Gå til innhold

Vonde kynnere og nedpress.


carma

Anbefalte innlegg

Jeg må jo bare spørre... har aldri vært så gravid før, jeg... *sparke*

Har hatt endel kynnere i lange tider, men de har aldri vært vonde så det er jo greit.

Men de siste par dagene har kynnerene flyttet seg bakover til korsryggen, og det gjør vondt. Litt sånn brennende følelse (som jeg forøvrig også har pleid å ha under mensen). Får også litt mensmurringer foran.

Det er verst om natta, og i natt måtte jeg stå opp og presse noen runder rundt i gangen for å "gå dem av". Mellom kynnerene vrir babyen mye på seg og det gjør vondt. Det pleier ikke å gjøre vondt når hun beveger seg ellers. Kjennes ut som hun presser seg nedover i bekkenet samtidig.

Det stikker også veldig i skjeden(?) for tiden - kjennes som det er nåler inni der.

Jeg har som sagt aldri gjort dette før, så jeg vet liksom ikke hva som er vanlig og ikke. Regner med at dette er normalt, eller? Må jo bare spørre... :-)

Er forresten 33. uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det virker som om du har mer vondt enn det kynnere skulle tilsi.

Personlig hadde jeg tatt en telefon til føden - just in case. Det behøver absolutt ikke å være noe galt. Men det er veldig dumt å ikke sjekke, sånn i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som om du har mer vondt enn det kynnere skulle tilsi.

Personlig hadde jeg tatt en telefon til føden - just in case. Det behøver absolutt ikke å være noe galt. Men det er veldig dumt å ikke sjekke, sånn i tilfelle.

Uff :-/

Det var jo ikke dét jeg ville høre ;-p

Jeg har skikkelig vegring mot å ringe sånn... føler meg helt overhysterisk.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Uff :-/

Det var jo ikke dét jeg ville høre ;-p

Jeg har skikkelig vegring mot å ringe sånn... føler meg helt overhysterisk.. hehe..

Kanskje du kan ringe jordmoren din i morgen tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff :-/

Det var jo ikke dét jeg ville høre ;-p

Jeg har skikkelig vegring mot å ringe sånn... føler meg helt overhysterisk.. hehe..

Jeg skjønner deg kjempegodt. Selv når jeg gikk med tredjemann hadde jeg noen "bomturer" til sykehuset. Særlig første gangen følte jeg meg teit. Jeg hadde sittet og kjent på regelmessige sammentrekninger i flere timer. Ringte føden. Var i uke 33. Lå med registrering i 1 time uten at det kom en eneste sammentrekning. Ikke en gang en liten kynner!!!

Gjett om jeg følte meg teit og hysterisk.

Heldigvis er fødeavdelinga ved sykehuset vårt helt fantastisk, så det kom ingen vonde ord fra noen av jordmødrene jeg traff den kvelden. (Og heller ikke de andre gangene jeg var på bomtur.)

Jeg mener absolutt ikke å skremme deg. Sjansen er stor for at det ikke er noe. Men så er det den lille muligheten for at det kan være noe galt, eller at noe er i gang. Side du bare er 33 uker på vei, er det jo greit å finne ut av det. Dumt å gamble med den lille i magen - ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg kjempegodt. Selv når jeg gikk med tredjemann hadde jeg noen "bomturer" til sykehuset. Særlig første gangen følte jeg meg teit. Jeg hadde sittet og kjent på regelmessige sammentrekninger i flere timer. Ringte føden. Var i uke 33. Lå med registrering i 1 time uten at det kom en eneste sammentrekning. Ikke en gang en liten kynner!!!

Gjett om jeg følte meg teit og hysterisk.

Heldigvis er fødeavdelinga ved sykehuset vårt helt fantastisk, så det kom ingen vonde ord fra noen av jordmødrene jeg traff den kvelden. (Og heller ikke de andre gangene jeg var på bomtur.)

Jeg mener absolutt ikke å skremme deg. Sjansen er stor for at det ikke er noe. Men så er det den lille muligheten for at det kan være noe galt, eller at noe er i gang. Side du bare er 33 uker på vei, er det jo greit å finne ut av det. Dumt å gamble med den lille i magen - ikke sant?

