Gå til innhold

Er dette en abort?


Albertine

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Vil bare advare deg. Du kommer snart til å oppleve en drøss av negative tilbakemeldinger fra "gravid-forum klanen". Alt snakk om abort her er fullstendig tabu. Selv om abort er en del av det å væreVært gravid. Husk ta det ikke personlig! Men man kan bli såret, det ble jeg.

Det har aldri vært noen negative tilbakemeldinger på gravid-forum i forhold til å diskutere mulige spontane aborter.

Men noen (sårbare) gravide har følt seg støtt av at folk har diskutert grafiske detaljer ved provosert abort.

Stort sett så er det de som har strevd lenge med å bli gravide, som har vanskelig å takle at noen velger å abortere fosteret sitt.

Det er jo forståelig at du ble såret dersom noen var litt skarp mot deg. Men det er også forståelig at noen kan føle seg såret over abort-diskusjoner og uønskede svangerskap, når alt de ønsker seg er å bli gravide.

Jeg syntes stort sett at det er stor takhøyde og mye medmenneskelighet her inne. Og som sagt; jeg har ALDRI sett at kvinner som er redde for at de har abortert ufrivillig, har fått pepper.

Her tror jeg at det er du som overreagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • cecily

    13

  • Albertine

    12

  • fuji1365380447

    9

  • Babette

    4

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly

Jeg har lagt merke til det samme som deg, enkelte er veldig raske med å si at innlegg ikke hører til på dette forumet.

Selv om jeg ikke er gravid, og mange sikkert mener at jeg ikke har stemmerett, så er jeg enig med deg at aborter dessverre er en del av det å være gravid, og derfor må kunne skrives om her.

Jeg er helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det var noen som skrev om et barn som døde like før fødsel her for ikke så lenge siden.

Stakkaren ble nærmest hudflettet, og det kom også oppfordringer om å slette tråden på webmasterforum. Noe Webmaster ikke gjorde.

Utrolig hva jeg får med meg selv om jeg ikke "hører til" her inne.

Aha, skjønner.... Personlig synes jeg man nesten må få lov å skrive om sånne saker her inne også, men så er man ekstra følsom som gravid da :-/

Jeg blir ikke helt ferdig inne på disse sidene jeg heller ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

I natt kom syndefloden, så da er nok alt håp ute. Jeg håper jeg får komme tilbake hit med litt bedre nyheter om ikke så lenge. Takk for alle svar.

Det var leit... Da opplever du nå omtrent det samme som jeg opplevde mellom andre og tredje svangerskap.

Neste gang går det nok bra! Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var leit... Da opplever du nå omtrent det samme som jeg opplevde mellom andre og tredje svangerskap.

Neste gang går det nok bra! Lykke til:-)

Tusen takk. Hvor lang tid tok det før du ble gravid igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Tusen takk. Hvor lang tid tok det før du ble gravid igjen?

Jeg er ikke togli, men jeg svarer likevel.

Jeg aborterte (MA) for et år siden, og nå er jeg 31 uker på vei!

Så det er håp.

For meg så tok det fem prøveperioder fra utskrapningen til jeg var gravid igjen. Men i den perioden så var ikke kroppen helt i "rytme" - det var mye rare blødninger og uregelmessigheter i syklusen min.

Etter fem mnd så var kroppen i rute igjen, og da ble jeg gravid igjen nesten med en gang.

Problemet med å bli gravid igjen etter en abort ( i alle fall for meg) var at jeg var så utrolig redd for en ny abort i begynnelsen av svangeskapet. For meg var det viktig med mye oppfølgning av lege i begynnelsen pga mye småblødninger denne gangen.

Lykke til, du blir nok gravid igjen snart skal du se. Jeg vet at det ikke er noen trøst akkurat nå, men det er MANGE som opplever en abort, og som likevel føder flere frisk barn.

Ufrivillig abort er mye vanligere enn du tror, det er bare ikke så mange som snakker om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 22og venter nr 3:)

I starten kan den være svak,for et svar av en lege..

Umulig å si om du aborterte,men hvis det ikke kom klumper så er det vel håp.

Du kan ev dra til legen (en annen..?) og måle hcg i blodet,og en ny noen dager senere.

