Gå til innhold

Er dette en abort?


Albertine

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma i januar, tross alt

Fordi jeg godt kan diskutere for og mot abort og det i seg selv blir jeg ikke støtt av.

Da det ble nok for meg var når et nick her inne hadde bestemt seg for abort (helt greit), og som la inn mange nye tråder om hvor ekkelt det var å være gravid, at hun ville få ut det der fosteret så raskt som mulig. Ikke helt de samme ordene hun brukte, men jeg kjente jeg ble mektig irritert og lettere støtt/småuggen over at hun ikke heller kunne benytte gynekologiforumet til slike ting.

Derfor.

Å begrunne eventuelle aborter med at en ikke trodde en skulle bli gravid, selv uten prevensjon og lignende saker skjønner jeg ikke - og ja, jeg blir også lettere støtt (selv om det ikke er min sak).

Det var jeg som skrev det innlegget du sikter til. Og jeg skrev det slett ikke slik du skisserer. Jeg spurte om man måtte vente 7 uker før man kunne ta abort og at jeg syntes det var lenge å vente. Jeg skrev IKKE at jeg synes det var ekkelt og at jeg bare ville ha fosteret bort fortest mulig.

Det var en helt grusom situasjon. En situasjon som et resultat av prevensjon som sviktet. Ikke som resultat av uforsiktighet eller ubetenksomhet. Og tanken på å skulle gråte seg gjennom syv uker, var nesten mer enn jeg kunne bære.

Heldigvis finnes det omtenksomme mennesker her inne. Svarene fra KaVa gjorde enormt godt. Utrolig egentlig, ettersom det er vilt fremmede mennesker det er snakk om. Men det varmet virkelig.

Da du ba meg komme meg over på et annet forum, var det bare noen timer siden testen hadde vist positiv. Og først da jeg leste ditt innlegg, kom tårene. Jeg følte meg så liten, råtten og uverdig.

Jeg mente aldri å støte noen med innlegget mitt, men gjorde det jeg trodde var best akkurat der og da.

Nå sitter jeg her, med en mage som vokser og ting har vel forhåpentligvis ordnet seg til det beste. Men at situasjonen er slik den er, er takket være mennesker som KaVa, som ga meg det håpet jeg trengte akkurat da. Håper om at det kunne gå bra,til tross for omstendighetene. Hadde jeg bare fått svar som lignet dine, hadde kanskje det håpet aldri vært tent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • cecily

    13

  • Albertine

    12

  • fuji1365380447

    9

  • Babette

    4

Mest aktive i denne tråden

Oisann, fikk ikke med meg det siste. Det var så sinnsykt mange innlegg at jeg rakk ikke lese alle. Beklager kjære deg! Er alt håp ute eller?

Ja, ingenting kan overleve denne flommen nei. Men vi krysser fingre for at det klaffer igjen snart. Med pergo innabords denne syklusen har vi jo litt økte sjanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Personifica

Ja, ingenting kan overleve denne flommen nei. Men vi krysser fingre for at det klaffer igjen snart. Med pergo innabords denne syklusen har vi jo litt økte sjanser.

Lykke til neste gang. Jeg krysser fingrene for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt kom syndefloden, så da er nok alt håp ute. Jeg håper jeg får komme tilbake hit med litt bedre nyheter om ikke så lenge. Takk for alle svar.

Kan jeg spørre deg om du er tobarnsmammaen Albertine som har vært her i årevis, eller en "ny"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre deg om du er tobarnsmammaen Albertine som har vært her i årevis, eller en "ny"?

Jeg er nok den samme gamle ja, laban...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nok den samme gamle ja, laban...:)

OK, jeg bare lurte. Det hender jo at noen "overtar" ubeskyttede nick, og jeg ble litt i tvil da tråden ble så merkelig.

Synd det endte sånn. Det er dessverre svært mange av oss som har vært gjennom det. Likevel ender de fleste opp med det antall barn de ønsker seg til slutt, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signert

Noen her inne reagerer på at enkelte snakker om selvbestemt abort på dette forumet. Det er vel ingen som er negative til at man her inne snakker om bekymringer i forhold til at man er redd for å abortere? Det kan ikke jeg huske å ha sett iallefall...

En person som velger å ta abort er også gravid. Hvorfor skulle ikke da et slikt innlegg passe på et forum for graviditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

En person som velger å ta abort er også gravid. Hvorfor skulle ikke da et slikt innlegg passe på et forum for graviditet?

Jeg har aldri sagt at det ikke passer inn her. Det jeg sier er at _noen_ mener dette. Selv synes jeg, som deg, at alt som har med graviditet å gjøre passer inn her, så også tanker rundt selvbestemt abort.

Jeg tenker som så at kanskje velger noen å beholde barnet pga at de lar seg påvirke her inne på denne siden. Det er jo bare positivt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som skrev det innlegget du sikter til. Og jeg skrev det slett ikke slik du skisserer. Jeg spurte om man måtte vente 7 uker før man kunne ta abort og at jeg syntes det var lenge å vente. Jeg skrev IKKE at jeg synes det var ekkelt og at jeg bare ville ha fosteret bort fortest mulig.

