Gå til innhold

Hva betyr akkumulert resultat og utgående balanse?


Gjest økonomiske begreper

Anbefalte innlegg

Gjest økonomiske begreper

skal på et møte i morgen og jeg ser på et skjema om budsjett som er lagt frem

økonomi har jeg absolutt ikke peiling på (jobber ikke med det heller)

Men lurer på hva disse fagordene betyr

hva betyr akkumulert resultat

og utgående balanse?

Handler disse begrepene rett og slett bare om ting jeg har visst om i hele mitt liv, men på et språk jeg ikke forstår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har inngående og utgående balanse.

Hvis vi tar f.eks utgangspunkt i varelager, så er inngående balanse per 1/1 2006 det du har igjen av varelager fra ifjor (det du ikke fikk solgt). Utgående balanse 31/12 2006 er det du sitter igjen med av varer når året er omme.

Et annet ord for akkumulere er å samle opp. Så akkumelert resultat betyr oppsamlet resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chance1365380587

Akkumulert resultat betyr ihvertfall resultat hittil i år. De fleste har regnskapsår fr 1.1 - 31.12 men noen har 1.7 eller annet. Spørs om det er norsk selskap eller noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...