Gå til innhold

Juletenner, jø og jyse


favn

Anbefalte innlegg

"Kom deg til tannlege". Dette er nok et hull.

Sukker --> bakterier får næring --> syreproduksjon --> bevegelse av vann i dentinkanaler i tannbenet --> opplevelse av ising.

Altså et hull.

Lykke til hos tannlegen.

Det er ikke så enkelt. Jeg har to tenner som iser så jeg omtrent ikke kan tygge der. I flere år har jeg insistert på at det må være hull overfor tannlegen. Hver gang tar tannlegen røntgen, undersøker og pirker i det vide og brede og konstaterer at det ikke er hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

tannfe svarer

Det er ikke så enkelt. Jeg har to tenner som iser så jeg omtrent ikke kan tygge der. I flere år har jeg insistert på at det må være hull overfor tannlegen. Hver gang tar tannlegen røntgen, undersøker og pirker i det vide og brede og konstaterer at det ikke er hull.

skyll med fluor da. Hvis det ikke er hull er det nok en "infraksjon" i tannen din. Dvs. en bruddlinje, en spalte i tannen din.

Hvis dette plager deg mye kan det kanskje være en ide ¨å bytte fyllingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skyll med fluor da. Hvis det ikke er hull er det nok en "infraksjon" i tannen din. Dvs. en bruddlinje, en spalte i tannen din.

Hvis dette plager deg mye kan det kanskje være en ide ¨å bytte fyllingen.

Jeg skyller som en gal med fluor, flere ganger daglig. Håpet er i det minste å dø som et vakkert lik.

Takk for nyttig og viktig informasjon :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...