da?

skal du beholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofies mamma

hallo...

jeg skal beholde ungen...

hvilken svangerskapuke hviser magen litt da?

skal du beholdet?

Ja, selvsagt, jeg er jo 21 uker. Var synlig fra 10 uker. Fra 14 uker første gang jeg var gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicita1365380875

Jeg tok med faren til barnet på svangerskapskurs. Jeg vet ikke om det er noen regler for hvor langt på vei man skal være, det kommer jo litt an på når det ER kurs og hvordan man får det til å passe. Selv gikk jeg mot slutten av svangerskapet og det tror jeg er vanligst. Snakk med jordmor eller lignende for å finne ut om der er noe passende tilbud. Vi møttes en gang i uka, men det kan jo hende at det varierer.

Det er jo noen år siden, så jeg husker ikke alle detaljer, men det vi lærte mest om var om fødselen og barseltiden. Dessuten var det faktisk veldig fint å ha kontakt med andre par som var i samme situasjon! Vi damene møttes noen ganger sammen med barna etter at de var født, det var hyggelig.

tusen takk for ditt råd..

jg skal spør fastlegen min osv...

hun jg har nå som jordmor hun er RASIST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicita1365380875

Ja, selvsagt, jeg er jo 21 uker. Var synlig fra 10 uker. Fra 14 uker første gang jeg var gravid.

er du ei tynn dame eller?

jg er litt frodig litt stor mage..

jeg er oppblåst i magen..

Så hvilken uke tror du min mage vil vise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicita1365380875

Du kan leve ganske normalt. Men du må unngå alkohol, og helst slutte å røyke om du gjør det. Unngå rå fisk og upasteurisert ost, det KAN være bakterier i dem som er skadelig for fosteret, selv om det er sjeldent. Vær også nøye med hygienen ift kattesand om du har katt.

Spis alminnelig sunt, og ta gjerne tilskudd av folat. Jeg ville også ha fått i meg omega-3. Snakk med lege/jordmor/helsesøster om alt dette!

Jeg får en anelse om at du er ganske ung?

hei..

hva meiner du med: Jeg får en anelse om at du er ganske ung?

Ja ung ikke drikker eller røyker eller har katt..

men er det skadelig å å spise vaffler blåskjelldressing,kommler da?

Hva slaks fisk kan jg spise?

hvor lenge vare kvalmenhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicita1365380875

Siden du har uregelmessig menstruasjon er det UMULIG å si når du har hatt eggløsning. Den beste gjetningen var 9. november, HVIS syklusen din denne gangen lignet på forrige.

Dersom ultralyden antydet at du ble gravid litt senere er det den beste pekepinnen. Men fremdeles kan begge være faren. Jeg er ikke ekspert, men jeg vil tippe at det er LITT større sjanse for at T er faren enn F.

Jeg vet ikke hva som er teoretisk mulig men man FÅR ihvertfall ikke testet hvem som er faren før fødselen.

Uansett, nå har du mange måneder på deg til å få orden på livet! Jeg vet ikke hva du trenger, men be om hjelp! Om du virkelig vil selv, klarer du dette!

tusen takk..

for dit råd....

Ja nå legen sier det Det skjedet ca den 13-14 November 2005 så min termin 8-9 August 2006..

så nå er jg i svangerskap uke 9 og 6 dager.mandag 10 dager..Jeg er ganske opblåste hvorfor erjeg det?

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicita1365380875

I % så har jo han du har med annenhverdag større sjanse. Men siden du har hatt med den andre i løpet av akkurat de to-tre dagene du antakelig bl befruktet, så er det umulig å si. 50/50.

takk...

Men jg vet T er faren til ungen. hvor legen sa det skjedet den 13-14 november 2005. Så T er faren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofies mamma

er du ei tynn dame eller?

jg er litt frodig litt stor mage..

jeg er oppblåst i magen..

Så hvilken uke tror du min mage vil vise?

Aner ikke. Jeg er ikke tynn. Var det den faren du håpet på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicita1365380875

Aner ikke. Jeg er ikke tynn. Var det den faren du håpet på?

hallo...

ja jg håppte det veldig...

er du ikke tynn dame?

kg er du da og høydet?

hvis jg får spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk..

for dit råd....

Ja nå legen sier det Det skjedet ca den 13-14 November 2005 så min termin 8-9 August 2006..

så nå er jg i svangerskap uke 9 og 6 dager.mandag 10 dager..Jeg er ganske opblåste hvorfor erjeg det?

takk

Det er ganske vanlig å være oppblåst. Det skyldes hormonelle påvirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..

hva meiner du med: Jeg får en anelse om at du er ganske ung?

Ja ung ikke drikker eller røyker eller har katt..

men er det skadelig å å spise vaffler blåskjelldressing,kommler da?

Hva slaks fisk kan jg spise?

hvor lenge vare kvalmenhet?

Det med kvalme er individuelt, men de fleste blir bedre etter at de tre første månedene er over. NOEN FÅ sliter hele svangerskapet.

Vafler er ikke skadelig, ei heller komler. Blåskjelldressing vet jeg ikke helt, men tviler STERKT på det.

Les det som står her både ang fisk og annet:

http://snt.mattilsynet.no/nytt/kosthold/gravide/raad_print.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...