Gå til innhold

Er dette en abort?


Albertine

Anbefalte innlegg

Testet positivt på fredag, 14 dpo. Testet med en CB digital. I går begynte jeg å få magesmerter, og fikk en bloddråpe på papiret. I dag har magesmertene fortsatt, og jeg blør mer. Blødningene er sparsomme, ingenting i truseinnlegget, og de er tynne, lyse og vannaktige. Hos legen i kveld var testen negativ, men med en svak strek. Jeg klamrer meg til håpet om at jeg blør alt for lite til at det er en abort, og at streken var svak fordi det var sent på dagen og jeg hadde drukket mye vann. Er det håp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • cecily

    13

  • Albertine

    12

  • fuji1365380447

    9

  • Babette

    4

Mest aktive i denne tråden

Gjest svak strek=en strek

"Hos legen i kveld var testen negativ, men med en svak strek" ....

er ikke en strek positiv selv om den er svak da ? (skal ikke gi deg falske forhåpninger altså, men begge mine tester viste svake streker, og begge var positive)

Hva sa legen da ... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hos legen i kveld var testen negativ, men med en svak strek" ....

er ikke en strek positiv selv om den er svak da ? (skal ikke gi deg falske forhåpninger altså, men begge mine tester viste svake streker, og begge var positive)

Hva sa legen da ... ?

Legen viftet bort den svake streken ved å si at den skal være tykk og blå. Jeg vet ikke mine arme råd jeg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Personifica

Vil bare advare deg. Du kommer snart til å oppleve en drøss av negative tilbakemeldinger fra "gravid-forum klanen". Alt snakk om abort her er fullstendig tabu. Selv om abort er en del av det å væreVært gravid. Husk ta det ikke personlig! Men man kan bli såret, det ble jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare advare deg. Du kommer snart til å oppleve en drøss av negative tilbakemeldinger fra "gravid-forum klanen". Alt snakk om abort her er fullstendig tabu. Selv om abort er en del av det å væreVært gravid. Husk ta det ikke personlig! Men man kan bli såret, det ble jeg.

Mener du at jeg som nå opplever mitt verste mareritt kan få pepper fordi jeg er rådløs og fortvilt spør om det er håp? Jøss. Takk for advarselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Personifica

Mener du at jeg som nå opplever mitt verste mareritt kan få pepper fordi jeg er rådløs og fortvilt spør om det er håp? Jøss. Takk for advarselen.

Ja, det er faktisk tilfellet. Beklager virkelig at det er slik, det burde det absolutt ikke vært spør du meg. Mulig du blir spart nå pga mitt innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen viftet bort den svake streken ved å si at den skal være tykk og blå. Jeg vet ikke mine arme råd jeg nå.

I starten kan den være svak,for et svar av en lege..

Umulig å si om du aborterte,men hvis det ikke kom klumper så er det vel håp.

Du kan ev dra til legen (en annen..?) og måle hcg i blodet,og en ny noen dager senere.

Da får du svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er faktisk tilfellet. Beklager virkelig at det er slik, det burde det absolutt ikke vært spør du meg. Mulig du blir spart nå pga mitt innlegg :)

Jeg skal takle det. Greit å vite uansett for en nykommer som kanskje ikke får være her så lenge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten kan den være svak,for et svar av en lege..

Umulig å si om du aborterte,men hvis det ikke kom klumper så er det vel håp.

Du kan ev dra til legen (en annen..?) og måle hcg i blodet,og en ny noen dager senere.

Da får du svaret.

Det kan jeg gjøre, det var lurt. Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor26

Vil bare advare deg. Du kommer snart til å oppleve en drøss av negative tilbakemeldinger fra "gravid-forum klanen". Alt snakk om abort her er fullstendig tabu. Selv om abort er en del av det å væreVært gravid. Husk ta det ikke personlig! Men man kan bli såret, det ble jeg.

