Gå til innhold

Minipiller


Gjest Nottinghill

Anbefalte innlegg

Gjest Nottinghill

P.g.a. leiden mutasjon kan jeg ikke bruke vanlige kombinasjons p-piller med østrogen i. Nå har legen gitt meg minipiller som liksom skal inneholde kun gestagen. Men han sa at det er en liten fare for trombose likevel? Kan det stemme? Jeg trodde ikke at gestagenet i minipiller kunne fremkalle venetrombose. Det er veldig fint om du kan svare på dette, for jeg føler meg veldig utrygg på om jeg virkelig skal tør å bruke disse minipillene. Navnet på de er "Conludag".

Han nevnte også at disse kan føre til at mensen forsvinner helt. Han forklarte egentlig veldig lite og hadde hastverk. Kan forresten disse virke inn på senere fruktbarhet siden mensen kan forsvinne helt?

Flott om du kan svare på spørsmålene mine.

vennlig hilsen jente 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du har rett, gestagen gir ikke øket risiko for trombose. Gestagen påvirker slimhinnen i livmoren så den iblant blir så tynn at den ikke blør i det hele tatt. Når man stopper med minipiller vokser den fort ut igjen (i løpet av dager/uker) og man har samme mulighet for graviditet som før.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...