Jo, du har selvfølgelig helt rett... Og hadde det vært noen andre som spurte så hadde jeg sikkert rådet dem å ringe føden og forhøre seg, men du vet hvordan det er med alle reglene som bare gjelder alle andre og ikke en selv :-p

Det er liksom nettopp det du skriver om her jeg ser for meg, hehe... -hvis de ber meg komme inn så kan jeg vel banne på at magen er bløt som en bolledeig og nurket oppfører seg eksemplarisk :-p

Nå har jeg tatt meg en varm dusj, og skal se litt hvordan det går. Er alene hjemme så jeg venter i alle fall til sambo kommer hjem.

Takk for råd og svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det iallefall slik de siste par månedene. Ikke direkte behagelig :P

"Godt" å høre... :-p

Nei, behagelig er det ikke akkurat, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg skjønner deg kjempegodt. Selv når jeg gikk med tredjemann hadde jeg noen "bomturer" til sykehuset. Særlig første gangen følte jeg meg teit. Jeg hadde sittet og kjent på regelmessige sammentrekninger i flere timer. Ringte føden. Var i uke 33. Lå med registrering i 1 time uten at det kom en eneste sammentrekning. Ikke en gang en liten kynner!!!

Gjett om jeg følte meg teit og hysterisk.

Heldigvis er fødeavdelinga ved sykehuset vårt helt fantastisk, så det kom ingen vonde ord fra noen av jordmødrene jeg traff den kvelden. (Og heller ikke de andre gangene jeg var på bomtur.)

Jeg mener absolutt ikke å skremme deg. Sjansen er stor for at det ikke er noe. Men så er det den lille muligheten for at det kan være noe galt, eller at noe er i gang. Side du bare er 33 uker på vei, er det jo greit å finne ut av det. Dumt å gamble med den lille i magen - ikke sant?

Jeg var på maaange bomturer på sykehuset når jeg skulle ha tredjesnuppa. Der fikk jeg fortalt at tredjemann ofte var en skikkelig "luring" som gjerne fikk mor sendt på bomtur til sykehuset gang på gang ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på maaange bomturer på sykehuset når jeg skulle ha tredjesnuppa. Der fikk jeg fortalt at tredjemann ofte var en skikkelig "luring" som gjerne fikk mor sendt på bomtur til sykehuset gang på gang ;-)

Filler'n... Kan ikke bruke det som unnskyldning heller jeg, siden dette er førstemann :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, du har selvfølgelig helt rett... Og hadde det vært noen andre som spurte så hadde jeg sikkert rådet dem å ringe føden og forhøre seg, men du vet hvordan det er med alle reglene som bare gjelder alle andre og ikke en selv :-p

Det er liksom nettopp det du skriver om her jeg ser for meg, hehe... -hvis de ber meg komme inn så kan jeg vel banne på at magen er bløt som en bolledeig og nurket oppfører seg eksemplarisk :-p

Nå har jeg tatt meg en varm dusj, og skal se litt hvordan det går. Er alene hjemme så jeg venter i alle fall til sambo kommer hjem.

Takk for råd og svar :-)

Det virker lurt. Og jeg hadde noen episoder der jeg måtte bli overtalt av dolere til å dra på føden selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på maaange bomturer på sykehuset når jeg skulle ha tredjesnuppa. Der fikk jeg fortalt at tredjemann ofte var en skikkelig "luring" som gjerne fikk mor sendt på bomtur til sykehuset gang på gang ;-)

Husker du fortalte det til meg flere ganger i høst! Det stemte tydeligvis veldig godt på oss i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Filler'n... Kan ikke bruke det som unnskyldning heller jeg, siden dette er førstemann :-p

Men det er lov å komme på bomturer uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Husker du fortalte det til meg flere ganger i høst! Det stemte tydeligvis veldig godt på oss i alle fall...

"Hakk-i-plata" ;-)

Når du sier det så husker jeg det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hakk-i-plata" ;-)

Når du sier det så husker jeg det :-)

He, he - men det er jo et "godt hakk i plata", for det trøstet meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som om du har mer vondt enn det kynnere skulle tilsi.

Personlig hadde jeg tatt en telefon til føden - just in case. Det behøver absolutt ikke å være noe galt. Men det er veldig dumt å ikke sjekke, sånn i tilfelle.

Tror jeg også ville ha kontaktet helsevesenet hvis jeg hadde det som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...