Gå til innhold

Gave til ansatte ved barnehageslutt?


Gjest Mom33

Anbefalte innlegg

Gjest Mom33

vin som gave må jo ikke nytes sammen med kollegaer da!

får jo rett som det er vin i gave på jobben, og da sitter jo ikke vi kollegaene og pimper etter arb.tid akkurat..!

må ikke omgås privat for å få vin da. for man må jo selvsagt få en flaske hver, når det kun er max 10 ansatte behøver det heller ikke å bli så dyrt..

Neida, jeg vet også at vin ikke må drikkes på jobben. Eller sammen med kolleger. Men hvis man gir ei flaske vin og en boks sjokolade til f.eks. en avdeling, er det jo naturlig å tenke seg at de nyter det sammen. Særlig når man vet at de har hyggelige sammenkomster utenom jobb.

Men forslaget ditt om ei flaske til hver er jo ikke så dumt (det du komme med lenger oppe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mom33

Jobber selv i barnehage. Og på vår avdeling får vi vin, da ei flaske til hver, har også fått gavekort på polet og blomster. Trur vi er den eneste avdelinga som får så mye vin, de andre får sjokolde etc:)

Synes ikke det er hva en får som teller, men en liten oppmeksomhet og kort er veeldig koselig.

Ja, jeg har lyst til at de skal få noe, de som jobber der også. De er oppriktig glad i ungene våre, og de er veldig flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

De er 6 voksne der + ei fast ekstrahjelp + ei som er i permisjon. Da blir det litt lite med ei flaske vin selv om man sper på med litt champagne.

Har ingen spesiell sum vi skal bruke, har bare lyst til å gjøre litt stas på dem. Om "den perfekte" tingen koster 100,- eller 500,- er ikke så viktig, det er viktigere at det blir riktig gave.

Jeg tenkte på til hver jeg da :)

En flaske til hver er jo ikke lite...

Eller så kan dere kanskje kjøpe en pen blomst til hver? Eller to kartonger vin til neste personalfest? Alle kan få et gavekort på en bokkhandel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

Jeg tenkte på til hver jeg da :)

En flaske til hver er jo ikke lite...

Eller så kan dere kanskje kjøpe en pen blomst til hver? Eller to kartonger vin til neste personalfest? Alle kan få et gavekort på en bokkhandel?

Åja, ei flaske til hver er jo ikke så dumt!

Gavekort i bokhandelen er heller ikke så dumt, jeg ville jo bli ekstremt glad for å få det.

Gode forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Åja, ei flaske til hver er jo ikke så dumt!

Gavekort i bokhandelen er heller ikke så dumt, jeg ville jo bli ekstremt glad for å få det.

Gode forslag!

Du kan gi gavekort på polet også - så kan de velge selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jobber selv i barnehage

Neida, jeg vet også at vin ikke må drikkes på jobben. Eller sammen med kolleger. Men hvis man gir ei flaske vin og en boks sjokolade til f.eks. en avdeling, er det jo naturlig å tenke seg at de nyter det sammen. Særlig når man vet at de har hyggelige sammenkomster utenom jobb.

Men forslaget ditt om ei flaske til hver er jo ikke så dumt (det du komme med lenger oppe).

Vi har også hyggelige sammenkomster innimellom utenom arbeidstid, men det er da ikke alle på avdelinga som er der. Så om du skal kjøpe noe felles så bør det være noe som kan nytes i arbeidstiden. Fordi jeg ikke omgås de andre privat utenom enkelte sammenkomster i regi av jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Vi tenker å gi en flaske vin til hver av de ansatte på avdelingen, dvs. tre stk. Vi har på forhånd sondert litt og vet at alle liker og drikker vin. Har inntrykk av at dersom man drikker vin, er det en langt mer kjærkommen gave enn blomster, sjokolade eller en pyntegjenstand de kanskje ikke vet hva de skal gjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre liter er harry- helt enig men hva med en magnumflaske med vin eller champagne hvis dere skal bruke så mye penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Da mente jeg ikke i barnehagen, men i egen hage hjemme. Vet om andre som har gitt det og det var veldig rørte og glade barnehage tanter den dagen.

Fin idé, men det fordrer jo at de barnehageansatte har egen hage. Det er i hvertfall ikke så vanlig her i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Hyggelig tanke :0)

Nå har jeg ikke lest svarene her , så du får unnskylde om det blir "dobbeltforslag" fra meg.

Jeg kjøpte inn mange halvflasker med vin (slik at det skulle bli mange typer)endel ost og kjekt og la i en stor kurv (kurven ba jeg om å få tilbake)

I tillegg kjøpte jeg _billige_ vinglass som gutten min malte på og skrev både den sitt og den ansattes navn på.

Så skreiv vi et kort hvor det stor at nå måtte de kose seg godt og takket for gode år.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg ser ikke helt for meg hvor de skal ha den, liksom , men det kan jo være en idè.

Ikke kjøp planter som er plagsomme for allergikere da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

hei!

Hyggelig tanke :0)

Nå har jeg ikke lest svarene her , så du får unnskylde om det blir "dobbeltforslag" fra meg.

Jeg kjøpte inn mange halvflasker med vin (slik at det skulle bli mange typer)endel ost og kjekt og la i en stor kurv (kurven ba jeg om å få tilbake)

I tillegg kjøpte jeg _billige_ vinglass som gutten min malte på og skrev både den sitt og den ansattes navn på.

Så skreiv vi et kort hvor det stor at nå måtte de kose seg godt og takket for gode år.

Mvh

ÅH, det var en kjempegod idè! Den tror jeg faktisk jeg adopterer umiddelbart og iverksetter maling på glass!

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mom33

Tre liter er harry- helt enig men hva med en magnumflaske med vin eller champagne hvis dere skal bruke så mye penger?

Takker for svar, jeg går for Torv sin løsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

Vi tenker å gi en flaske vin til hver av de ansatte på avdelingen, dvs. tre stk. Vi har på forhånd sondert litt og vet at alle liker og drikker vin. Har inntrykk av at dersom man drikker vin, er det en langt mer kjærkommen gave enn blomster, sjokolade eller en pyntegjenstand de kanskje ikke vet hva de skal gjøre med.

Ja, vin er i alle fall veldig riktig til den gjengen med damer!

Torv kom med et knallgodt forslag, det "kjøper" jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

Ikke kjøp planter som er plagsomme for allergikere da...

Jeg har bestemt meg for gave, det blir som Torv forslo lenger oppe i tråden.

Og forøvrig har du veldig rett i det med blomster/planter og allergikere, det kan bli en veldig dårlig kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅH, det var en kjempegod idè! Den tror jeg faktisk jeg adopterer umiddelbart og iverksetter maling på glass!

Tusen takk!

Supert!! *smiler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...