Gå til innhold

? om ammete


nimmi

Anbefalte innlegg

Jeg har gått til innkjøp av ammete, og den smakte faktisk ikke så værst.....

På boksen står det 1-2 kopper pr. dag, er det dumt å drikke en tredje kopp ?

Hva gjør dere andre som drikker ammmete ?

vet ikke om det bare er innbilling men i natt rant melka veldig, og det virka som om det var rikelig med melk for poden sovna før det var helt tomt, og det er det jammen lenge siden han har gjort.....

Håper vi får noen rolige dager framover etter mange dager med sutring om hyppig amming med dertil lite søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Nimmi.

Jeg har også begynt med ammete. Mest p.g.a at det skal redusere luftsmerter... Men, jeg har iallefall drukket 3 kopper om dagen, og det ser ut til å ha gått greit det. Synes også Julie(på 6 uker) har blitt roligere, og sovet mer. Så jeg roper et hurra for ammeteen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nimmi.

Jeg har også begynt med ammete. Mest p.g.a at det skal redusere luftsmerter... Men, jeg har iallefall drukket 3 kopper om dagen, og det ser ut til å ha gått greit det. Synes også Julie(på 6 uker) har blitt roligere, og sovet mer. Så jeg roper et hurra for ammeteen!

Du bør ikke drikke for mye amme-te, det kan føre til en slags forgiftning, barnet kan få magetrøbbel og bli slappt.

Man anbefaler derfor max 1 liter for dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjäre nimmi.

Du bör holde deg til det som står på bruksanvisningen. Urter har jo en virkning og det bör man ha respekt for. Det er ikke gjort noen studier som sier om det er verre med 3 kopper enn 2 så derfor ville jeg värt forsiktig. vi vet rett og slett ikke akkurat hvilken dose som gjör at det blir for mye.Drikk derfor ammete med måte. Som andre har skrevet her er det beskrevet forgiftninger hos barnet hvor mor drakk mange kopper om dagen. Fra egen erfaring har jeg også mött kvinner som har fått kraftig utslett over hele kroppen, antagelig av å drikke ammete da det var det eneste nye de hadde innfört i kosten og det forsvant når de sluttet med teen. Ved lite melk så bör en også gjennomgå andre årsaker som feks. om barnet ikke suger effektivt eller at mor ammer for skjeldent, slik at brystene ikke blir stimulert ofte og godt nok.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...