Det var en helt grusom situasjon. En situasjon som et resultat av prevensjon som sviktet. Ikke som resultat av uforsiktighet eller ubetenksomhet. Og tanken på å skulle gråte seg gjennom syv uker, var nesten mer enn jeg kunne bære.

Heldigvis finnes det omtenksomme mennesker her inne. Svarene fra KaVa gjorde enormt godt. Utrolig egentlig, ettersom det er vilt fremmede mennesker det er snakk om. Men det varmet virkelig.

Da du ba meg komme meg over på et annet forum, var det bare noen timer siden testen hadde vist positiv. Og først da jeg leste ditt innlegg, kom tårene. Jeg følte meg så liten, råtten og uverdig.

Jeg mente aldri å støte noen med innlegget mitt, men gjorde det jeg trodde var best akkurat der og da.

Nå sitter jeg her, med en mage som vokser og ting har vel forhåpentligvis ordnet seg til det beste. Men at situasjonen er slik den er, er takket være mennesker som KaVa, som ga meg det håpet jeg trengte akkurat da. Håper om at det kunne gå bra,til tross for omstendighetene. Hadde jeg bare fått svar som lignet dine, hadde kanskje det håpet aldri vært tent.

Da beklager jeg selvfølgelig på det inderligste, men jeg svarte slik jeg gjorde, fordi _jeg_ ble støtt. Jeg skrev ikke svaret jeg gjorde fordi jeg ønsket å være slem. Vi tolket nok innleggene dine ulikt.

Nygravid og med mange hormoner rasende i kroppen etter prøverør var det faktisk ille for meg å lese alle abortinnleggene. Jeg burde kanskje ikke lest dem, nå forsøker jeg å unngå de overskriftene med abort i seg - men da selvfølgelig med unntak av spontanabort som var tilfelle her.

Jeg innrømmer at jeg ikke takler for mye abortsnakk, men jeg vil slett IKKE ta til meg at jeg og andre reagerer negativt på innlegg om spontanaborter.

Jeg håper det går bra med deg, og at ikke jeg, blant flere, har skremt deg bort herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Det var jeg som skrev det innlegget du sikter til. Og jeg skrev det slett ikke slik du skisserer. Jeg spurte om man måtte vente 7 uker før man kunne ta abort og at jeg syntes det var lenge å vente. Jeg skrev IKKE at jeg synes det var ekkelt og at jeg bare ville ha fosteret bort fortest mulig.

Det var en helt grusom situasjon. En situasjon som et resultat av prevensjon som sviktet. Ikke som resultat av uforsiktighet eller ubetenksomhet. Og tanken på å skulle gråte seg gjennom syv uker, var nesten mer enn jeg kunne bære.

Heldigvis finnes det omtenksomme mennesker her inne. Svarene fra KaVa gjorde enormt godt. Utrolig egentlig, ettersom det er vilt fremmede mennesker det er snakk om. Men det varmet virkelig.

Da du ba meg komme meg over på et annet forum, var det bare noen timer siden testen hadde vist positiv. Og først da jeg leste ditt innlegg, kom tårene. Jeg følte meg så liten, råtten og uverdig.

Jeg mente aldri å støte noen med innlegget mitt, men gjorde det jeg trodde var best akkurat der og da.

Nå sitter jeg her, med en mage som vokser og ting har vel forhåpentligvis ordnet seg til det beste. Men at situasjonen er slik den er, er takket være mennesker som KaVa, som ga meg det håpet jeg trengte akkurat da. Håper om at det kunne gå bra,til tross for omstendighetene. Hadde jeg bare fått svar som lignet dine, hadde kanskje det håpet aldri vært tent.

Jeg syntes at denne debatten med all mulig tydelighet viser hvor sårbare vi alle er i forbindelse med graviditet.

Cecily følte seg såret over din situasjon, du følte deg verdiløs og såret over hennes svar. Personifica har også blitt tråkket på tærne, både for egen del, og på vegen av andre.

"Bottom line" er vel at vi alle må klare å være litt mer åpne og ikke tolke alt i verste mening. Vi behøver ikke å gå inn for å såre, men samtidig så kan vi

ikke gå rundt på tå og ikke uttrykke våre følelser for å unngå å såre noen andre.

Sannheten er at gravide, enten de forsøker å bli det, nettopp er blitt det, eller de som tenker på abort er ekstremt følsomme og sårbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes at denne debatten med all mulig tydelighet viser hvor sårbare vi alle er i forbindelse med graviditet.

Cecily følte seg såret over din situasjon, du følte deg verdiløs og såret over hennes svar. Personifica har også blitt tråkket på tærne, både for egen del, og på vegen av andre.

