Gå til innhold

blod i avføring-spiseforstyrrelser


Gjest redd jente på 19

Anbefalte innlegg

Gjest redd jente på 19

Jeg har hatt en sf i 6 år. Kombinasjon av anoreksi og bulimi. Etter å ha kastet opp på onsdagen har jeg hatt problemer med magen. Har hatt smerter til og fra, og i avføringen min er til tider mye blod og slim, av og til bare blod..

Hva er dette, er det noen som har peiling?

Har jeg ødelagt magen min?

Hva skal jeg gjøre?

Håper på svar, for nå er jeg redd

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Paal Sand,allmenlege

Kjære redd jente på 19.

Min erfaring med pasienter som lider av spiseforsryrrelser er at det som regel er unge kvinner,men også unge menn som setter svært høye krav til seg selv og som føler at det settes høye krav til dem fra omgivelsene.Hun el.han er ofte flinke på skolen,flinke i idrett,tar seg godt ut osv.Presset fra en selv og omgivelsene føles etterhvert for stort.Paradoksalt nok føles da tilstanden sikker og trygg.Man har kontrollen.Man løser konflikten gjennom spiseforstyrrelsen.Ofte startes det hele av en uheldig bemerkning om at hun el.han er for tykk el.l.Man kan få bulimi hvor man inntar enorme mengder mat for så å kaste opp.Man kan la være å spise.Man kan ha et helt sært kosthold feks.bare spise en type matvare.Dette kan medføre mangeltilstander.Selv unge pasienter kan utvikle feks.benskjørhet.Du forteller at du plages av magesmerter og at du har sett blod og slim i avføringen.Dette behøver ikke å være farlig,men jeg må på det sterkeste oppfordre deg til å oppsøke lege for videre utredning og behandling.

For en sikker vurdering av problemstillingen(e) du tar opp i

innlegget, må du eventuelt rådføre deg med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...