Gå til innhold

"Var det planlagt?"


cecily

Anbefalte innlegg

Gravide mager er allemannseie - dessverre.

Vi har stort sett blitt spart for spørsmål om det var planlagt begge gangene, enda førstemann strengt tatt ikke var det (kalkulert risiko...).

Men å få en, og så ikke få en til innen de foreskrevne fire.fem årene, det er fyfy det. For ikke å snakke om når man faktisk får en til lenge etterpå - da må det jo bli to enebarn. Som om Lillevill noensinne kommer til å føle seg som et enebarn i dette huset.

Det mest tankeløse spørsmålet jeg har fått denne gangen kom fra jordmoren jeg går til kontroll hos. Hun spurte om det var samme faren til begge to. Jeg svarte noe sånt som at 'jadda, det går faktisk ann å ha samme far selv om det er lenge mellom'. Litt lett rødming fra jordmora da gitt...

Wow! Det var et premiespørsmål det. Og hva mente hun var medisinsk grunnlag for å stille det spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • cecily

    30

  • Åsemor

    8

  • snø

    7

  • carma

    6

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes du skal øve deg på å svare "hvordan det", ja, for da snur du jo hele den ubehagelige situasjonen tilbake, og så blir det deres problem. Lov meg at du forsøker å gjøre det, cecily!! Og fortell oss her inne hva folk svarer ;o)

Hehe, jeg skal gi rapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal øve deg på å svare "hvordan det", ja, for da snur du jo hele den ubehagelige situasjonen tilbake, og så blir det deres problem. Lov meg at du forsøker å gjøre det, cecily!! Og fortell oss her inne hva folk svarer ;o)

Ja! og sier de "pga blablabla" - da kan jeg kort og enkelt svare "åja" og så skifte tema.

Hihi, nå gleder jeg meg faktisk c",).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravide mager er allemannseie - dessverre.

Vi har stort sett blitt spart for spørsmål om det var planlagt begge gangene, enda førstemann strengt tatt ikke var det (kalkulert risiko...).

Men å få en, og så ikke få en til innen de foreskrevne fire.fem årene, det er fyfy det. For ikke å snakke om når man faktisk får en til lenge etterpå - da må det jo bli to enebarn. Som om Lillevill noensinne kommer til å føle seg som et enebarn i dette huset.

Det mest tankeløse spørsmålet jeg har fått denne gangen kom fra jordmoren jeg går til kontroll hos. Hun spurte om det var samme faren til begge to. Jeg svarte noe sånt som at 'jadda, det går faktisk ann å ha samme far selv om det er lenge mellom'. Litt lett rødming fra jordmora da gitt...

Jepp, og alle bare går ut ifra at mine to søstre som er 10 og 12 år yngre enn meg er mine halvsøstre. Vi ER faktisk "hel"søsken, med samme mor og far....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, og alle bare går ut ifra at mine to søstre som er 10 og 12 år yngre enn meg er mine halvsøstre. Vi ER faktisk "hel"søsken, med samme mor og far....

Var de planlagt? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare svare 'ja'?

Nei, jeg har ikke lyst til det - kun fordi det er noe folk ikke har noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

Jeg synes det er et frekt spørsmål fra personer en ikke kjenner så veldig godt. Er det derimot nærmeste venninne eller søster, synes jeg ikke det er så frekt.

Ei venninne av meg venter nå nummer fem og det var absolutt ikke planlagt. Jeg visste jo at de ikke skulloe ha flere barn, så jeg stilte ikke spørsmålet. Men jeg har problemer med å svare for meg når andre spør meg angående denne venninnen, om det var planlagt! Synes de er veldig frekke da som spør meg om det!!!!

Alle mine tre har vært veldig planlagte. Heldigvis har ingen på jobb spurt meg om det. Overfor dem tror jeg at det hadde vært litt flaut å si at de var planlagte...

Jeg synes "Hvorfor vil du vite det?" eller "Det holder vi for oss selv" er svar som burde kunne gis.

Lykke til med resten av svangerskapet! Så en bitteliten nyførdt baby i dag - det er et stort under!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! og sier de "pga blablabla" - da kan jeg kort og enkelt svare "åja" og så skifte tema.

Hihi, nå gleder jeg meg faktisk c",).

:o)

Jeg venter i spenning på rapport!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, og alle bare går ut ifra at mine to søstre som er 10 og 12 år yngre enn meg er mine halvsøstre. Vi ER faktisk "hel"søsken, med samme mor og far....

Var du planlagt du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp! Ihvertfall ifølge min mor.

-men jeg tror ikke at jeg var planlagt ;-)

Hihi, nå fikk jeg jammen meg svar på begge spørsmålene mine samtidig. Takktakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det, som sagt, men jeg var jo bare delvis tilstede da det skjedde...

Nå har jeg ro i sjelen, nå som jeg vet dette.

Jeg for min del var planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ro i sjelen, nå som jeg vet dette.

Jeg for min del var planlagt.

Heldige deg.

Ungene mine er forøvrig også planlagte.

(og jeg har forøvrig et bittelite håp om en uplanlagt 3. mann, men befrukteren vil ikke ha fler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige deg.

Ungene mine er forøvrig også planlagte.

(og jeg har forøvrig et bittelite håp om en uplanlagt 3. mann, men befrukteren vil ikke ha fler)

c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare svare enda en gang.

Ammer du? Har du nok melk?

Har du hatt store blødende sår på brystvortene eller?

Måtte du sy mye? Revna du?

Var det vondt å føde?

Er han/hun SNILL da? (Nei, egentlig er den tre uker gamle babyen min OND...?)

Det hjelper seg nok ikke etter ungen er ute heller serru. Alle disse spørsmålene har jeg faktisk fått av både fremmede og meget perifere venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare svare enda en gang.

Ammer du? Har du nok melk?

Har du hatt store blødende sår på brystvortene eller?

Måtte du sy mye? Revna du?

Var det vondt å føde?

Er han/hun SNILL da? (Nei, egentlig er den tre uker gamle babyen min OND...?)

Det hjelper seg nok ikke etter ungen er ute heller serru. Alle disse spørsmålene har jeg faktisk fått av både fremmede og meget perifere venner.

"Er han/hun SNILL da? (Nei, egentlig er den tre uker gamle babyen min OND...?)"

Uttrykket snille babyer er på ti på topp av beint ut sagt infernalsk dumme ting å si.

Jeg gruer meg allerede til melkeproduksjonen, for med mine allergier så bør jeg så absolutt få til fullamming ganske så lenge. Og hva om jeg ikke får til det?

Det er for galt at det skal være flaut å ikke få til ammingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...