Ehh.. Javel?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Personifica

Jeg skal takle det. Greit å vite uansett for en nykommer som kanskje ikke får være her så lenge. :)

jeg synes innlegg som ditt absolutt hører hjemme på dette forumet. Men har sett, grøss og gru, fortvilte kvinner og jenter som har skrevet inn her og fått en enorm motbør. I deres fortvilelse har det kun dreis seg om klager på at de befinner seg på feil forum, burde ligget på åpent eller gynekologi. Klanen har argumentert med at gravide er så sårbare så de tåler dårlig at det ligger abort innlegg på forumet. Det er til å le seg skakk av! Du må ikke la deg skremme vekk.

Strek er positiv uansett hvor svak. Men. Hvis du har abortert synker hcg verdien og gir svakere utslag på test. Testen kan vise svakt positiv i flere uker etter abort.

Håper virkelig ikke at du har abortert. Forferdelig å gå slik å ikke vite. Uansett hva som har skjedd, det er nye sjanser :) Selv om jeg vet at det er liten trøst nå. Synes du skal gå til lege i morgen å ta en ny test, evt en blodprøve for å måle nøyaktig hcg verdi. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor26

Det er vanlig å ha litt mensenvondt og blø litt i starten. Og du sier jo at du ikke blør mye, atd et kun kommer litt på papiret når du tørker deg men ikke noe i trusa? Sånn hadde jeg det med nr 1. Litt rosa på papiret bare. Denne gangen (gravid med nr 2) så har jeg blødd litt sånn dann og vann og da har det vært mer enn bare på papiret, men jeg er like gravid jeg.

Og svak strek er en strek, sånn ville jeg ha tolket det hvertfall. Hvorfor ikke ta en ny test på morgenurin? Testene hos legen er ikke mer pålitelige enn hjemmetestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Det er vanskelig å si om dette er en abort eller ikke. Den gangen jeg mista (i uke 5-6) hadde jeg bittelitt lys rosa utflod fra den dagen jeg skulle hatt mens. Plutselig en dag kom det mye brunt blod og deretter vanlige blødninger (uten smerter).

Jeg synes likevel jeg hører om utrolig mange som har blødninger i varierende grad i deler/hele svangerskapet.

Håper det går bra med spiren din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Vil bare advare deg. Du kommer snart til å oppleve en drøss av negative tilbakemeldinger fra "gravid-forum klanen". Alt snakk om abort her er fullstendig tabu. Selv om abort er en del av det å væreVært gravid. Husk ta det ikke personlig! Men man kan bli såret, det ble jeg.

Noen her inne reagerer på at enkelte snakker om selvbestemt abort på dette forumet. Det er vel ingen som er negative til at man her inne snakker om bekymringer i forhold til at man er redd for å abortere? Det kan ikke jeg huske å ha sett iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt kom syndefloden, så da er nok alt håp ute. Jeg håper jeg får komme tilbake hit med litt bedre nyheter om ikke så lenge. Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Noen her inne reagerer på at enkelte snakker om selvbestemt abort på dette forumet. Det er vel ingen som er negative til at man her inne snakker om bekymringer i forhold til at man er redd for å abortere? Det kan ikke jeg huske å ha sett iallefall...

Det var noen som skrev om et barn som døde like før fødsel her for ikke så lenge siden.

Stakkaren ble nærmest hudflettet, og det kom også oppfordringer om å slette tråden på webmasterforum. Noe Webmaster ikke gjorde.

Utrolig hva jeg får med meg selv om jeg ikke "hører til" her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Vil bare advare deg. Du kommer snart til å oppleve en drøss av negative tilbakemeldinger fra "gravid-forum klanen". Alt snakk om abort her er fullstendig tabu. Selv om abort er en del av det å væreVært gravid. Husk ta det ikke personlig! Men man kan bli såret, det ble jeg.

Jeg har lagt merke til det samme som deg, enkelte er veldig raske med å si at innlegg ikke hører til på dette forumet.

Selv om jeg ikke er gravid, og mange sikkert mener at jeg ikke har stemmerett, så er jeg enig med deg at aborter dessverre er en del av det å være gravid, og derfor må kunne skrives om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...