"Bottom line" er vel at vi alle må klare å være litt mer åpne og ikke tolke alt i verste mening. Vi behøver ikke å gå inn for å såre, men samtidig så kan vi

ikke gå rundt på tå og ikke uttrykke våre følelser for å unngå å såre noen andre.

Sannheten er at gravide, enten de forsøker å bli det, nettopp er blitt det, eller de som tenker på abort er ekstremt følsomme og sårbare.

Flink du er, fuji!

Nå måtte jeg faktisk snufse litt for å ikke sippe littegrann. Selv om ikke absolutt all kritikk her har vært direkte knyttet til meg, så var dette jammen en vond diskusjon. Må ha litt ferie fra dol nå, kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg syntes at denne debatten med all mulig tydelighet viser hvor sårbare vi alle er i forbindelse med graviditet.

Cecily følte seg såret over din situasjon, du følte deg verdiløs og såret over hennes svar. Personifica har også blitt tråkket på tærne, både for egen del, og på vegen av andre.

"Bottom line" er vel at vi alle må klare å være litt mer åpne og ikke tolke alt i verste mening. Vi behøver ikke å gå inn for å såre, men samtidig så kan vi

ikke gå rundt på tå og ikke uttrykke våre følelser for å unngå å såre noen andre.

Sannheten er at gravide, enten de forsøker å bli det, nettopp er blitt det, eller de som tenker på abort er ekstremt følsomme og sårbare.

Godt skrevet, fuji!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fuji1365380447

Flink du er, fuji!

Nå måtte jeg faktisk snufse litt for å ikke sippe littegrann. Selv om ikke absolutt all kritikk her har vært direkte knyttet til meg, så var dette jammen en vond diskusjon. Må ha litt ferie fra dol nå, kjenner jeg.

Ta en liten pause, du - men kom tilbake igjen!

Du har jo vært en av dem jeg har fulgt over lang tid, og jeg vil jo gjerne følge deg fremover.

Jeg tror ikke noen har ment å såre, men det er ikke lett når mange (innkludert meg selv..) går med følelsene utenpå kroppen.

Det er en hudløs tilstand å forsøke å bli og å være gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Godt skrevet, fuji!

Takk.

Jeg følte virkelig at det var nødvendig å roe gemyttene litt her inne.

Ingen grunn til at vi skal gå i skyttergravene. Vi trenger jo støtten fra hverandre her inne.

Eller i alle fall så gjør jeg det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er, fuji!

Nå måtte jeg faktisk snufse litt for å ikke sippe littegrann. Selv om ikke absolutt all kritikk her har vært direkte knyttet til meg, så var dette jammen en vond diskusjon. Må ha litt ferie fra dol nå, kjenner jeg.

Mener du at de som blir uønsket gravide og sliter med det, ikke skal få lov til å dele sine tanker med noen?

De har da ikke ment å såre eller støte noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Mener du at de som blir uønsket gravide og sliter med det, ikke skal få lov til å dele sine tanker med noen?

De har da ikke ment å såre eller støte noen!

Nei, nå må dere være litt greie med Ceciliy, her!

Hun sier jo beklager for å ha såret noen, men sier samtidig at hun er sårbar og prøver å unngå innlegg om provosert abort fordi hun har prøvd så lenge å bli gravid. Og den gangen hun gav et krasst svar har hun bed om unnskyldning for.

Og så sier hun at hun ALDRI har reagert negativt på dem som tror de har spontanabortert.

Fatter dere ikke at dette er vanskelig for henne!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå må dere være litt greie med Ceciliy, her!

Hun sier jo beklager for å ha såret noen, men sier samtidig at hun er sårbar og prøver å unngå innlegg om provosert abort fordi hun har prøvd så lenge å bli gravid. Og den gangen hun gav et krasst svar har hun bed om unnskyldning for.

Og så sier hun at hun ALDRI har reagert negativt på dem som tror de har spontanabortert.

Fatter dere ikke at dette er vanskelig for henne!?

Dette handler vel ikke om den ene eller den andre brukeren. Spørsmålet er: Er temaet uønsket graviditet/abortus provocatus uønsket på graviditetsforumet eller ikke?

I så fall bør vel dette klargjøres i det som står om forumet fra Doktor Onlines side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Dette handler vel ikke om den ene eller den andre brukeren. Spørsmålet er: Er temaet uønsket graviditet/abortus provocatus uønsket på graviditetsforumet eller ikke?

I så fall bør vel dette klargjøres i det som står om forumet fra Doktor Onlines side.

Det er jo mulig å foreslå at det opprettes et eget "Provosert Abort-forum" her inne.

Men personlig så klarer jeg å skille snørr og bart selv om jeg er hormonell og gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mulig å foreslå at det opprettes et eget "Provosert Abort-forum" her inne.

Men personlig så klarer jeg å skille snørr og bart selv om jeg er hormonell og gravid...

Hehe, kanskje et "Vil ikke bli gravid"-forum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...