Gå til innhold

Jeg er pedofil


Gjest Pedo

Anbefalte innlegg

Gjest Marita Olsen

Så hvis du får sexuelle følelser for en mann, styrer følelsen livet ditt? Og hva du gjør?

Eller styrer du følelsen?

Ikke sant?

jeg er gammel nok til å ha latt noen følelser styre, men også til å ha lært noe av det.

Det er vel alltid én følelse som vinner. Om jeg ser en kjekk mann, får jeg følelser for ham. Men jeg får også følelser for min mann, det er da disse som har vunnet alle gangene. Det er ikke slik at det er en bevist drakamp mellom følelsene mine vær gang jeg ser noen. Jeg har lovet troskap til min mann, og jeg elsker ham. Det er en sterk følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 307
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    65

  • Lurveline

    26

  • Goliath

    15

  • sugarpop

    13

Mest aktive i denne tråden

Det er vel alltid én følelse som vinner. Om jeg ser en kjekk mann, får jeg følelser for ham. Men jeg får også følelser for min mann, det er da disse som har vunnet alle gangene. Det er ikke slik at det er en bevist drakamp mellom følelsene mine vær gang jeg ser noen. Jeg har lovet troskap til min mann, og jeg elsker ham. Det er en sterk følelse.

Det er akkurat det jeg mener.

Det er DU som velger hvem følelse du skal følge!

Det er det ingen tvil om, og det er den styringen som gjør deg hel.

Så hele denne debatten om legning og følelser, er feilaktig basert på en som vil forsvare følelser som noe jeg ikke kan styre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du driver med her, er et stort røreri.

Bare det at du blander følelser og legning, beviser at du kun er ute etter å forsvare det som er farlig.

Følelser er ikke noe man bare skal akseptere, godta, og pleie.

Følelser er ikke det samme som legning.

Har du noen gang hørt om noen som har blitt lykkelig av å la følelsene seire eller bestemme?

Hva vil skje dersom man lar seg styre av fristelse?

Hva vil skje dersom man ikke bearbeider sorg, bitterhet eller skuffelse?

Det er jo kun de som forstår å ta kontroll over følelsene, som klarer å bearbeide eller bevisst skape/pleie følelser som blir hele mennesker.

Derfor tror jeg at mange pedofile "gjør" seg selv til ufullstendige mennesker ved å avstumpe seg selv. Til fordel for fantasier og følelser som ikke bearbeides, men forsvares.

Jeg kan få følelser for andre enn mannen min, kanskje impulsivt. Skal jeg dyrke den følelsen, eller kan jeg avvise den og konsentrere meg om mannen min?

Slutt med disse røretrådene som bare beviser avstumpet-heten.

Det er godt gjort å anklage andre for å røre når man kommer med så mye tull selv.

"Jeg kan få følelser for andre enn mannen min, kanskje impulsivt. Skal jeg dyrke den følelsen, eller kan jeg avvise den og konsentrere meg om mannen min?"

Hvis følelsen er så sterk over tid at den blir sterkere enn følelsene du ha for mannen din, så bør du ikke forsøke å avvise den. At man faller for andre og går fra hverandre er en del av livet. Det er ikke noe skadelig ved det, og det kan selvføglelig ikke sammenliknes med hvorvidt man skal la en følelse som går ut på å begå overgrep styre eller ikke. Det siste er skadelig.

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det jeg mener.

Det er DU som velger hvem følelse du skal følge!

Det er det ingen tvil om, og det er den styringen som gjør deg hel.

Så hele denne debatten om legning og følelser, er feilaktig basert på en som vil forsvare følelser som noe jeg ikke kan styre.

Det at noen følelser kan "styres" ved at de velges bort til fordel for andre følelser, betyr på ingen måte at enhver følelse, eller enhver type følelse, er like lett eller vanskelig å "styre" på denne måten.

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne, 34, rådgiver.