Da får du svaret.

jeg aborterte i uke 6 for ca 3mnd siden da blødde jeg svakt blod i et par dager,så kome det masse brunt/svart.Vi dro på ultralyd en uke senere og fant ut av et det skulle vært tvillinger,men den ene var løst opp,og kom ut som svart(gammelt)blod,han så en fostersekk med foster,og en tom foster sekk.Er nå gravid i uke 20.

men ikke sikkert at hennes tilfelle var abort da....dra til legen og ta en ny test,skjønner at du er fortvilet,det var jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

jeg aborterte i uke 6 for ca 3mnd siden da blødde jeg svakt blod i et par dager,så kome det masse brunt/svart.Vi dro på ultralyd en uke senere og fant ut av et det skulle vært tvillinger,men den ene var løst opp,og kom ut som svart(gammelt)blod,han så en fostersekk med foster,og en tom foster sekk.Er nå gravid i uke 20.

men ikke sikkert at hennes tilfelle var abort da....dra til legen og ta en ny test,skjønner at du er fortvilet,det var jeg og.

Akkurat det samme opplevde jeg når jeg gikk gravid med tredjemann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor26

Søsteren min hadde en del blødninger pluss at det kom ut en klump tidlig i svangerskapet. Hun og alle rundt henne som visste om dette var overbeviste om at nå var det ikke noe mer baby, men det var det! Hun var like gravid hun! Og ungen er i dag 5 mnd gammel!

Så det er ikke sikkert du aborterte! Dra til legen, eller ring legen så blir du sikkert henvist til ultralyd på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare advare deg. Du kommer snart til å oppleve en drøss av negative tilbakemeldinger fra "gravid-forum klanen". Alt snakk om abort her er fullstendig tabu. Selv om abort er en del av det å væreVært gravid. Husk ta det ikke personlig! Men man kan bli såret, det ble jeg.

Dette er jo bare tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen som skrev om et barn som døde like før fødsel her for ikke så lenge siden.

Stakkaren ble nærmest hudflettet, og det kom også oppfordringer om å slette tråden på webmasterforum. Noe Webmaster ikke gjorde.

Utrolig hva jeg får med meg selv om jeg ikke "hører til" her inne.

Det er ikke sant. Hun ble slett ikke hudflettet! Hun fikk tilbakemeldinger om andre forum som kanskje kunne være bedre, fordi hun selv var usikker på om innlegget skulle postes her eller der.

Nå ble jeg veldig overrasket, ulvinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har aldri vært noen negative tilbakemeldinger på gravid-forum i forhold til å diskutere mulige spontane aborter.

Men noen (sårbare) gravide har følt seg støtt av at folk har diskutert grafiske detaljer ved provosert abort.

Stort sett så er det de som har strevd lenge med å bli gravide, som har vanskelig å takle at noen velger å abortere fosteret sitt.

Det er jo forståelig at du ble såret dersom noen var litt skarp mot deg. Men det er også forståelig at noen kan føle seg såret over abort-diskusjoner og uønskede svangerskap, når alt de ønsker seg er å bli gravide.

Jeg syntes stort sett at det er stor takhøyde og mye medmenneskelighet her inne. Og som sagt; jeg har ALDRI sett at kvinner som er redde for at de har abortert ufrivillig, har fått pepper.

Her tror jeg at det er du som overreagerer.

Fint innlegg, fuji.

Jeg er nok en av de du kaller sårbare gravide, men det var etter x antall innlegg om frivillige aborter. 'Eldre mor' sin fortvilelse støtte meg på INGEN måte, men det det var andre innlegg som gjorde det. De siste kunne med fordel vært lagt på gynekologiforumet etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal takle det. Greit å vite uansett for en nykommer som kanskje ikke får være her så lenge. :)

Advarselen fra Personifica stemmer ikke. Selvfølgelig er det ingen som stusser på innlegget ditt. Håper absolutt ikke du vil føle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Personifica

Det var noen som skrev om et barn som døde like før fødsel her for ikke så lenge siden.

Stakkaren ble nærmest hudflettet, og det kom også oppfordringer om å slette tråden på webmasterforum. Noe Webmaster ikke gjorde.

Utrolig hva jeg får med meg selv om jeg ikke "hører til" her inne.

