Gå til innhold

-En undervurdert plage?


Gjest edrik

Anbefalte innlegg

Gjest edrik

Det er mange (om ikke de fleste) kroniske lidelser som av omverden blir vurdert som atskillig værre enn kronisk daglig hodepine. Dett er i alle fall et inntrykk jeg har. Selvsagt ønsker jeg ikke å sykeliggjøres mer enn det som er hensiktsmessig for å få adekvat behandling, men dødeligheten og komplikasjonene virker ved første øyekast så uvesentlige at jeg selv for mine aller nærmeste stort sett holder kjeft.

Tanken på at så mange ser på hodepine som så bagatellmessig gjør meg ofte fustrert og trist.

Jeg har aldri turt å skofte jobben på grunn av hodepine (hva med dagen etter....og den etter det...) Kanskje er det en felle at jeg anstrenger meg for mye for å klare hverdagen uten at omgivelsene trenger å ta hensyn?

Har en følelse av at migrenpasienter tiltrekker seg mer oppmerksomhet fordi deres plage er mer dramatisk...?

Siden denne spalten hete "Hodepine" tillater jeg meg å syte litt!

(tenk så flott å "bare" ha vondt i helgene - blæ!)

http://www.pslgroup.com/dg/8948a.htm

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære edrik !

Jeg tror vel at de fleste kanskje prøver å håndtere plagen slik du beskriver. Jeg tror egentlig også det er mest hensiktsmessig, jeg tror ikke mestringen blir bedre av å melde pass og "søke medlidenhet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...