For meg er ikke pedofili en "legning" på linje med heteofili eller homofili, men et avvik på linje med nekrofili. Begge "legninger" innebærer seksuell kontakt med personer som ikke er i stand til å forsvare seg, og ligner derfor mye på hva som enn foregår i hodet på voldtektsforbrytere. For meg er pedofili ikke noe man kan gå rundt å "ha", men noe man seriøst bør oppsøke behandling for.

"Begge "legninger" innebærer seksuell kontakt med personer som ikke er i stand til å forsvare seg"

Det er jo helt feil, da. En nekrofil har ikke sexsuell omgang med en person, men en død kropp. For en død kropp å forsvare seg eller ikke blir helt irrelevant og absurd - det er ingen der til å forsvare, og hvorfor i all verden skulle det være det?

Pedofili skader, hvis det blir levd ut. Nekrofili kan pr.def. ikke skade noen eller noe (med mindre man får infeksjon p.g.a forråtnelsen i objektet e.l), uansett hvor kvalmt og uforståelig det er for de fleste av oss.

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opplysninger: statsviter, kvinne, 25.

jeg stusser egentlig mer på din kone(forstod det slik på hennes innlegg at hun var din kone) som sammenlikner sin relativt tidlige seksuelle debut med din seksuelle legning.

for meg handler det om at det er forskjell på to unge mennesker som tar et valg sammen og en voksen som har nære relasjoner til en ung person. det siste for meg er et overgrep, og den voksne har et ansvar.

men jeg synes kanskje det er litt trist at dere er såpass komfortable med din pedofili? jeg sier ikke at du skal bruke livet ditt på å hate deg selv. du sier du ikke utøver det, og da skader det jo ingen.

men: jeg ville kanskje tatt noen klare forhåndsregler.

en dag kan fristelsen bli for stor, og da ødelegger du et ungt menneskes liv- og i tillegg alle rundt denne personen sm vil bli påvirket av skadene hun ha har fått.

jeg hadde aldri klart å stole på en person med en slik legning ifht barn, rett og slett fordi jeg kjenner altfor mange som har oppplevd overgrep og vet hvor stor skade det gjør.

i tillegg synes jeg du drar det langt når du sammenlikner en pedofil legning med en homofil.

det ene er kjærlighet til et menneske av samme kjønn, det andre er overgrep mot et et menneske.

og av denne grunn kommer aldri pedofili til å bli akseptert av samfunnet.

hvis du ikke ser logikken i dette så er nok problemet ditt større enn du selv synes?

Heh-heh...må bare kommentere opplysningene dine - de er vel om deg selv? En "statsviter" på 25 år???? Det blir jo omtrent som om en person som aldri har opplevd en blå dag i hele sitt liv skulle spille blues...:-)

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest majam

"Begge "legninger" innebærer seksuell kontakt med personer som ikke er i stand til å forsvare seg"

Det er jo helt feil, da. En nekrofil har ikke sexsuell omgang med en person, men en død kropp. For en død kropp å forsvare seg eller ikke blir helt irrelevant og absurd - det er ingen der til å forsvare, og hvorfor i all verden skulle det være det?

Pedofili skader, hvis det blir levd ut. Nekrofili kan pr.def. ikke skade noen eller noe (med mindre man får infeksjon p.g.a forråtnelsen i objektet e.l), uansett hvor kvalmt og uforståelig det er for de fleste av oss.

"........................................"

samma det, like sykt begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nøffnøff

Heh-heh...må bare kommentere opplysningene dine - de er vel om deg selv? En "statsviter" på 25 år???? Det blir jo omtrent som om en person som aldri har opplevd en blå dag i hele sitt liv skulle spille blues...:-)

"............................................"

det er fullt mulig...desverre kanskje?utdanningen tar 5 år, og jeg satte igang rett etter videregående.statsviter er ingen yrkestittel, men hvis jeg sa hva jeg jobbet med ville det kjapt vært litt vanskelig å være anonym.

fikk kjemperelevant jobb med en gang, så helt ubrukelig var det ikke:)

jeg har hatt så mye blues oppigjennom at det vil holde i flere liv fremover hehe......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...