Gå til innhold

Kløe og svie i underlivet


Gjest V

Anbefalte innlegg

Jeg har kløe og svie i underlivet for tiden. Det startet for noen uker siden med kløe. Jeg kjøpte meg da Canesten vagitator ( 1 stk 500 mg) og krem (1%) og brukte dette til jeg syntes det gikk over (det tok ca 5 dager). Siden blusset det opp igjen etter ca 1 uke og blir bare verre og verre nå både klør og svir det. Jeg har nå brukt kun Canesten krem noen dager og fikk akkurat tak i meg en ny vagitator. Selvfølgelig fikk jeg akkurat menstruasjon i tillegg så det blir vel dumt å ta den ikveld.

Jeg har ikke hatt soppinfeksjon på mange år, men jeg har ikke brukt p-piller på lang tid (legen fortalte en gang at det økte sjansen for sopp) og har hatt relativt lav seksuell aktivitet de siste årene. Nå har jeg imidlertid en ny partner så sexlivet har blusset opp litt, kan dette påvirke noe? Min nye partner har også fått svie på penis. Begge mener at vi ikke har noen kjønnssykdom.

Jeg har vært på stranden og badet uten å skifte bikinibukse etter at eg har badet rett forut for at kløen kommer, kan dette påvirke det?

Er det andre ting enn sopp dette kan være, nå er det veldig svie og nesten som en byll litt bak foran anus. Der svir det nå når jeg tisser og også etter siste samleie.

Kan dette være noe annet enn sopp (urinveisinfeksjon el lign)? Er det evt. noe annet jeg kan bruke? Jeg kommer meg ikke til lege på 2 uker da jeg er offshore for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Urinveisinfeksjon gir hyppig og smertefull vannlatning. Det at begge har symptomer tyder på sopp. Våt badedrakt, varme og fuktighet disponerer sopp som for øvrig ikke regnes som seksuelt overført sykdom. Hvis du har en hevelse som en byll foran anus, bør du søke lege, så kan du samtid få undersøkt for sopp og evt andre mikrober (trichomonas og chlamydia). Ta urinprøve med for dyrkning.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...