Jo, jeg husker også akkurat den saken. Det var hjerteskjærende for stakkaren som skrev inn. Det r helt sant at hun ble hudflettet! Webmaster nektet å slette innlegget. Dette er vel den værste episoden jeg kan huske, men det har vært fler. Bl.a. mitt eget innlegg da jeg var gravid før jeg spontanaborterte. Det var ikke et innlegg hvor jeg ville diskutere selvbestemt abort, men det ble konsekvent oppfattet slik. Uansett hva jeg sa. Jeg ville bruke forumet fordi jeg var fortvilet. Men fikke tras av meldinger om hvor fælt det var at jeg postet det på gravid forumet. Bl.a. av deg Cecily.

Slutt og nekt og ta heller selvkritikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt kom syndefloden, så da er nok alt håp ute. Jeg håper jeg får komme tilbake hit med litt bedre nyheter om ikke så lenge. Takk for alle svar.

Å nei! Så leit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint innlegg, fuji.

Jeg er nok en av de du kaller sårbare gravide, men det var etter x antall innlegg om frivillige aborter. 'Eldre mor' sin fortvilelse støtte meg på INGEN måte, men det det var andre innlegg som gjorde det. De siste kunne med fordel vært lagt på gynekologiforumet etter min mening.

Hvorfor ble du ikke støtt av hennes innlegg, men av andres? Fordi hun viste mer fortvilelse?

En abort er helt sikkert ikke et lett valg, uansett hvor mye eller lite fortvilte følelser man velger å vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Personifica

Jo, jeg husker også akkurat den saken. Det var hjerteskjærende for stakkaren som skrev inn. Det r helt sant at hun ble hudflettet! Webmaster nektet å slette innlegget. Dette er vel den værste episoden jeg kan huske, men det har vært fler. Bl.a. mitt eget innlegg da jeg var gravid før jeg spontanaborterte. Det var ikke et innlegg hvor jeg ville diskutere selvbestemt abort, men det ble konsekvent oppfattet slik. Uansett hva jeg sa. Jeg ville bruke forumet fordi jeg var fortvilet. Men fikke tras av meldinger om hvor fælt det var at jeg postet det på gravid forumet. Bl.a. av deg Cecily.

Slutt og nekt og ta heller selvkritikk!

Og dette innlegget er til deg også fuji.Hvorfor ikke ta selvkritikk på noe som er tilfellet? Det er andre som har merket seg det samme som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg husker også akkurat den saken. Det var hjerteskjærende for stakkaren som skrev inn. Det r helt sant at hun ble hudflettet! Webmaster nektet å slette innlegget. Dette er vel den værste episoden jeg kan huske, men det har vært fler. Bl.a. mitt eget innlegg da jeg var gravid før jeg spontanaborterte. Det var ikke et innlegg hvor jeg ville diskutere selvbestemt abort, men det ble konsekvent oppfattet slik. Uansett hva jeg sa. Jeg ville bruke forumet fordi jeg var fortvilet. Men fikke tras av meldinger om hvor fælt det var at jeg postet det på gravid forumet. Bl.a. av deg Cecily.

Slutt og nekt og ta heller selvkritikk!

Jeg husker jeg kommenterte noe til deg, ja, men jeg kom kun med egne meninger - ikke allmenne regler for forumet. Du kan være så sint du vil, men å slenge ut beskyldninger om ting som ikke stemmer gidder jeg ikke ta selvkritikk for.

Og hun med svigerinnen som mistet barnet ble IKKE hudflettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble du ikke støtt av hennes innlegg, men av andres? Fordi hun viste mer fortvilelse?

En abort er helt sikkert ikke et lett valg, uansett hvor mye eller lite fortvilte følelser man velger å vise.

Fordi jeg godt kan diskutere for og mot abort og det i seg selv blir jeg ikke støtt av.

Da det ble nok for meg var når et nick her inne hadde bestemt seg for abort (helt greit), og som la inn mange nye tråder om hvor ekkelt det var å være gravid, at hun ville få ut det der fosteret så raskt som mulig. Ikke helt de samme ordene hun brukte, men jeg kjente jeg ble mektig irritert og lettere støtt/småuggen over at hun ikke heller kunne benytte gynekologiforumet til slike ting.

Derfor.

Å begrunne eventuelle aborter med at en ikke trodde en skulle bli gravid, selv uten prevensjon og lignende saker skjønner jeg ikke - og ja, jeg blir også lettere støtt (selv om det ikke er min sak).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...