Gå til innhold

Reise til Afrika? (Gravid.)


Gjest Nikkaba

Anbefalte innlegg

Gjest Nikkaba

Jeg og samboeren føler at vi trenger tid for oss selv, sol og varme og å lade batteriene til fødselen.

Vi har to barn på 5 og 7 år, han jobber mye frem mot sommeren, og vi trenger virkelig en ferie uten unger og tanker rundt jobb, bare avslapning og tid til å være kjærester...

Vi tenkte å bestille en ukestur til Tunisia, på Afrika`s nordkyst. Er det "sivilisert" nok til at det er forsvarlig å dra dit som gravid, eller bør vi velge andre reisemål, som feks. Spania eller Kanariøyene?

Jeg vil være i ca. uke 27/28 når vi drar.

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Niels Erik Landmark, Lege

Det er alltid en risiko å reise.

Om den er større til Tunisia enn til f eks Spania er vel ikke like lett å si noe om spesifikt om.Jeg tror det har like mye å gjøre med hvordan man oppfører seg underveis.Det er relativt langt å reise slik at ikke sitt for lenge stille av gangen.Dette for å unngå blodpropp.Hvordan man forholder seg til mat og drikke er og selvsagt viktig.Jeg skulle tro at turistmålene er relativt siviliserte reisemål og skulle vel ikke bety noe mer risiko.Det er imidlertid en vaksinasjonsanbefaling til Tunisia som du som gravid ikke kan ta og det er hepatitt A vaksine.da er vi tilbake til hva man spiser og drikker og at man er nøye med hygienen.Dette er den enste forskjellen mellom dine alternativ og ville tro at det skulle gå greit med Tunisia hvis dere velger å dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...