Gå til innhold

12 hull i tennene


Gjest ueeee!

Anbefalte innlegg

Gjest ueeee!

Jeg er en kvinne på 24 år som bare har hatt et hull i hele mitt liv.

Er hos tannlegen hvert år. I tre år på rad har han sagt at jeg har så og så mange begynnende hull (sist var det tolv), men jeg har heldigvis ikke hatt noen hull å borre når jeg har vært innkalt.

Nå derimot er det "andre boller" Det virker nesten som om alle hullene har kommet på en gang. Jeg greier nesten ikke å spise noe, for det gjør vondt i en eller annen tann. Skal også flytte og synes det vil være flaut å gå til en fremmed tannlege med hele tolv hull i tennene. Hva vil vel han tro? Er det normalt at man kan få så mange hull på en gang?

Virker som om jeg også har hull nederst og utenpå en tann.Er det normalt?,og ser det ikke rart ut med en fylling utenpå tanna?

La oss anta at jeg har tolv hull... Hvor dyrt tipper du at det blir?

Håper du kan svare på alle mine 5 spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Det er ikke normalt å få så mange hull på en gang.

Noe må ha forandret seg i dine kostvaner eller medisinske tilstand eller på andre måter som kan ha betydning for din tannhelse.

Jeg synes en så dramatisk, negativ utvikling bør tas på alvor og utredes nøye.

Pris for tolv hull som skal fylles med plast?

Mellom 6000 til 10 000 kroner ??

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt ett eller annet sted at vi som er vokst opp i "null hull generasjonen" har større sjanse for å få masse hull i 20-30 årene.

Du passer jo inn i det mønsteret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ueeee!

Jeg har hørt ett eller annet sted at vi som er vokst opp i "null hull generasjonen" har større sjanse for å få masse hull i 20-30 årene.

Du passer jo inn i det mønsteret...

Hmmm...Interessant! Hva er årsaken til en såkalt null hull generasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...Interessant! Hva er årsaken til en såkalt null hull generasjon?

Bruken av fluor. Alle barn vokst opp på 70 tallet går under denne betegnelsen, det var fordi man oppfordret til bruk av fluortabletter.

Og nettopp bruk av fluortabletter har vist seg å "holde igjen" hullene til du er i tyveårene. Nå husker jeg veldig lite detaljer, men det var noe sånt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...